Noen spm om amming:
- Hvor mye spiser de små til hvert måltid? Er dette veldig individuelt og forskjellig? Jeg har for første gang pumpet meg etter at lillegutt ammet. Første gangen ble det 40ml på 1 bryst, andr egang 30 ml på begge bryst. Så nå har jeg 70 ml i kjøleskapet på lur. Lurer på å bruke det..men vet ikke. De sluker vel mere luft med flaske? Lillegutt har hatt problemer med magen sin. Er 70 ml nok til et måltid mon tro?? Mannen tilbød seg å gi han på flaske inatt, men da får jeg sikkert enormt melkespreng, så det er vel ikke så lurt. Dessuten anbefaler de jo nattamming for produksjonen sin skyld, tør ikke risikere noe med den..men kanskje imorgen for å få litt fri, og ikke amme annahver timeog gjøre noe for meg selv
- det ene brystet mitt er mye større enn det andre. Er det noen som har det likedan? Merkelig, til og med når det store brystet er tømt er det litt hardt og stort. Mens det andre er slapt og lite..men jeg tømte det lille for 40ml idag etter at lillegutt bare sugde litt på det. Så det er jo melk der. Noen som har forklaring? Lillegutt bryr seg mest om det store brystet. Siden han tar begge brystene hver gang, starter vi alltid med det store. Kanskje det kan være årsaken? At han suger mindre på det han tar tilslutt, siden det lille alltid er tilslutt??
- På sykehuset sa de 20-25 min på hvert bryst ble regnet som tømt, tror jeg. Helsesøster sa også at 30 min på hvert bryst var nok. Lillegutt holder alltid på så lenge, og sugde nesten 40 min på det store brystet i e.m. Men jeg synes jo en time amming i gangen er MER enn nok når det ammes annahver time. Gjør jo ikke stort annet enn å amme. Så stikker inn fingeren min å får han til å slippe når halvtimen er gått. Hva med dere? Har dere hørt dette?
Ble mange spm fra meg, og håper på svar