Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-05-2005, 11:44   #1
VIP-Medlem

Pearly sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Kristiansund
Meldinger: 6,497
MP Rating: 0% (0)
Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.
ang. amming

Nå er jeg bare såå lei av å amme, de to siste dagene har ikke lillegutt sovnet før 00.00-00.30 tiden pga. noe jeg har spist. Å jeg spiser jo ingenting nesten mere Har jo så lyst på noe godt jeg også.... Å det med at ikke har sovnet før 00.00 tiden var litt kjedelig, for han har fått så fin rutine i det siste, sovnet rundt 21.00-22.00 tiden og sovet fint. Håper han kommer seg inn i den rutinen igjen

Og ang. ammingen, den har vi nesten aldri helt fått til heller, har så masse melk at lillegutt drukner nesten og han "slipper" og bare styrer Kjøpte inn litt MME for å prøve, men han tar jo ikke flasken lenger, men fikk det i han på en merksnodig måte med flaska...som også tok laang tid da...off for ett styr alt er her....HAR SÅ LYST Å BARE SLUTTE Å AMME! Hva synes dere da? Skal jeg gi opp eller bør jeg fortsette? Må bare få legge til at det jeg spiser er lite, ikke store utvalget og jeg blir bare lettere og lettere også her... er blitt 52 kg nå Gutten min spiser meg opp... ...off helt fortvila jeg...vet ikke hva jeg skal gjøre, med tanke på meg selv og lillegutt
Gammel 07-05-2005, 12:14   #2
Medlem

AnneMalene sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 133
AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.
Sv: ang. amming

Jeg er nå av den oppfatning at man ikke skal slite seg helt ut med denne ammingen. Når det blir stress (enten det nå er at spiser for mye eller for lite), da går det utover humøret til mor. Og babyer har det vel best mår mamma har det bra! Jeg nøler ikke med å gi flaske hvis jeg vil ha fred i noen timer, enten vi skal i middagsbesøk eller en tur til byn. Du kan jo trappe gradvis ned, ikke slutte helt? Vet ikke om dette var til noe hjelp jeg...

MARTIN 03.02.05. 50 cm, 3240 gram
AnneMalene er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-05-2005, 13:18   #3
Medlem

Dodi sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 282
Dodi er et navn alle kjenner.Dodi er et navn alle kjenner.Dodi er et navn alle kjenner.Dodi er et navn alle kjenner.Dodi er et navn alle kjenner.Dodi er et navn alle kjenner.Dodi er et navn alle kjenner.Dodi er et navn alle kjenner.Dodi er et navn alle kjenner.Dodi er et navn alle kjenner.Dodi er et navn alle kjenner.

Tror egentlig ikke noen andre kan gi deg råd om du bør fortsette eller ikke, men er enig i at det ikke er meninga at det skal bli for mye stress. Men tror ikke jeg ville kutta det ut helt. Det er jo mange situasjoner hvor det er utrolig mye mere gunstig med amming enn med flaske som helst bør varmes opp til den rette temperaturen først...

Med storesøster var det også veldig mye styr med amminga en periode, og jeg hadde mest lyst til å gi opp. Begynte å gi litt oftere flaske noen uker, for jeg ble så lei av å bruke timevis på hvert måltid. Men etterhvert fant hun visst ut at pupp var greit igjen, og da ble det mye kjekkere for meg også, og vi trappa opp amminga igjen.

Men som sagt tror jeg dette er noe du må finne ut av på egenhånd. Vil uansett gi deg en trøsteklem. og håper dere finner ei løsning. Er jo ikke så lenge til han kan begynne med litt fast føde heller, og da vil du jo naturlig trappe ned på amminga..
Gammel 07-05-2005, 20:36   #4
VIP-Medlem

Elise_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 5,266
Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Kanskje du burde slutte å pumpe, sånn at du ikke produserer så mye at han "drukner".
Gammel 07-05-2005, 23:37   #5
VIP-Medlem

Pearly sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Kristiansund
Meldinger: 6,497
Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Else81
Kanskje du burde slutte å pumpe, sånn at du ikke produserer så mye at han "drukner".
Hmm, jeg pleier å pumpe før amming for det er sååå mye melk. Vist jeg ikke pumper "drukner" han. Vanskelig dette...hehe, for så lenge jeg pumper kommer det jo mere melk, men om jeg slutter så blir det ekstra mere styr når vi ammer....
Gammel 08-05-2005, 00:02   #6
Seniormedlem

IMAK sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Sandnes
Meldinger: 2,024
IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.

Først skal du ha en Ammemelk er viktig for barn - men jeg er HELT enig med de andre her - det er ikke så viktig at du skal slite deg ut!!! Jeg husker da jeg ammet Kristoffer i sin tid, så "druknet" han også. Jeg fikk kjøpt en egen minipumpe (så ut som et gameldags bilhorn) - og med den fikk jeg satt i gang utdrivningsrefleksen - og så sto jeg bare over vasken og lot det renne. Da var det tynneste vekke - og den gode/mettende melken var igjen (Stoffer fikk sjelden kommet til den tykke melken på slutten, for han var helt gåen etter det første som sprutet. Men da jeg startet med dette - så gikk det bedre!!) Denne minipumpen kjøpte jeg i Danmark - men det må jo finnes noe tilsvarende her ...? Husk; ta vare på deg selv - det er ingen som gjør det for deg!!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:32.