Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Familierelasjoner


Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-04-2006, 10:25   #1
Supermedlem
 
HeidiC sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 1,052
MP Rating: 0% (0)
HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.
blæ Å huffameg å huffameg jeg er så sint som fy...

... for alt er bare tull og tøys i Kardemomme by

Uff. Føler meg som tante Sofie nå, ja. Storebror kom hit nettopp, for som jeg fortalte i en annen tråd skal mora hans i barnedåp.

Det STINKET røyk av håret hans, og jeg spør; "Røyker mamma inne igjen nå, eller?" Han svarer ja på dette, hvorpå jeg sier: "Har du sagt til mamma at det må hun ikke gjøre?". Det har han gjort og jeg spør hva mamma sier til det. Guttungen sier ordrett at: "Mamma sier pappa egentlig bare tuller".

Kjenner jeg blir så forbannet. Etter det ble slutt mellom henne og typen har hun tydeligvis gått tilbake til gamle vaner. Og nå lukter det i tillegg verre enn noen gang.

Hva pokker skal man gjøre med slike kjerringer? Det hun sier til sønnen sin når hun påpeker at pappa bare tuller er jo at det ikke er så nøye om man røyker inne sammen med barn. Hadde liksom regnet med at hun sa "Ja uff, mamma er dum" eller no' sånt. Men - NEIDA

Argh!!
__________________
__________________
HeidiC er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2006, 10:34   #2
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Å huffameg å huffameg jeg er så sint som fy...

Dessverre er det ikke alle foreldre som tror på at det er skadelig for barna at de røyker inne
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2006, 10:42   #3
Veteranmedlem
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Trondheim/Saupstad
Meldinger: 3,694
MP Rating: 0% (0)
Kirsebær har et ubeskrivelig bra rykte.Kirsebær har et ubeskrivelig bra rykte.Kirsebær har et ubeskrivelig bra rykte.Kirsebær har et ubeskrivelig bra rykte.Kirsebær har et ubeskrivelig bra rykte.Kirsebær har et ubeskrivelig bra rykte.Kirsebær har et ubeskrivelig bra rykte.Kirsebær har et ubeskrivelig bra rykte.Kirsebær har et ubeskrivelig bra rykte.Kirsebær har et ubeskrivelig bra rykte.Kirsebær har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Å huffameg å huffameg jeg er så sint som fy...

Jeg tror ikke det har noe med " å tro på at det er farlig" eller ikke. Alle som røyker vet jo at det er farlig både for seg og de rundt.

Skikkelig synd at hun mora røyker inne, men det er vel ikke så mye å gjøre med det. Hun har tatt et dumt valg både for seg og sønnen, og slik er det.

Du kan jo si at du ikke syns det er noe særlig at det lukter røyk av gutten, men så mye mer kan man vel ikke gjøre.
__________________
Man vet aldri med kirsebær.
Kirsebær er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2006, 11:04   #4
VIP-Medlem
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2002
Meldinger: 8,328
MP Rating: 100% (2)
Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Å huffameg å huffameg jeg er så sint som fy...

Det er ikke barnets oppgave å påpeke at det ikke er bra med innerøyking da... (eller all røyking for den saks skyld) det bør vel kanskje pappan ta opp med moren til ungen hans?
__________________
Babe & 4 barn;
Storesøster 04.02.94, mellomsøster 21.12.96, lillesøster Sandra 09.08.04 og lillebror Truls 26.12.07
Babe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2006, 11:07   #5
Seniormedlem
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 2,190
MP Rating: 0% (0)
Claire har et ubeskrivelig bra rykte.Claire har et ubeskrivelig bra rykte.Claire har et ubeskrivelig bra rykte.Claire har et ubeskrivelig bra rykte.Claire har et ubeskrivelig bra rykte.Claire har et ubeskrivelig bra rykte.Claire har et ubeskrivelig bra rykte.Claire har et ubeskrivelig bra rykte.Claire har et ubeskrivelig bra rykte.Claire har et ubeskrivelig bra rykte.Claire har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Å huffameg å huffameg jeg er så sint som fy...

Jeg synes det er mildt sagt helt forkastelig at du tar opp dette med gutten. Barn er jo lojale mot sine foreldre, og du setter ham i en vanskelig situasjon. Dette må tas opp voksne imellom.
Claire er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2006, 11:08   #6
Supermedlem
 
HeidiC sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 1,052
MP Rating: 0% (0)
HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.
Sv: Å huffameg å huffameg jeg er så sint som fy...

Sitat:
Opprinnelig postet av Babe
Det er ikke barnets oppgave å påpeke at det ikke er bra med innerøyking da... (eller all røyking for den saks skyld) det bør vel kanskje pappan ta opp med moren til ungen hans?
Tro meg; han har tatt det opp så mange ganger at jeg har kommet ut av tellinga. Ingen forståelse der i gården. Vi er bare hysteriske osv. Hennes ex-sambo, som selv røkte, var enig med oss; da var det bra en periode. Nå har det, dessverre, blitt slutt mellom dem og da er det tilbake i samme tralten. Jeg kan bare ikke forstå. Nå leser vi faktisk april-måned også. Man fryser ikke akkurat ræva av seg når man står ute og tar seg en blås!

Da jeg røkte selv røkte jeg ikke inne i mitt eget hjem selv uten barn. Jeg røkte 20-30 om dagen, men verandadøra gikk flittig opp allikevel.
__________________
HeidiC er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2006, 11:11   #7
Supermedlem
 
HeidiC sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 1,052
MP Rating: 0% (0)
HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.
Sv: Å huffameg å huffameg jeg er så sint som fy...

Sitat:
Opprinnelig postet av Claire
Jeg synes det er mildt sagt helt forkastelig at du tar opp dette med gutten. Barn er jo lojale mot sine foreldre, og du setter ham i en vanskelig situasjon. Dette må tas opp voksne imellom.
Ja, det er nok det når jeg tenker etter. Ser ikke ut til at han lar det gå så veldig innover seg allikevel. Annet enn at han sier at han også skal slutte og røyke snart. Men, man vet jo aldri. Plutselig kommer det et par strofer ut av munnen hans. Akkurat som det gjorde til meg i sta.

Men, det gjør vel ingenting å la ham vite at røyking ikke er bra? Det får han vite uansett allikevel... Synes det bare er så fælt at han skal utsettes for det hele tiden. Det er ikke snakk om at han lukter PITTELITT heller. Ganske stram røyklukt som er forsøkt dekt over med hårgelé.
__________________
HeidiC er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2006, 11:16   #8
Seniormedlem
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 2,190
MP Rating: 0% (0)
Claire har et ubeskrivelig bra rykte.Claire har et ubeskrivelig bra rykte.Claire har et ubeskrivelig bra rykte.Claire har et ubeskrivelig bra rykte.Claire har et ubeskrivelig bra rykte.Claire har et ubeskrivelig bra rykte.Claire har et ubeskrivelig bra rykte.Claire har et ubeskrivelig bra rykte.Claire har et ubeskrivelig bra rykte.Claire har et ubeskrivelig bra rykte.Claire har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Å huffameg å huffameg jeg er så sint som fy...

Å la ham få vite at røyking ikke er bra kan jo sees som en del av oppdragelsen, og det er helt ok. Å sette ham i en lojalitetskonflikt er veldig problematisk. Han sier at han skal slutte å røyke? Hvor gammel er han?
Claire er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2006, 11:25   #9
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Å huffameg å huffameg jeg er så sint som fy...

Det er ikke alle som vil tro at det er farlig, nei. Moren min f.eks bryr seg ikke så lenge barnet er over 2 mnd gammelt. Da er det bare å sitte kloss oppi å røyke, det skadet jo ikke oss, og heller ikke henne og hennes søsken. Så hvorfor er det plutselig blitt så skadelig nå?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2006, 11:25   #10
Supermedlem
 
HeidiC sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 1,052
MP Rating: 0% (0)
HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.HeidiC har mye å være stolt av.
Sv: Å huffameg å huffameg jeg er så sint som fy...

Sitat:
Opprinnelig postet av Claire
Å la ham få vite at røyking ikke er bra kan jo sees som en del av oppdragelsen, og det er helt ok. Å sette ham i en lojalitetskonflikt er veldig problematisk. Han sier at han skal slutte å røyke? Hvor gammel er han?
Han er 4.
__________________
HeidiC er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:02.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com