Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-05-2006, 19:48   #1
Medlem

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 140
MP Rating: 0% (0)
solpia er fantastisk mot andre.solpia er fantastisk mot andre.solpia er fantastisk mot andre.solpia er fantastisk mot andre.solpia er fantastisk mot andre.solpia er fantastisk mot andre.solpia er fantastisk mot andre.solpia er fantastisk mot andre.solpia er fantastisk mot andre.solpia er fantastisk mot andre.solpia er fantastisk mot andre.
babyens vekt

Er det noe som har fulgt med hvor mye babyen går opp i vekt pr uke?
Vi har fulgt litt med siden jeg har vært litt redd for at jeg hadde lite melk om kveldene. Lillegutt har gått opp ca 160 gr den siste uken. Jeg synes kanskje at det er litt lite, men han virker veldig fornøyd for tiden og HS sa at det var bra.
Gammel 08-05-2006, 20:22   #2
Medlem

Maradia sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Eastfold
Meldinger: 382
Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.Maradia er et navn alle kjenner.
Sv: babyens vekt

Hvis han er våken og fornøyd er alt bra
Ellers så husker jeg at Myrsnipa la ut en genial artikkel som forklarer dette med "lite" melk om kvelden

See a world in a grain of sand, and a heaven in a wild flower
Hold infinity in the palm of your hand, and eternity in an hour -William Blake

Maradia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-05-2006, 20:26   #3
Supermedlem

Thyresse sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: med havutsikt
Meldinger: 572
Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.

Husk på at etterhvert som de blir større så legger de mindre på seg. Det er bare i begynnelsen at de legger så voldsomt på seg. Så 140 gram nå når gutten din er nesten tre måneder er helt passe tror jeg.
Thyresse er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-05-2006, 20:35   #4
Jamba
Gjest

Meldinger: n/a

Lianah hadde bare gått opp litt i overkant av 200 gram på 2 uker sist jeg stakk innom helsestasjonen for å veie henne. Helsesøster slo delvis alarm, dvs jeg må inn på onsdag til samtale/ veiing. Hun lå fremdeles laaangt innenfor normalen, men litt under den blå streken for gjennomsnittet. Selv er jeg rimelig avslappet til det hele, jeg mener for å få et gjennomsnitt må jo noen ligge under og noen over den blå streken, ikke sant? Og selv tror jeg at babyer, som oss voksne, vil variere i vekt fra uke til uke. At de noen uker legger på seg mye, andre uker mindre.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-05-2006, 21:08   #5
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 2,011
Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.

Jeg har ikke veid Anette mere enn det på helsestasjonene.
Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg dratt på helsestasjonene. Det viktigste er at barnet følger sin vekstkurve.

Sist endret av Solstråle.; 08-05-2006 kl 21:24.
Solstråle. er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-05-2006, 21:23   #6
VIP-Medlem

~Lykke~ sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 6,571
~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Jamba
Selv er jeg rimelig avslappet til det hele, jeg mener for å få et gjennomsnitt må jo noen ligge under og noen over den blå streken, ikke sant? Og selv tror jeg at babyer, som oss voksne, vil variere i vekt fra uke til uke. At de noen uker legger på seg mye, andre uker mindre.
Enig med deg Selv har jeg en gutt som på øverste strek på percentilskjema.

Gi blod!
~Lykke~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-05-2006, 09:07   #7
Medlem

Vimsemusa sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Sørlandet
Meldinger: 489
Vimsemusa har mye å være stolt av.Vimsemusa har mye å være stolt av.Vimsemusa har mye å være stolt av.Vimsemusa har mye å være stolt av.Vimsemusa har mye å være stolt av.Vimsemusa har mye å være stolt av.Vimsemusa har mye å være stolt av.Vimsemusa har mye å være stolt av.Vimsemusa har mye å være stolt av.Vimsemusa har mye å være stolt av.Vimsemusa har mye å være stolt av.

Så lenge han øker og er fornøgd er vel d bra? helsestasjonene sier at minimum 100gr i uka og opp til 250gr. iallfall sier min stasjon d.
Gammel 09-05-2006, 09:52   #8
Supermedlem

Fara sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Bodø
Meldinger: 1,205
Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.

Mener HS sa at en plass mellom 150 og 200 gram i uka var normalt. Så 160 gram er jo helt i orden.
Fara er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-05-2006, 11:55   #9
Supermedlem

Snus sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 734
Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.

Det tror jeg er akkurat passe for hs sa til meg at de legger på seg litt mindre nå. Vesla har ligget på 250g i uka

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:33.