Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-06-2005, 17:59   #1
Supermedlem

Ravlind sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Telemark
Meldinger: 1,394
MP Rating: 0% (0)
Ravlind har mye å være stolt av.Ravlind har mye å være stolt av.Ravlind har mye å være stolt av.Ravlind har mye å være stolt av.Ravlind har mye å være stolt av.Ravlind har mye å være stolt av.Ravlind har mye å være stolt av.Ravlind har mye å være stolt av.Ravlind har mye å være stolt av.Ravlind har mye å være stolt av.Ravlind har mye å være stolt av.
Alenetid...

Har dere masse tid for dere selv??? Har dere hatt barnevakt til nå??
Jeg savner innimellom å være litt sammen med feks venninner helt alene.7 juli er jeg bedt med på konsert,men vet liksom ikke om det er for tidlig å la det lille nurket mitt sovet borte en natt hos sin mormor???? Jeg har til nå toppen vært borte fra lille gullet 4 timer i strekk så jeg kvier meg jo til det,men en eller annen gang må man jo Vil jo at han skal skjøenne at andre også tar vare på han...Han var faktisk for første gang alene med pappaen sin forrige uke og det gikk jo bra heldigvis...
Gammel 20-06-2005, 18:43   #2
Veteranmedlem

Martis sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 3,822
MP Rating: 100% (1)
Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Alenetid...

Jeg har ikke vært noe særlig borte fra junior, det meste er vel 4 timer ca. Sambo og jeg har vært ute å spise engang og da var moren hans på besøk slik at hun kunne sitte barnevakt... Nå som han er blitt litt større og sover veldig regelmessig på kvelden/natta tror jeg at jeg kan slappe av og la noen passe han hvis vi har lyst å ta oss en tur ut Skal teste ut den teorien når vi reiser hjem til mamman min i neste uke

Ellers så er planen å dra i bryllup i august og da må vi være borte fra junior i et døgn..... Det er jeg ennå ikke helt komfortabel med Men har veldig lyst å dra da....

Growing old is inevitable, growing up is optional.
Martis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-06-2005, 18:50   #3
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Mamman min var barnevakt for Nora da hun var 3 uker gammel, men det gikk IKKE bra, for hun nekta å ta flaska!
Men om gullet ditt er vant med flaske så blir nok ikke det noe problem!

Etter den gangen har jeg ikke vært fra henne mer enn 3 timer i strekk! Måtte ta henne med i bryllup også, og det var litt kjipt!
Har kjempelyst på en bytur med venninner igjen snart, men hun må ta flaske eller kopp først, og jeg ser for meg at det kan ta litt tid...

Hadde hun ikke vært så vanskelig å få i mat når jeg ikke er der, så hadde jeg benyttet meg av bestemødrene litt oftere
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-06-2005, 19:05   #4
Seniormedlem

Kosmokula sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim (Ylvingen)
Meldinger: 2,997
MP Rating: 100% (1)
Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.

Ikke hatt barnevakt enda.
Har veldig lyst til å dra ut på kino og spise ute bare jeg og mannen, men har liksom ingen som kan passe.
Svigermor har KOLS og er i dårlig form (klarer ikke ta et par skritt uten å hive etter pusten), svigerfar har ikke peiling på små babyer, ikke har vi noen venner som vi vil skal passe henne heller.
Og om mamma skulle passet henne så måtte hun ha ligget over og det har vi for liten leilighet til
Det lengste jeg har vært borte fra Leona er 2-3 timer i strekk.
Gammel 20-06-2005, 19:09   #5
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,119
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg og sambo var og spiste middag i Oslo for en ukes tid siden. Det er det lengste jeg har vært borte fra lillegutt enda det ikke var mer enn 3-4 timer eller noe sånt.
Mamma og pappa var barnevakt og det hadde visst gått veldig bra
Annet enn det har jeg bare hatt barnevakt når jeg hadde time til tannlegen og da trilla pappa tur med han.
Vil tro at det er mer vi som er sperrer enn at de små ikke har det bra når vi er borte (ble det en snodig setning eller....). Så sant hun tar flaske og er fortrolig med de som skal passe vil jeg jo tro at det går bra.
Gammel 20-06-2005, 19:09   #6
Supermedlem

Callisto sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 969
Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.

Da Malin var ca 2 mnd. begynte jeg med øving (spiller i korps) en gang i uken ca 3 timer. I begynnelsen satte hun nok pappaen sin prøve og grein og grein... Ikke kjekt for meg å komme hjem da, dårlig samvittighet ja...... Men pappaen mente at han hadde kontroll og at jeg skulle stole på han. Nå går det kjempeflott
Og, jeg merker at det er bra for meg å komme ut blant folk og hvor det ikke bare går i babysnakk. Dessuten må jeg jo bruke de "små grå" og det er jo ikke så dumt det heller....

Så på lørdag var jeg i utdrikkningslag og gikk hjemmefra ca 13.30. Har aldri vært så lenge vekke men jeg viste at det kom til å gå helt fint! Og jeg klarte faktisk å slappe av og ikke tenke på Malin. Hun og pappa hadde hatt det kjempekjekt. Synes det er så fint når forteller hva de har gjort på..

Så min erfaring er at det går bedre og bedre for hver gang! Men når jeg kommer hjem så må jeg kose ekstra mye med Malin da!!

Nå tar heldigvis Malin flaske og drikker både MM og MME så det hjelper jo på. Malin begynner jo også å få gode soverutiner så snart kan hun vel reise på overnattingsbesøk hos mormor ?? Spørs om jeg klarer en hel natt...
Gammel 20-06-2005, 19:45   #7
VIP-Medlem

Elise_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 5,266
Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Sambo maste fælt om et helt døgn, men han ser jo også at det ikke går med flaske foreløpig.

Kunne tenke meg å dra ut etter hun har sovnet for natta, men har ingen å møte ute, og tør ikke enda å la andre enn sambo være alene med henne i flere timer.

Er vel ute (butikken eller trening) iallefall 2 ganger i uka, første gang 5 dager etter vi kom hjem fra sykehuset. Sambo var vettaskremt, men ble kasta ut i det og det gikk bra.
Gammel 20-06-2005, 19:56   #8
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 1,622
ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sukk, jeg har gått fra å kunne ta meg en tur ut iblant til å være ganske bundet til Lillegull. Han tar jo flaske (blir ikke fullammet), men problemet nå er at han våkner etter at vi har lagt han og illskriker. Pappaen har vært alene med han et par ganger når det har skjedd og hatt store problemer med å roe han ned. Den ene gangen var det ingen annen råd enn at jeg måtte komme hjem, den andre gangen led han og Lillegull seg gjennom en time med skriking mens jeg ble der jeg var, tenkte på dem og hadde det fælt. Så nå tør jeg ikke gå ut noe særlig på kveldstid lenger. I hvertfall ikke før Lillegull sover litt bedre igjen.

Så ironisk, det kan ikke være mer enn et par uker siden jeg fornøyd erklærte her på forumet at ungen min ikke fantes mammadalt og at han sov gullegodt om natta. De forandrer seg fort, småtrollene .
ronja76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-06-2005, 19:59   #9
Seniormedlem

IMAK sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Sandnes
Meldinger: 2,024
IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.

Emilie tar ikke flaske. Mannen kan ta henne noen timer når hun nettopp har spist, men Kristoffer er fremdeles litt sjalu - og synes pappa holder bebsen for mye som det er. Det kommer seg sakte men sikkert. Men jeg kjenner at det hadde vært såååååå deilig å gå en skikkelig tur på byen ... men da hadde jeg bare tenkt på de tre her hjemme - så det hadde ikke blitt gøy!
Gammel 20-06-2005, 20:01   #10
Anu
Supermedlem

Anu sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Meldinger: 1,188
Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.

Jeg var i Oslo på møte i 10 timer midt i mars, det gikk kjempefint. De koste seg sammen med pappa og hadde besøk av en tante og en kusine. Har også vært på trening og ute og spist med venninne. Men, vi har aldri vært borte fra dem begge to samtidig, og det skal vi nå til lørdag. Da skal vi hjem til mine foreldre og har tenkt oss ut å spise på kvelden etter de har lagt seg. Og så til onsdag, da skal vi på visning, så svigermor skal se etter dem en times tid.
9. juli skal vi i 30 års dag, så da kommer mine foreldre hit og sover over. Vi kommer ikke hjem på natta (3 kvarter å kjøre), så da blir vi borte fra dem en hel natt
Anu er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:29.