Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-03-2006, 17:57   #1
Supermedlem

Fara sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Bodø
Meldinger: 1,205
MP Rating: 0% (0)
Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.
Da Frøydis endelig kom til verden

Får prøve meg på en rapport og se hvor mye jeg husker.

Etter uker med maserier og styr så hadde jeg gitt opp at ting skulle starte opp av seg selv. Overtidskontrollen var bestilt og jeg var innstilt på at jeg måtte settes igang denne gangen også.
Men den gang ei

Natt til 2.mars våknet jeg av at det var noen anderledes tak i ryggen og magen enn de som hadde vært før. i tillegg hadde jeg kraftige menssmerter konstant.
Natta gikk og takene var der med ti minutters mellomrom.
På morran begynte jeg å se blodslim og tok det som ett veldig positivt tegn.

Sto opp, dusjet og fikk sendt Brage i bhg. Takene fortsatte en stund, men etter noen timer oppe så kom de sjeldnere og sjeldnere og jeg ble passe små irritert. Gikk og la meg og sov litt og det gjorde godt.Sto opp og kjente da takene kom litt oftere igjen og de var passe små vonde, men kunne fortsatt snakke meg gjennom dem.

I tre tida kom de mer regelmessig, men ikke så veldig ofte. Ca ti minutter mellom hver. Ringte opp på føden og fikk avtalt å komme på sjekk så snart mamma og broder`n var kommet oppover. Greit med barnevakt

Kom opp på sykehuset halv seks og biltur er ikke noe særlig med rier.
Ble undersøkt og det ble konstatert 5 cm åpning, helt modent og sentrert og fødselen var med andre ord i gang

Ble satt på registrering og fikk spise litt. Fin CTG og nå hadde jeg rier hvert fjerde/femte minutt.
Etter CTG fikk jeg legge meg i badekaret og det var helt himmelsk. Fikk slappe av og da begynte riene å ta seg opp.
Etter en time ble jeg flyttet inn på ei ny fødestue og undersøkt på nytt. Seks cm åpning og en stor vannblære som jeg kjenner ved hver ri.
Klokka var nå blitt åtte og vi avtalte at jeg skulle få satt noen nåler og prøve lystgass.
Nålene hadde sin effekt og jeg supte lystgass for harde livet
Litt over ni ble jeg på nytt undersøkt og vannblæra var blitt enda større. Prøvde å stå litt for å se om vannet gikk av seg selv, men det ble så utholdelig at halv ti ba jeg dem om å ta det.
Hadde en student med på fødselen og hun prøvde først, men fikk det ikke til. Så måtte ha ei JM til å ta vannet. Og det var en himmelsk følelse da det trykket ble borte.

Merket fort at trykke trangene nærmet seg og det ble fort konstatert at det snart var full åpning. Men den siste kanten var seig og JM måtte hjelpe til for å få den utslettet. Klokka ti kunne jeg endelig begynne med pressinga og også denne gangen tok det tid å få presset ut nurket.
Etter iherdig innsats på 45 minutter kom hun endelig ut 22.44. 4320 gram, 52 cm og 36 cm rundt hodet. Med nesa opp og ei hand først. Dette førte til at jeg revnet ganske så mye. Og etter en sjekk av en kirurg så ble det bestemt at jeg måtte opp på operasjonsstua for å bli sydd ordentlig.
Fikk heldigvis lagt henne til begge puppene før dette ble gjort og hun tok puppen med en gang

Pappa`en fikk også nurket opp på brystet like etterpå og det var stort både for han og meg

Ble trillet opp en etasje rundt midnatt til noe vi fikk beskjed om skulle ta en halv time. Fikk satt spinalbedøvelse og ble bedøvd fra midt på ryggen og ned. En time tok syinga og etter det vare det to timer på oppvåkninga til jeg kunne løfte på føttene.
Halv fire på natta ble jeg endelig gjennforent med mannen og lille Frøydis.
Fikk spise litt og byttet seng og gitt jenta mat igjen.
Heldigvis sov hun hele første natta og til langt ut på formiddagen på fredag.

Merker ikke så mye til syinga, men sliter litt med ett kranglet bekken når jeg går. Men det går vel over håper jeg.
Ble på barsel til lørdags ettermiddag og nå koser vi oss hjemme.

Brage syns det er stas å være storebror og er veldig opptatt av sin baby
Fara er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-03-2006, 18:17   #2
Supermedlem

Robin sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 546
Robin har en strålende fremtid.Robin har en strålende fremtid.Robin har en strålende fremtid.Robin har en strålende fremtid.Robin har en strålende fremtid.Robin har en strålende fremtid.Robin har en strålende fremtid.Robin har en strålende fremtid.Robin har en strålende fremtid.Robin har en strålende fremtid.Robin har en strålende fremtid.
Sv: Da Frøydis endelig kom til verden

Gratulerer så mye, og takk for flott raport , håper bekkenet ditt kommer seg snart!!

( Molly!! på sm)
Robin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-03-2006, 18:45   #3
Supermedlem

rutti sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Sørlandet
Meldinger: 1,000
rutti har mye å være stolt av.rutti har mye å være stolt av.rutti har mye å være stolt av.rutti har mye å være stolt av.rutti har mye å være stolt av.rutti har mye å være stolt av.rutti har mye å være stolt av.rutti har mye å være stolt av.rutti har mye å være stolt av.rutti har mye å være stolt av.rutti har mye å være stolt av.

grattis kjempemasse, og lykke til videre
Gammel 06-03-2006, 19:04   #4
Supermedlem

Lille Mie sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Kristiansand
Meldinger: 911
Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.

Gratulerer så mye med Frøydis, Fara! Flott rapport!
Gammel 06-03-2006, 19:08   #5
VIP-Medlem

lille krølle sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oppegård
Meldinger: 6,699
MP Rating: 100% (2)
lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.

Gratulerer så mye med prinsessen
Gammel 06-03-2006, 20:14   #6
Supermedlem

Snus sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 734
Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.

Gratulerer med jenta.

Takk for flott raport
Gammel 06-03-2006, 20:15   #7
Supermedlem

BeeKey sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 539
BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.

Flott rapport, Hege!!!! Endelig kom hun!!!

BeeKey er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:51.