Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-09-2005, 20:13   #1
ag3
Medlem

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 112
MP Rating: 0% (0)
ag3 er som en lysfontene.ag3 er som en lysfontene.ag3 er som en lysfontene.ag3 er som en lysfontene.ag3 er som en lysfontene.ag3 er som en lysfontene.ag3 er som en lysfontene.ag3 er som en lysfontene.ag3 er som en lysfontene.ag3 er som en lysfontene.ag3 er som en lysfontene.
Question Babysafe...igjen

Jeg sitter her med vanvittig dårlig samvittighet for å ha lagt han i den. Men istedet for minimum to timer hver kveld med snuing, turning, svaiing på alle fire, sutring og grining og inn å snu han og gi sutten x antall ganger, opplevde jeg i dag at han brukte 15-20 minutter på å sovne og på den tida lå han bare og pludra og sang. Ingen sutring - ingen grining. Jeg var inne en gang for å putte inn sutten og da sovna han tvert.

Så jeg lurer litt på hva dere mener... Er jeg en dårlig mor som binder bebisen fast i senga? Huff jeg sliter litt med dette tvilen her. (men det var en utrolig deilig kveld for en gangs skyld!! ) Vi blir jo utslitte begge to av det styret mener jeg, så hva er verst??

fra ag3

2640 g 48 cm 32 HO
ag3 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2005, 20:33   #2
Medlem

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 407
Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.
Sv: Babysafe...igjen

Tror svaret ligger babyen din sin oppførsel. To timer med hvileløs sutring og grining eller 20 min med pludring og sang - når tror du han har det best?

Vi bruker også baby-safe og har gått gjennom de samme kvalene som du, men hver gang vi prøver å legge han uten er det 2 timer med hvileløs sutring og grining. Med babysafe sover vi definitivt mye bedre alle tre.
Gammel 06-09-2005, 20:35   #3
VIP-Medlem

Elise_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 5,266
Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ser ikke noe galt i babysafe, selv sitter jeg ofte og holder henne nede for at hun ikke skal snu seg, men jeg føler meg absolutt ikke slem pga jeg hjelper henne til å sovne bedre.

Du er en god mor som gjør det beste for barnet ditt! Og det er MYE MYE bedre å sovne etter 20 minutter enn etter 2 timer.
Gammel 06-09-2005, 20:45   #4
VIP-Medlem

Pearly sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Kristiansund
Meldinger: 6,497
Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Else81
Jeg ser ikke noe galt i babysafe, selv sitter jeg ofte og holder henne nede for at hun ikke skal snu seg, men jeg føler meg absolutt ikke slem pga jeg hjelper henne til å sovne bedre.

Du er en god mor som gjør det beste for barnet ditt! Og det er MYE MYE bedre å sovne etter 20 minutter enn etter 2 timer.
Signerer Else her jeg
Gammel 06-09-2005, 20:48   #5
Veteranmedlem

*Ariel* sin avatar

Sted: Ski
Meldinger: 4,465
*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvis du er en dårlig mor er jeg deg også. Emma sover i babysafe hun og. Hun sovner med en gang jeg legger henne og nå slipper hun å våkne 100 ganger om natten fordi hun snur seg rundt og ikke vil ligge å sove på magen....

Jeg følte meg super-slem da jeg gikk i butikken å kjøpte en (pga en diskusjon jeg hadde lest her på NM..ellers hadde jeg ikke tenkt på det engang.) Jeg gjør det jeg mener er best for mitt barn og det gjør du også, i dette tilfellet er ihvertfall vi to enige
Gammel 06-09-2005, 21:53   #6
Medlem

Lillebitte sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Stavangerjente i USA
Meldinger: 350
Lillebitte er fantastisk mot andre.Lillebitte er fantastisk mot andre.Lillebitte er fantastisk mot andre.Lillebitte er fantastisk mot andre.Lillebitte er fantastisk mot andre.Lillebitte er fantastisk mot andre.Lillebitte er fantastisk mot andre.Lillebitte er fantastisk mot andre.Lillebitte er fantastisk mot andre.Lillebitte er fantastisk mot andre.Lillebitte er fantastisk mot andre.

Sitat:

Enig

PS! Hvor får jeg kjøpt en....? Hvem er det som lager dem?
Svaret i den danske babybutikken: "her bruger vi ikke slikt "

Magnus Alexander : 18.02.05 & Kristina Helen : 11.09.02
Lillebitte er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2005, 22:19   #7
Veteranmedlem

Martis sin avatar

Meldinger: 3,822
MP Rating: 100% (1)
Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Må bare signere dette. Jeg har ennå ikke kjøpt babysafe, men Nikolai er all over the place når han sover og våkner når han snur seg over på magen. Så det er absolutt en ting jeg vurdere å skaffe meg. Og du bruker vel selene i vognen når han sover? Syns vel i grunnen at dette ikke er så veldig forskjellig

Og kos deg med en rolig kveld

Growing old is inevitable, growing up is optional.
Martis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-09-2005, 22:22   #8
Veteranmedlem

*Ariel* sin avatar

Sted: Ski
Meldinger: 4,465
*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.*Ariel* har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lillebitte
Enig

PS! Hvor får jeg kjøpt en....? Hvem er det som lager dem?
Svaret i den danske babybutikken: "her bruger vi ikke slikt "
Jeg kjøpte min på Babyshop. Den koster 499,- (Den er tynn så Emma har dyne over.)

Vet at noen har kjøpt en pose på Sparkjøp også. DEn kostet under 200,- Men jeg vet ikke helt hvordan festene er på denne og om den er ment til samme bruk som den Babyshop har.
Gammel 07-09-2005, 01:06   #9
Seniormedlem

carolin sin avatar

Sted: Bergen
Meldinger: 2,905
carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.

Jeg synes absolutt ikke at du er en dårlig mor. Det er jo som Else81 sier mye bedre at han sovner helt fint etter 20 min, enn å sovne helt utslitt etter 2 timers turning. Har selv lurt på å kjøpe en for Celine driver og sparker av seg dynen hele tiden.
Gammel 07-09-2005, 08:38   #10
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 1,622
ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.

Senk skuldrene, du . Det dumme med å henge på et internettforum fullt av engasjerte mammaer er at man altfor lett skuler til hva andre gjør og mener i stedet for å stole på seg selv når man har funnet løsninger som fungerer.

Når det gjelder babysafe må jeg si jeg er litt overrasket over hvor sterke følelser den vekker i noen. Babyer trenger hjelp til det meste. Noen babyer trenger hjelp til å finne ro når de skal sove. Så finnes det en innretning som gjør den jobben, da burde vel alle være fornøyde? Jeg ser virkelig ikke problemet . Ikke for å starte en ny opphetet babysafe-debatt, altså.
ronja76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:40.