Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-05-2006, 18:43   #1
Medlem

Maradia sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Eastfold
Meldinger: 382
MP Rating: 0% (0)
Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.
3 månederskontrollen vår + mine synspunkter på vaksinene

3 månederskontrollen var ganske nøyaktig på 3 månedersmerket i dag (9.5-2006) - eller 3 mnd og 4 dager.
Jeg måtte reise alene med Lille E til kontrollen i dag, fordi mannen hadde dobbeltbooket oss med et viktig møte... jeg var litt skeptisk til hvordan det ville bli å kjøre bil hjem alene med nyvaksinert barn... men fordelen med å bekymre seg er at det som oftest går mye bedre enn man frykter

Jeg hadde på forhånd en idé om at Lille E ville veie over 8000 g (har målt på to forskjellige badevekter) - men det viste seg at hun "bare" var 7705 g
Jeg har mine tvil om hvor riktig det var, men jeg kunne ikke akkurat begynne å kreve omveiing for å bevise poenget mitt (vekta på HS er sånn som står og vingler litt mellom grammene, før den sakte men sikkert beveger seg nedover... skjønner ikke helt hva som er så genialt med det, akkurat, men det er sikkert en grunn til at den er som den er...) Det er liksom ikke så mye poeng i å diskutere det heller, for det er liksom ikke så viktig å veie nøyaktig når hun så åpenbart er i "godt hold"
HS sa "hvis dere hadde foret henne på MME, ville vi bedt dere om å blande det tynnere, men så lenge det er MM er alt helt greit" )

Lengde var 62.5 og hodemål var 41 cm.

Vi fikk mye skryt for stor og fin unge, sterk i kroppen og fin hodefasong

Jeg og mannen har vært i ganske dårlig form de siste dagene, så jeg måtte spørre HS om det var trygt å ta vaksinene, eller om vi heller skulle avtale en annen dag... Hun sa at det skulle være veldig dårlig allmenntilstand for at man ikke vaksinerte. E har bare hatt et par nys de siste dagene, så det kvalifiserte for vaksine.

Det skulle settes to vaksiner; en i hvert lår. Den vanlige er kikhoste, difteri og stivkrampe, og den andre (nye) er en pneumokokkvaksine. Den nye vaksinen hjelper mot alt som pneumokokker kan forårsake; hjernehinnebetennelse, lungebetennelse, ørebetennelse og halsbetennelse, blant annet. (Jeg hadde på forhånd lest om vaksinene på www.fhi.no , så jeg følte meg trygg på at vi ville vaksinere.)
Da den første sprøyta ble satt, klynket hun litt, men det gikk raskt over. Da hun fikk en til i det andre låret, var det litt verre. Allikevel roet hun seg fort ned da jeg holdt henne inntill meg og bysset henne litt. Det føles småslemt å la noen stikke i henne, men det er garantert vondere med hjernehinnebetennelse og kikhoste, så jeg hadde ikke sååå dårlig samvittighet.
HS sjekket foldene på lårene (som fortsatt er litt usymmetriske) og bøyde litt på hoftene igjen. Hoftene ser ut til å være som de skal, selv om det ene låret har en "pølse" mer enn det andre.

Vi skulle vente 20 minutter før vi dro hjem etter vaksinen, for å utelukke allergisk sjokk ol. Mens vi ventet og småpratet litt, sovnet Lille E på fanget mitt... og hun sov fortsatt da jeg satte henne i bilstolen... sov hele veien hjem... og har sovet i hele dag (med unntak av 4 måltider). Trøtthet er visst en ganske vanlig bivirkning, men dette var voldsomt mye soving, da... Skal tro om vi går vår første urolige natt i møte?

Fortsatt ingen tegn til feber, og det er bare så vidt mulig å se hvor sprøytene ble satt... ikke noe rødt rundt eller noe sånt. Så det ser ut til at de helt store reaksjonene uteblir. Jeg blir i alle fall ganske mørbanket av stivkrampesprøyter, men det er kanskje mindre vondt å få dem i låret? I alle fall når man ikke går ennå?

Jeg synes nå at jeg har en eksepsjonelt fin og snill jente , som jeg trygt kan ta med meg ut alene på skumle ting som vaksiner og sånt... HS fikk til og med et par smil når stikkingen var over

See a world in a grain of sand, and a heaven in a wild flower
Hold infinity in the palm of your hand, and eternity in an hour -William Blake

Maradia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-05-2006, 18:59   #2
Medlem

Eiram sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Drammen
Meldinger: 183
Eiram er bare skikkelig grei.Eiram er bare skikkelig grei.Eiram er bare skikkelig grei.Eiram er bare skikkelig grei.Eiram er bare skikkelig grei.Eiram er bare skikkelig grei.Eiram er bare skikkelig grei.Eiram er bare skikkelig grei.Eiram er bare skikkelig grei.Eiram er bare skikkelig grei.Eiram er bare skikkelig grei.
Sv: 3 månederskontrollen vår + mine synspunkter på vaksinene

Så bra at hun ikke har reagerte på sprøytene.. Soving er vel ikke den verste bivirkningen akkurat.
Krysser fingre for at hun sover godt i natt også
Eiram er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-05-2006, 19:09   #3
Supermedlem

Lille Mie sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Kristiansand
Meldinger: 911
Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.

Så flott at alt var bra og at hun ikke reagerte på sprøytene.
Gammel 09-05-2006, 19:11   #4
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 2,011
Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.

Så fint at kontrollen gikk bra og vaksinen også. Jeg gruer meg til snuppa skal ha sine, men tenker slik jeg også at det er værre å bli syk

Jeg håper mannen blir med, han pleier å være med så vi får se. Han vet når og hvor. Kjenner jeg han rett så har han plottet det inn i kalederen sin.
Gammel 09-05-2006, 19:15   #5
Medlem

Maradia sin avatar

Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.

Sitat:
Opprinnelig postet av Solstråle.
Jeg håper mannen blir med, han pleier å være med så vi får se. Han vet når og hvor. Kjenner jeg han rett så har han plottet det inn i kalederen sin.
Flinke stråle-mannen

Maradia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-05-2006, 19:27   #6
Medlem

Djain sin avatar

Sted: Fetsund
Meldinger: 327
Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.

Vi var også på helsestasjonen for vaksine idag.
Alle fikk 1 vaksine hver, bortsett ifra Mina som fikk en i hvert lår... (den siste er en hepatitt b vaksine, og den blir tatt fordi pappa'en hennes er tyrkisk, og fordi vi ofte er i tyrkia)

Den andre vaksinen som E allerede har fått, skal vi få i juni/juli en gang (hadde vist ikke kommet enda)

Noe gråt ble det, spesielt etter at sprøyte nummer 2 ble satt. Men gikk heldigvis fort over.

Mye soving etter dette med litt små sutring innimellom.
Gammel 09-05-2006, 19:53   #7
Supermedlem

Fara sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Bodø
Meldinger: 1,205
Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.

Fine tall og flink jente
Fara er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-05-2006, 01:48   #8
Medlem

Maradia sin avatar

Gledet meg visst litt for tidlig, hun fikk feber (38,7) senere på kvelden. Ga henne rumpeshot med paracet (beregnet for barn 3 - 6 kg, så det var egentlig litt for mild dose til Lille E )
Og fortsatt: soving, soving, soving og soving

Gammel 10-05-2006, 06:02   #9
Seniormedlem

Aivi sin avatar

Sted: Sunnfjord
Meldinger: 1,504
Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.

Så fint at det gjekk så bra på helsestasjonen. Håper feberen gir seg snart.

Salgstrådene mine: Flaske/pumpe-utstyr , Babyguttekle

Aivi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-05-2006, 09:01   #10
Max
Seniormedlem

Max sin avatar

Sted: Østlandet
Meldinger: 1,593
MP Rating: 100% (6)
Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.

Fine tall der, vesla vår var nøyaktig 7500g.

Synd at hun fikk feber, håper hun kommer seg fort.

Skjønner at det er forskjell rundt i landet, det var ikke mulig for oss å få pneumokokkvaksinen før til sommeren. De hadde den rett og slett ikke selv ennå

Nygift
Max er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:31.