Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-07-2005, 09:32   #1
Veteranmedlem

*Linda* sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Ringerike
Meldinger: 3,517
MP Rating: 100% (1)
*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.
Amming eller ikke?

Jeg har prøvd ut i noen dager nå med MME etter at hun har fått pupp, og etter hvert måltid har hun spist 60-100 ml MME. Så det har helt klart blitt mindre mat i disse slaskene mine.Nå lurer jeg veldig på hva jeg skal gjøre.....orker ikke stresse med ammingen lengre på en måte, for den siste mnd har hun lagt på seg veldig liteog da stresser jeg veldig med å tenke på det at jeg har for lite mat. Hun får både grøt og middag om dagen og etter råd fra helsesøster. Er det noen som kan gi meg noen råd om hva jeg burde.....burdejeg fortsette å amme samtidig gi MME eller burde jeg bare gå over til MME ? på en måte vil jeg gjerne fortsete å amme men på en annen måte ikke......blir så frustert jeg. Håper det er noen der ute med noen svar til meg
*Linda* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-07-2005, 09:42   #2
Veteranmedlem

Lille Blink sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Jæren...
Meldinger: 4,265
MP Rating: 0% (0)
Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Amming eller ikke?

Hmmmm er jammen ikke sikker altså.... Tror jeg ville gitt litt mm for kosens skyld Men viss du ikke føler det er noe kos lengre så ville jeg kanskje trappet det ned ja, men for babyens skyld så er jo mm best. Og jeg ville nok gjort det som var ungens beste

Off beklager det rotete svaret

Tatt av: 18,5kg.Igjen:0kg (nytt mål er -5kg til,nå -2,5)(gått ned 3str)
Lille Blink er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-07-2005, 09:56   #3
Supermedlem

plipp sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: østfold
Meldinger: 1,095
plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.

Jeg ville nok fortsatt å gi litt mm, så lenge det er noe
Gammel 10-07-2005, 10:01   #4
Supermedlem

marliin8 sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Bergen
Meldinger: 1,291
marliin8 er som en lysfontene.marliin8 er som en lysfontene.marliin8 er som en lysfontene.marliin8 er som en lysfontene.marliin8 er som en lysfontene.marliin8 er som en lysfontene.marliin8 er som en lysfontene.marliin8 er som en lysfontene.marliin8 er som en lysfontene.marliin8 er som en lysfontene.marliin8 er som en lysfontene.

Hvorfor ikke gi det du har av mm. Snart spiser barnet ditt fire måltider med mat for dagen og da har du sikkert nok melk. Det er veldig deilig å kunne amme om så bare litt. Utrolig så trygg barna blir om de får litt god mammakos. Snakker av egen erfaring. Har selv måttet gi både mme og mm til begge, men når vi har begfynt med fast føde så har vi kunnet gi oss med mme. Om du stresser ammingen litt mindre så får du nok mer melk. Det er ialle fall min erfaring.
Lykke til.
Selv ammer jeg minsten som var to i mai fremdeles.
Gammel 10-07-2005, 10:07   #5
Veteranmedlem

*Linda* sin avatar

*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk for svar, har hele tiden sagt at jeg vil amme til hun hvertfall er et år pga litt allergi i familien, men som sagt så blir jeg så frustert når det gjelder ammingen.....Når hun nekter å spise omtrent, skal bare se på alt rundt seg.....har prøvd å amme henne på soverommet i mørket i håp at om at hun vil være litt roligere da, men den gang ei. hun er en nysgjerrig frøken.
*Linda* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-07-2005, 15:33   #6
Seniormedlem

IMAK sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Sandnes
Meldinger: 2,024
IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av mslinda
Når hun nekter å spise omtrent, skal bare se på alt rundt seg.....har prøvd å amme henne på soverommet i mørket i håp at om at hun vil være litt roligere da, men den gang ei. hun er en nysgjerrig frøken.
... hvis det er en trøst så er det sånn her også Likegyldig hvor jeg sitter, eller hvor stille det er ... hun er en liten åme - og skal ha med seg ALT som skulle skje (eller kanskje kan komme til å skje).
Gammel 10-07-2005, 15:41   #7
Veteranmedlem

*Linda* sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av IMAK
... hvis det er en trøst så er det sånn her også Likegyldig hvor jeg sitter, eller hvor stille det er ... hun er en liten åme - og skal ha med seg ALT som skulle skje (eller kanskje kan komme til å skje).
Gir du noe tillegg du eller? Har vært sånn i en stund nå så begynner å bli litt frustert + at på siste kontroll hadde hun bare gått opp 60 grem på 2 uker.....derfor jeg er ganske sikker på at det ikke er nok melk til henne. men tror mye av skylden er min.....forjeg har aldri tid til å spise......kan gå helt til kvelden før jeg kommer på at jeg ikke har spist.....og det er jo ikke akkurat det beste for melkeproduksjonen.
Gammel 10-07-2005, 15:51   #8
Seniormedlem

IMAK sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Sandnes
Meldinger: 2,024
IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Gir du noe tillegg du eller? Har vært sånn i en stund nå så begynner å bli litt frustert + at på siste kontroll hadde hun bare gått opp 60 grem på 2 uker.....derfor jeg er ganske sikker på at det ikke er nok melk til henne. men tror mye av skylden er min.....forjeg har aldri tid til å spise......kan gå helt til kvelden før jeg kommer på at jeg ikke har spist.....og det er jo ikke akkurat det beste for melkeproduksjonen.
Emilie hadde heller ikke gått opp så mye ved siste kontroll - så jeg ble anbefalt å starte med litt grøt. Hun får nå grøt morgen og kveld. Har overveid å starte med litt fruktmos midt på dagen. Hun tar ikke flaske, så jeg får ikke noe annet flytende enn mm i henne. Hun får det hun vil av mm - og det er ca hver 3-4 time.
Ps - det er likegyldig hva du spiser eller hvor mye. Bebsene får det de trenger ... det er vi som sitter igjen med mindre hvis vi ikke spiser ordentlig
Gammel 10-07-2005, 16:05   #9
Medlem

Lotte-77 sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Rogaland
Meldinger: 126
Lotte-77 er bare skikkelig grei.Lotte-77 er bare skikkelig grei.Lotte-77 er bare skikkelig grei.Lotte-77 er bare skikkelig grei.Lotte-77 er bare skikkelig grei.Lotte-77 er bare skikkelig grei.Lotte-77 er bare skikkelig grei.Lotte-77 er bare skikkelig grei.Lotte-77 er bare skikkelig grei.Lotte-77 er bare skikkelig grei.Lotte-77 er bare skikkelig grei.

Heisann
Jeg er melkeku for 3 gang nå,og har MIN mening om amming:
Første gang var jeg veldig ung,19 år; og var ikke så veldig komfortabel med å amme. Jeg gjorde det pga det var jo det beste for barnet osv.. Men jenta la ikke noe særlig på seg,gikk til tider ned i vekt faktisk, så jeg begynte først med mat. Etter en liten stund var ikke det heller nok,så jeg begynte med mme. Når jeg merket hvor bra det fungerte,sluttet jeg helt å amme. Hadde ikke dårlig samvittighet,var fornøyd med at jeg hadde ammet en stund ihvertfall
Disse neste to har gått helt fint å amme, så da er det jo greit.

Men det jeg vil ha sagt er at å amme skal fungere for BÅDE mor og barn,og en skal trives med det. Det var nå min mening

Lykke til

10 August 1996 15 Februar 2003 15 Februar 2005 3 Oktober 2008
Lotte-77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-07-2005, 16:06   #10
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
men tror mye av skylden er min.....forjeg har aldri tid til å spise......kan gå helt til kvelden før jeg kommer på at jeg ikke har spist.....og det er jo ikke akkurat det beste for melkeproduksjonen.
Sånn er det her også... Har dårlig matlyst og jeg glemmer å spise! Har ennå ikke klart å få i meg noe i dag! Og sånn har jeg hatt det helt siden hun ble født. Men jeg har nok melk!!
Som IMAK sier, så tror ikke jeg heller at det virker inn på melkeprouksjonen.. Virker hvertfall ikke sånn her!
Så ikke tenk at det er din skyld..
Husk at det ikke er verdens undergang å gi tillegg!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:14.