|
 |
|
30-07-2005, 21:33
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,806
|
For ikke å herpe tråden til Happy, så lager jeg en egen tråd her. Hvilke sanger liker du å synge for den lille? Jeg føler repetoaret er stort, men det er alltid noen man glemmer. Så kom med de. Hvilke sanger liker dere best å synge?
mvh
|
30-07-2005, 21:48
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: hardanger
Meldinger: 1,064
|
Her synges det fra morgen til kveld  de absolutte favorittene akkurat nå er bæ,bæ lille lam..bake,kake søte da tviholder hun i hendene mine og mm'er med og stråler i hele fjeset sikkert med tanke på husketuren som kommer på slutten med å husk opp i ovnen og bums ned i aska...  også er det ro,ro til fiskeskjør der latteren kommer trillende ved navnet hennes på slutten..vi simpelthen bare elsker å synge eller spille for henne
|
|
30-07-2005, 21:51
|
|
Veteranmedlem
Sted: Trondheim
Meldinger: 3,543
|
Her går det i Bæ,bæ lille lam,Når trollmor har lagt sine elleve små troll,trollemor og trollefar,tøffe,tøffe toget..Synger masse,men dette er disse jeg kommer på i farten

Guttaboys 98  02 &  feb.05
|
|
|
30-07-2005, 22:44
|
|
Medlem
Medlem siden: Feb 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 220
|
Fola fola Blakken, den har jeg sunget siden jeg gikk gravid  Kan ikke så mange. Ellers noen linjer av Dyrene i Afrika, Da Lykkeliten kom til verden, Bæ bæ Lille Lam. Er ikke noen sangfugl...
|
|
30-07-2005, 22:49
|
|
Medlem
Sted: Bergen
Meldinger: 133
|
Godnatt sangene er "Når trollmor har lagt sine elleve små troll" , og "kjære Gud jeg har det godt". På stellebordet er det "Vaske vesle brumlemann (Martinmann)" og "når en liten mus skal ut og gå".  synger bæ bæ lille lam. Ellers tar jeg gjerne en dans og synger til noe som suser ut av stereoen, da blir han så blid!
Også går det i endel regler da: "God natt min skatt, sov søtt i natt....." og " ride ride ranke til møllerens hus..."
Dette er det som går igjen, men reportoaret (hvordan i alle dager skrives det??) er ganske stort etter å ha jobbet i barnehage
|
30-07-2005, 23:00
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 5,266
|
Har både sangbok, 2 cder og internett, så om jeg bare husker en linje eller to så er det lett å finne resten.
Dyrene i Afrika
Bæ, bæ lille lam
Trollemor og trollefar
Lille petter edderkopp
du skal få ei dagi mårå (da gråter jeg litt  )
Lykkeliten (da gråter jeg også en skvett)
Alle fugler
Fløy en liten blåfugl (hopper over andre vers, makan til teit tekst)
Lille pusekatt
Tuppen og Lillemor (griner litt!)
Tornerose sov i hundre år
Mikkel rev
Bjørnen sover
Gubba Noa
Også prøver jeg av og til å synge vakre lille Helene-sangen om harefrøkna som går tur i skogen, men jeg klarer bare ikke.
Synger nok fler og, men kommer ikke på det i farta.
|
|
30-07-2005, 23:02
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 5,266
|
Ja, det glemte jeg. På stellebordet og ved puppen rett før hun skal legge seg for kvelden synger jeg Trollmors vuggesang og So, Ro Lillemann flere ganger. Vaske vesle Brumlemann går når vi står i dusjen.
|
|
30-07-2005, 23:05
|
|
Seniormedlem
|
Her går det i Bæ, bæ lille lam, Mikkel rev, fola fola blakken, ro ro til fiskeskjær, ro ro ro din båt, klappe klappe søte, lille pusekatt, oppe på fjellet og vi har en tulle med øyne blå osv for den minste. Siden hun er nr 4 i rekken så blir det mange sanger i løpet av en dag som også er beregnet for litt større unger.
Jeg kjøpte disse bøkene for noen år siden http://www.nofafo.no/VBVS/ Er kjempefornøyd med de! Får tre nye bøker og tror det var 12 cdèr i november. Gleder oss!!
Morsomt å se at vi er mange som går rundt hjemme og synger på akkurat de samme sangene
mvh
Sist endret av minon; 30-07-2005 kl 23:09.
Begrunnelse: glemte vi har en tulle.....
|
|
|
30-07-2005, 23:08
|
|
Seniormedlem
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Else81
Ja, det glemte jeg. På stellebordet og ved puppen rett før hun skal legge seg for kvelden synger jeg Trollmors vuggesang og So, Ro Lillemann flere ganger. Vaske vesle Brumlemann går når vi står i dusjen.
|
Jeg kan ikke Vaske vesle Brumlemann..... Kan du "synge" den for meg?
mvh
|
30-07-2005, 23:10
|
|
Medlem
Medlem siden: Mar 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 407
|
Om dagen går det mye i "Lillegutt kan tromme" og "Olle-Bolle". Ellers synger jeg Vaske vesle Brumlemann, Å vaske seg det er slettes ikke godt fra Kardemomme by, So ro lillemann, Lilla Katt, Lille pusekatt, Tut-tut sier onkels bil, Hompetitten, Bakvendtland.
Er litt så som så hvor mye av teksten jeg husker, men når det stopper bare dikter jeg opp noe som passer der og da. Tut-tut sier onkels bil er kanskje favoritten om dagen. Er så gøy når vi sier tut-tut-tut på slutten.
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:40.
|