Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-11-2007, 13:48   #1
Medlem

vicky sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 148
MP Rating: 0% (0)
vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.
Ang slutte med MME på natta

Jeg har prøvd å gi snuppa vann på natta, i kopp el flaske men får ikke henne til å ta vann. Så da blir det til at hun ha fått ei eller to flaske med mme på natta. Hun drikker ikke så mye om gangen ca 100-120ml pr flaske. I det siste har hun våknet i to tiden og i fem tiden å fått mat.
Kan føye til at hun spiser grøt, middag, brødskive og frukt på dag tid. Hun spiser ikke så mye med hvert måltid, har gjerne små men flere måltider.

Jeg lurer på om jeg kan kutte ned på pulveret når jeg blander melk. F.eks: 150ml vann skal det være 5 skjeer pulver. Om jeg da kan ha f.eks ei skje mindre med pulver og neste natt ha to....til det til slutt er vann. Før å se om jeg klarer å venne henne av med mat på natten og drikke vann.

Håper det er noen som kan svare meg Jeg er også intressert i andre tips/ råd. ( Ble litt rotete skrevet,men men håper dere skjønner)
Gammel 02-11-2007, 14:10   #2
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 933
Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.
Sv: Ang slutte med MME på natta

Ja, jeg har lest at man kan gjøre det slik.
Gammel 02-11-2007, 14:12   #3
VIP-Medlem

Morild sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: The sun
Meldinger: 7,795
Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.

Det var lurt

Morild er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2007, 14:50   #4
Supermedlem

LillianS sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Vestfold
Meldinger: 960
LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.

Tror kansje du burde forhøre deg litt med de som lager mme .

Skal man ikke være ganske nøyaktig med målene når man lager mme?
De kan vel bli ganske rare i magen hvis man klusser med forholdet vann -pulver ???

Jeg vet ikke jeg altså
Men jeg har iallefall alltid vært veldig nøye med disse målene .

Selvom det hørtes veldig lurt ut det du hadde tenkt .
Kan jo hende det funker kjempefint ..
Lure henne trill rundt

08.08.09
LillianS er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2007, 15:30   #5
Medlem

vicky sin avatar

vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.vicky har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av LillianS
Tror kansje du burde forhøre deg litt med de som lager mme .

Skal man ikke være ganske nøyaktig med målene når man lager mme?
De kan vel bli ganske rare i magen hvis man klusser med forholdet vann -pulver ???

Jeg vet ikke jeg altså
Men jeg har iallefall alltid vært veldig nøye med disse målene .

Selvom det hørtes veldig lurt ut det du hadde tenkt .
Kan jo hende det funker kjempefint ..
Lure henne trill rundt
Ja det er det jeg også har hørt! Derfor jeg skulle høre med dere hva dere mente! Men jeg hadde bare tenkt å minske med pulveret i den flaske som ho skal få på natta! Blir ikke snakk om mange flasker,kanskje 4-5. Hvis jeg er heldig! Så jeg er usikker om jeg skal tør å prøv det! Vil jo ikke gjøre noe som er skadelig før snuppa!
Gammel 02-11-2007, 15:31   #6
VIP-Medlem

Morild sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: The sun
Meldinger: 7,795
Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg kan ikke tenke meg at det er skadelig. Det er vel for mye pulver som kan skape kluss? For lite pulver kan gi for lite næring, men når alternativet er vann så har det jo ingenting å si

Morild er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2007, 15:32   #7
Medlem

vicky sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Pelle
Ja, jeg har lest at man kan gjøre det slik.
Husker du hvor du leste det? Er så usikker om jeg kan gjøre det! Tenker på om snuppa kan få vondt i magen el noe hvis det er for lite pulver!
Gammel 02-11-2007, 17:17   #8
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 933
Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Morild
Jeg kan ikke tenke meg at det er skadelig. Det er vel for mye pulver som kan skape kluss? For lite pulver kan gi for lite næring, men når alternativet er vann så har det jo ingenting å si
Nettopp.

Når mme er MAT, skal man være nøye. For lite pulver kan da gi for lite næring. Når alternativet er vann, har det ikke noe å si. Kan ikke tenke meg at hun får vondt i magen.

(Har for øvrig gitt junior uttynnet mme flere ganger)
Gammel 02-11-2007, 20:24   #9
Veteranmedlem

Reppis sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 4,042
Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.

Vi gjorde det slik til storesøs!

Minka ned på mengden melk, og pulver! Til slutt kun vann!! Gikk helt greit det! Mener vi fikk det anbefalt av HS.

Som flere sier, så er det kun for mye pulver som er vondt for magen! For lite pulver gir lite næring!
Hvorfor skulle de få vondt i magen av for lite pulver da!?! Det er jo kun vann...
Reppis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2007, 20:45   #10
Medlem

Linn og gullgutten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Hedmark
Meldinger: 160
Linn og gullgutten har mye å være stolt av.Linn og gullgutten har mye å være stolt av.Linn og gullgutten har mye å være stolt av.Linn og gullgutten har mye å være stolt av.Linn og gullgutten har mye å være stolt av.Linn og gullgutten har mye å være stolt av.Linn og gullgutten har mye å være stolt av.Linn og gullgutten har mye å være stolt av.Linn og gullgutten har mye å være stolt av.Linn og gullgutten har mye å være stolt av.Linn og gullgutten har mye å være stolt av.

Har akkurat lest en arttikkel om dette.
Men husker selfølgelig ikke hvor
Der stod det akkurat som du beskriver det. Mindre og mindre pulver i melka og tilslutt så blir det vann..
Dette var en metode for å få dem til å slutte med nattmat
Så det er nok helt ufarlig ja..

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:23.