Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv > Familierelasjoner


Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-08-2009, 07:58   #1
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Sted: lillehammer(og Bodø)
Meldinger: 13
MP Rating: 0% (0)
MammaChristina er en ukjent størrelse akkurat nå.
trenger litt hjelp hær...

Jeg har et problem med at pappaen ikke vil ta noe ansvar for guttungen.. vi bor jo sammen, men han "bryr" seg liksom ikke om han.. Han mater han ALDRI, han bader han veldig sjeldent, skifter bleie gjør han iallefall ikke, å når jeg ber han om å ha han i 10 min for jeg skal gjør litt husarbeid legger han han bare på gulvet å latt han ligge der for seg slev..eller setter han foran tv'n (han er bare 5 mnd) han tar han aldri selv å gjør noe sammen med han, jeg må mase på han for at han skal gjøre noe..hvis jeg spør han så kommer det tilbake: Hva skal du gjøre da? eller jeg er så sliten jeg har vært på jobb i dag, jeg har vont i hode osvosv han kommer med unnskyldninger hele tiden..Får jo aldri litt fritid,,han tenker ikke at det er slitsomt å være hjemme hele dagen med ungen + må gjøre husarbeid, å jeg kan faktisk ha ont jeg å
Begynner å bli rimelig lei nå..
+ at han sier til alle at han jobber så mye at han så vitt får se gutt ungen, MEN han jobber jo egentli ikke så mye er i gjennomsnitt 4 dager i uka..8-4 jobb...

Hva skal jeg gjøre for at han skal forstå at han må gjøre noe han å??
MammaChristina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-08-2009, 17:52   #2
VIP-Medlem
 
Ninapia sin avatar
 
Medlem siden: May 2003
Sted: utenfor tr.heim
Meldinger: 7,036
MP Rating: 0% (0)
Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: trenger litt hjelp hær...

Ta deg noen turer ut så pappan bare må trå til siden du ikke er der.
__________________
♥ ♥ ♥ 03 - 01 ♥ ♥ ♥
Ninapia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-09-2009, 06:36   #3
Medlem
 
Mama Maria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Sted: Porsgrunn
Meldinger: 238
MP Rating: 0% (0)
Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.Mama Maria har en strålende fremtid.
Sv: trenger litt hjelp hær...

Høres ut som du bør ta en samtale med ham...
Ta den så raskt som mulig, jo lengre du venter jo mer fustrert blir du og jo mindre er sjangsen for at du ikke klarer å holde deg saklig

Du bør kanskje forberede deg litt; skriv en huskelapp med stikkord for hvilke tema du har tenkt å diskutere - det kan jo være at samtalen drar litt ut så det kan være greit å ha noe å holde seg til så en ikke ender helt på jordet!
Hold deg saklig og fortell ham hvordan du føler det, at du skulle ønske han kunne bidra litt mer og bli litt bedre kjent med sønnen sin.
Ikke bus ut med alle hans feil eller angrip ham med bebreidelser, Det kan være han rett og slett er skremt...
Om han begynner å skjelle så prøv å forholde deg rolig og ikke la deg lede ut på jordet. Hold deg til listen din. Ikke bry deg om tårene renner, det er jo følelsesmessige vanskelige saker du skal ta opp, men prøv å ikke stortute

Dokkas pappa var hissig og avvisende i starten og jeg ble så ulykkelig. Det virket ikke som om han var glad for den lille selv om det var han som i utgangspunktet ville ha barn.

Han kom og gikk som han ville og viste liten interesse for å tilbringe noe mer tid hjemme. Dro på fest eller sa ikke ifra hvor han gikk eller når jeg kunne vente ham tilbake;
Jeg fortalte at jeg også trengte voksenkontakt og noen minutter for meg selv. At jeg følte meg "fengslet i leiligheten med en baby hengende i puppen hele dagen", spurte ham om han angret på at vi fikk barn og om han ville at vi skulle avslutte forholdet (jeg hadde altså ikke lyst til å avslutte forholdet!).
Han ble helt sjokkert og fra seg! Han hadde ikke sett det sånn... Han hadde vært usikker og litt skremt, han var redd for å ta i det lille skjøre vesenet - redd for å skade henne - og redd for å gjøre feil.

Han viste liten interesse for å dulle med dokka og om hun luktet kom han med henne på strake armer "hun har bæsjet".
Han fikk klar beskjed om at "bleiene er der!" og "jeg har aldri hatt barn så dette er nytt for meg og, men øvelse gjør mester" (ikke kritiser hans måte å gjøre ting på, veiled ham om du ser det går helt i ball for ham).

Etter det ble han værdens beste pappa, herjer og leker med henne og tar henne gjerne med når han besøker kammerater (uten meg). At han kler henne i "farger som ikke passer sammen" eller "noe rart" så er det bagateller jeg ikke bryr meg om
Så det lønnte seg å ta det opp!

Lykke til!
__________________
savner min og og vil ha

Sist endret av Mama Maria; 16-09-2009 kl 06:40.
Mama Maria er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:29.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com