Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-10-2005, 11:03   #1
Medlem

Bonzo sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Kongsberg
Meldinger: 320
MP Rating: 0% (0)
Bonzo er et navn alle kjenner.Bonzo er et navn alle kjenner.Bonzo er et navn alle kjenner.Bonzo er et navn alle kjenner.Bonzo er et navn alle kjenner.Bonzo er et navn alle kjenner.Bonzo er et navn alle kjenner.Bonzo er et navn alle kjenner.Bonzo er et navn alle kjenner.Bonzo er et navn alle kjenner.Bonzo er et navn alle kjenner.
Dere med gulpere!

Vi syntes at Oda gulper utrolig mye og kan ikke skjønne at det skal være normalt. (HS sier at det er normalt) Det hjelper ikke om jeg holder henne i ro eller passer på at hun raper. Hun gulper stort sett ikke når hun ligger på fanget etter puppen, men når vi setter henne ned eller hun ligger på magen begynner det. Og det er heller ikke bare rett etter måltidet, hun kan gulpe stort sett de 3 timene som er mellom måltidene. Vi syntes også at det er ganske mye som kommer opp. Det er ikke noen få dråper, men stort sett "dammer". Ser jo at det er veldig tynna ut med spytt og hun legger på seg som hun skal så det er nok ikke noe farlig med vekta. Men det er utrolig slitsomt når man må fotfølge henne for å tørke gulp og ikke veldig kjekt når man er borte hos andre med stoffsofa. Tør jo nesten ikke ha henne på fange eller for den sakens skyld gi henne til andre. Hun vil jo garantert gulpe på de.

Det var om hvordan vi har det og jeg kunne gjerne tenke meg å høre hvordan dere har det. Kanskje det ikke er så unormalt allikevell?

Hvis andre en febbiser svare er det fint om dere skriver hvor stort barnet er, evt. når det ble kvitt det og evt. tips og råd.
Gammel 25-10-2005, 11:20   #2
inord
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Dere med gulpere!

Niklas har pleid å gulpe store dammer hele døgnet! Gjorde ikke noe annet enn å tørke gulp noen dager, følte jeg. Men det har blitt litt mindre nå i det siste. Vet ikke hvorfor. Men merka det at han gulpa veldig mye av Småfolk sin grøt. Så slutta å gi den, og det bedret seg litt.

Håper gulpingen gir seg snart hos jenta di
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-10-2005, 11:28   #3
Supermedlem

Mamsen85 sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: ClosebyLillehammer:)
Meldinger: 1,284
Blogginnlegg: 3
Mamsen85 har en strålende fremtid.Mamsen85 har en strålende fremtid.Mamsen85 har en strålende fremtid.Mamsen85 har en strålende fremtid.Mamsen85 har en strålende fremtid.Mamsen85 har en strålende fremtid.Mamsen85 har en strålende fremtid.Mamsen85 har en strålende fremtid.Mamsen85 har en strålende fremtid.Mamsen85 har en strålende fremtid.Mamsen85 har en strålende fremtid.

Hadde du enda gitt MME så kunne jeg gitt deg råd, men når han får pupp er det nok ikke mye jeg kan hjelpe med. Er slitsomt når det står på sånn, man gjør ikke noe annet enn å vaske klær.

Stor til dere

Mamsen85 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-10-2005, 11:40   #4
Supermedlem

Lazy sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 877
Lazy har en strålende fremtid.Lazy har en strålende fremtid.Lazy har en strålende fremtid.Lazy har en strålende fremtid.Lazy har en strålende fremtid.Lazy har en strålende fremtid.Lazy har en strålende fremtid.Lazy har en strålende fremtid.Lazy har en strålende fremtid.Lazy har en strålende fremtid.Lazy har en strålende fremtid.

Jeg har en storgulper

Storesøster var også det, men tror nok Askild er hakket verre. Tok henne med til lege for det, men fikk beskjed at om så lenge hun la fint på seg så ble det ikke gjort noe med det. Askild har ikke noe problem med å legge på seg heller, så jeg har faktisk ikke "giddet" å gå til legen for å få den samme beskjeden. HS her sier også at det er normalt.

Her gulpes det ihvertfall stooore dammer, og det gulpes hele døgnet. Om det er rett etter et måltid eller rett før, spiller ingen rolle. Han kan prestere å gulpe halvveis i måltidet også, eller om morgenen før han har fått mat, da er det gjerne 12 timer siden sist mating. Her er ihvertfall smekke en absolutt nødvendighet 24-7. Det er slitsomt å hele tiden bytte klær og være på pletten med en gang det kommer en gulp

Kjenner meg igjen med det der å la andre holde han osv, jeg må alltid advare om det, for det er ikke akkurat små mengder. Skal jeg avgårde steder, må jeg ha med bytteklær til småtten (selvfølgelig), men også bytteklær til meg selv.

Har dessverre ingen råd til deg. Nå får han jo MME, og har prøvd ut de forskjellige merkene. Både Collett, Nan og småfolk gulper han mer av, pluss at det lukter verre enn verst, så her går det i Hipp MME. Storesøster sluttet å gulpe omtrent over natten når hun var rundt ett år, og jeg om at det samme skal skje med Askild. Tviler litt i og med at han er enda verre enn hva Thea var....

Gulpefri (for øyeblikket) klem til deg

Askild med storesøster -02 og storebror -94
Lazy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-10-2005, 11:50   #5
Medlem

bejo sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Solå
Meldinger: 255
bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.

Jeg har to gulpere. Prøvde med fotsoneterapi, homopati og osteopati. Det har virket for oss. Håper du fikk noen tips. Lykke til.
Gammel 25-10-2005, 11:52   #6
Seniormedlem

Antiga sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,473
Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har ikke storgulper nå lengre, heldigvis!!, men storebror var det.

Han gulpet med jevne mellomrom hele dagen, enkelte ganger kunne du se det var like mye som når man kaster opp. Jeg tok han til legen hvor han bare sa at det var gulp som man ikke kunne gjøre noe med. Men det gikk jo ikke over, og da han var 1 år hadde jeg lest endel om det på nettet og her på NM. Mistenkte at det kunne være Reflux. Jeg gikk til legen enda en gang, han ville heller ikke denne gang tro at det var noe annet enn bare litt gulp. Men siden jeg hadde satt meg inn i endel, krevde jeg at han skulle henvise videre til sykehuset. Heldigvis gjorde han det, og joda,- storebror hadde Reflux.

Nå skal ikke jeg si at jenten din har det, for hos de fleste går det jo over, men jeg ville fulgt med om man er usikker.

Jeg vil heller bli mislikt for den jeg er, enn likt for den jeg ikke er.

Sist endret av Antiga; 25-10-2005 kl 11:55.
Antiga er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-10-2005, 14:47   #7
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,587
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.

Dersom det ikke er reflux, så bør det begynneå gi seg når barna får fast føde (helst annet enn grøt) 3-4 ganger pr dag. Dette var i alle fall det jeg fikk høre da gulpeTurbo var liten.
Gammel 25-10-2005, 14:50   #8
VIP-Medlem

Elise_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 5,266
Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Tror ikke de sjekker for reflux før de er ett år... (så lenge de legger på seg ok da)
Gammel 25-10-2005, 15:04   #9
inord
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Happy
Dersom det ikke er reflux, så bør det begynneå gi seg når barna får fast føde (helst annet enn grøt) 3-4 ganger pr dag. Dette var i alle fall det jeg fikk høre da gulpeTurbo var liten.
Da er det kanskje derfor Niklas har blitt mye bedre! For nå spiser han brød og middag også, i tillegg til grøten, fordelt på 3-4 måltider pr dag.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-10-2005, 23:57   #10
håpefull
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Bonzo
Vi syntes at Oda gulper utrolig mye og kan ikke skjønne at det skal være normalt. (HS sier at det er normalt) Det hjelper ikke om jeg holder henne i ro eller passer på at hun raper. Hun gulper stort sett ikke når hun ligger på fanget etter puppen, men når vi setter henne ned eller hun ligger på magen begynner det. Og det er heller ikke bare rett etter måltidet, hun kan gulpe stort sett de 3 timene som er mellom måltidene. Vi syntes også at det er ganske mye som kommer opp. Det er ikke noen få dråper, men stort sett "dammer". Ser jo at det er veldig tynna ut med spytt og hun legger på seg som hun skal så det er nok ikke noe farlig med vekta. Men det er utrolig slitsomt når man må fotfølge henne for å tørke gulp og ikke veldig kjekt når man er borte hos andre med stoffsofa. Tør jo nesten ikke ha henne på fange eller for den sakens skyld gi henne til andre. Hun vil jo garantert gulpe på de.

Det var om hvordan vi har det og jeg kunne gjerne tenke meg å høre hvordan dere har det. Kanskje det ikke er så unormalt allikevell?

Hvis andre en febbiser svare er det fint om dere skriver hvor stort barnet er, evt. når det ble kvitt det og evt. tips og råd.

Vi har det VELDIG likt!"!!!!!!!!!
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:41.