Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-11-2007, 18:42   #1
Medlem

Løvetann73 sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 415
MP Rating: 0% (0)
Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.
Amme andres unger

Satt og leste det nyeste Foreldre og barn, og der var det en fortelling hvor en mor skulle bort og venninnen skulle være barnevakt for barnet. Venninnen hadde barn som hun ammet selv, og da moren kom tilbake hadde venninnen ammet hennes barn også! Moren ble litt paff men de ble tilslutt enige om at det var greitt.

Jeg har aldri tenkt på dette som en mulighet engang, hverken å amme andres barn eller la andre amme mitt. Synes det virker ... ekkelt. Men jeg kan ikke finne noen gode argumenter, annet enn at jeg føler amming som en personlig handling mellom meg og mitt barn.

Hva mener dere?
Gammel 01-11-2007, 18:49   #2
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Sted: Jevnaker
Meldinger: 3,668
Blogginnlegg: 42
MP Rating: 100% (1)
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Amme andres unger

Altså...er det bare for kosens skyld synes no jeg det kun er mor og barn som skal ta for seg amming...det skaper jo et spesielt bånd mellom oss og barnet...

Så ja...enig med deg...synes det er litt å tenke på at andre skulle ha ammet Amalie...kanskje enda mer med tanke på at personen ikke hadde spurt meg en gang..

Hadde det derimot oppstått en krise med feks mor som ikke kommer seg hjem og jeg ikke har annet enn mm i hus å gi en liten baby...og det er alt for lenge til mor kommer..da kanskje det hadde vært et alternativ...

men ja...ammingen synes jeg hører mor og barn til...ikke vennine til mor og morens barn

Velkommen til Upsis verden
Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2007, 19:46   #3
Supermedlem

LillianS sin avatar

Sted: Vestfold
Meldinger: 960
LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.

Jeg synes det høres veldig ekkelt ut .
Tror ikke jeg hadde klart å amme noen andres baby , eller latt noen amme Odin.
Det hadde blitt helt feil for meg.
Hadde nok blitt temmelig gretten hvis noen hadde gjort det uten å spørre meg først

Vet at min bestemor ammet både pappa , og pappas fetter.
Var bare noen uker imellom de , og mamman hans hadde ikke mat til han.
Så når de var hos bestemor ammet hun like gjerne han og.
Hun hadde visst så mye melk
Er kansje ikke så rart hvis hun ammet 2 stykker

08.08.09
LillianS er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2007, 19:50   #4
Medlem

Juligullet sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 424
Juligullet har mye å være stolt av.Juligullet har mye å være stolt av.Juligullet har mye å være stolt av.Juligullet har mye å være stolt av.Juligullet har mye å være stolt av.Juligullet har mye å være stolt av.Juligullet har mye å være stolt av.Juligullet har mye å være stolt av.Juligullet har mye å være stolt av.Juligullet har mye å være stolt av.Juligullet har mye å være stolt av.

Jeg er enig i at hvis det bare var for kosens skyld så ville jeg hevet øyenbrynene et par hakk, men var barnet sulten kan jeg ikke se noe galt i dette.
Hva er forskjellen f.eks fra melk som er donert bort/solgt til prematur avdelingene, annet enn at puppen ikke er med?

Jeg ser ikke problemet hvis barnet var sultent, dog det hadde kanskje vært en idé at mor og veninne hadde en slags enighet på forhånd.

Juli 2005 & Februar 2007
Juligullet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2007, 20:19   #5
Medlem

skorpion71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Sogn & Fjordane
Meldinger: 225
skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av LillianS
Jeg synes det høres veldig ekkelt ut .
Tror ikke jeg hadde klart å amme noen andres baby , eller latt noen amme Odin.
Det hadde blitt helt feil for meg.
Hadde nok blitt temmelig gretten hvis noen hadde gjort det uten å spørre meg først
Tror jeg signerer her jeg. Leste denne artikkelen i går og jeg må bare innrømme at det første jeg tenkte var hææææ, er det mulig. Ekkelt! Jeg syns det er så personlig mellom mor & barn, spesielt båndene mellom og selvfølgelig kosen.

Dersom det hadde skjedd noe, det var skikkelig krise og babyen var veldig sulten og jeg (som mor) ikke kunne komt dit med det første ville jeg vel kanskje vurdert det. Men jeg ville absolutt ha avtalt dette på forhånd, ikke at noen tar seg til rette på den måten... Men uansett - babyen og dens helse og velvære først, ikke egoet til mor...
Gammel 01-11-2007, 20:24   #6
VIP-Medlem

Morild sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: The sun
Meldinger: 7,795
Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av skorpion71
Tror jeg signerer her jeg. Leste denne artikkelen i går og jeg må bare innrømme at det første jeg tenkte var hææææ, er det mulig. Ekkelt! Jeg syns det er så personlig mellom mor & barn, spesielt båndene mellom og selvfølgelig kosen.

Dersom det hadde skjedd noe, det var skikkelig krise og babyen var veldig sulten og jeg (som mor) ikke kunne komt dit med det første ville jeg vel kanskje vurdert det. Men jeg ville absolutt ha avtalt dette på forhånd, ikke at noen tar seg til rette på den måten... Men uansett - babyen og dens helse og velvære først, ikke egoet til mor...
Enig.

Morild er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2007, 20:43   #7
Veteranmedlem

Reppis sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 4,042
Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.

Det var vel slik at moren hadde pumpa seg, sendt med flaske som barnet ikke ville ha... Moren var borte i 3 timer, og babyen var vel sulten... Så hun ville vel bare være snill...

Men tror jaggu jeg hadde reagert jeg og ja!
Reppis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2007, 20:50   #8
Veteranmedlem

Nete sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 4,238
Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg hadde kunnet ammet en annen baby ja, om situasjonen tilsa at noe annet ikke var et alternativ
Å la min baby die en venninne av meg, vel det hadde vært greit det også om hun hadde tatt en tlf og spurt meg først
Nete er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2007, 21:13   #9
Medlem

Nettis sin avatar

Sted: vestlandet
Meldinger: 295
Nettis er fantastisk mot andre.Nettis er fantastisk mot andre.Nettis er fantastisk mot andre.Nettis er fantastisk mot andre.Nettis er fantastisk mot andre.Nettis er fantastisk mot andre.Nettis er fantastisk mot andre.Nettis er fantastisk mot andre.Nettis er fantastisk mot andre.Nettis er fantastisk mot andre.Nettis er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Juligullet
Jeg er enig i at hvis det bare var for kosens skyld så ville jeg hevet øyenbrynene et par hakk, men var barnet sulten kan jeg ikke se noe galt i dette.
Hva er forskjellen f.eks fra melk som er donert bort/solgt til prematur avdelingene, annet enn at puppen ikke er med?

Jeg ser ikke problemet hvis barnet var sultent, dog det hadde kanskje vært en idé at mor og veninne hadde en slags enighet på forhånd.

Enig!

Lillesøster Januar 2007
Nettis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2007, 22:51   #10
Supermedlem

Milla-80 sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 594
Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.

For meg er amming veldig personlig og en nærhet mellom meg og Emil.Ville nok syns det hadde vært rart,men hvis det var en veldig krisesituasjon er det jo kanskje noe annet.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:32.