Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-07-2006, 21:38   #1
Medlem

wing sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 365
MP Rating: 0% (0)
wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.
Dere som gir grøt, hvordan blander dere den ut?

Jeg bruker som regel å ha 3-4 toppede te-skjeer med maisgrøt(pulver) og blander det med ca 60 ml mm. Den blir ganske tynn, kanskje jeg bør tykne den litt? Gir bare grøt om kvelden.

wing er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-07-2006, 21:53   #2
Supermedlem

emma-80 sin avatar

Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 852
emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.
Sv: Dere som gir grøt, hvordan blander dere den ut?

Det blir veldig tynt med MM. Enzymer i melka som gjør det. Blander du med MME og samme dosering, får du tykk grøt. Jeg drev å hadde i pulver etter tykkelse i starten, helt til jeg kom til å lese brukertips på pakken Der står at selv om det blir veldig tynt av MM, så er det viktig å ikk ebruke mer grøtpulver enn anbefalt væskemengde. Derfor regner jeg ut etter doseringen på pakken, etter hvor mye MM jeg har i. Det var nettopp derfor jeg la inn den andre tråden om "grøt med eller uten pupp". Jeg er litt fristet til å gå over til havregrøt siden den blandes med vann, for da slipper jeg MM-grøt-klisset.
Gammel 21-07-2006, 21:53   #3
Medlem

Mitamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 418
Mitamor er fantastisk mot andre.Mitamor er fantastisk mot andre.Mitamor er fantastisk mot andre.Mitamor er fantastisk mot andre.Mitamor er fantastisk mot andre.Mitamor er fantastisk mot andre.Mitamor er fantastisk mot andre.Mitamor er fantastisk mot andre.Mitamor er fantastisk mot andre.Mitamor er fantastisk mot andre.Mitamor er fantastisk mot andre.

For å være helt ærlig så veit jeg faktisk ikke... tar bare å mikser opp en blanding som ser og kjennes fin ut
Har begynt å ha den litt tykkere nå som han er blitt vant til grøten men forsatt ganske så tynn
Gammel 21-07-2006, 22:44   #4
Medlem

Vår sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 384
Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.

Jeg følger bare bruksanvisningen på "ferdig-pakkene", jeg. Tar halvparten av det som står, siden hun ikke klarer å spise noe særlig av den uansett.
Gammel 22-07-2006, 08:01   #5
Medlem

wing sin avatar

Meldinger: 365
wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av emma-80
. Jeg drev å hadde i pulver etter tykkelse i starten, helt til jeg kom til å lese brukertips på pakken Der står at selv om det blir veldig tynt av MM, så er det viktig å ikk ebruke mer grøtpulver enn anbefalt væskemengde.

trallala. . Lenge leve latskapen. Enklere å spørre her inne, vet du...

wing er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-07-2006, 09:32   #6
Supermedlem

emma-80 sin avatar

Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 852
emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av wing
trallala. . Lenge leve latskapen. Enklere å spørre her inne, vet du...
Det gjorde jeg og, men ingen svarte
Gammel 22-07-2006, 14:05   #7
Supermedlem

Kiki2 sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Drammen
Meldinger: 552
Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.

Jeg har også grøt som blandes med vann (risgrøt med frukt fra Hipp) og den tar jeg etter følelsen. Tar den vannmengden jeg tror hun kanskje spiser og fuller opp med grøtpulver til den er sånn passe... Blir litt tykkere når den har stått litt, så det må jeg ta hensyn til.
Gammel 22-07-2006, 18:22   #8
Supermedlem

Haci sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Nordaførr
Meldinger: 892
Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.

Vi bruker havregrøten med ris og hvete. Blander med 120ml vann. Slumper med pulveret til ønsket konsistens, ganske tykk. Hmmm... det var vel egnetlig ikke noe klart svar, da...
Gammel 22-07-2006, 20:05   #9
Medlem

Gnist sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 417
Gnist er et navn alle kjenner.Gnist er et navn alle kjenner.Gnist er et navn alle kjenner.Gnist er et navn alle kjenner.Gnist er et navn alle kjenner.Gnist er et navn alle kjenner.Gnist er et navn alle kjenner.Gnist er et navn alle kjenner.Gnist er et navn alle kjenner.Gnist er et navn alle kjenner.Gnist er et navn alle kjenner.

Jeg kjøper ferdige NAN 2 pakker og bruker i maisgrøten - veldig enkelt, bare varmer det opp. Han får nå 80 ml som blandes ut slik at den blir sån passe tykk
Gammel 22-07-2006, 21:03   #10
Veteranmedlem

Medlem siden: Aug 2003
Sted: I rekkehus
Meldinger: 3,186
Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Haci
Vi bruker havregrøten med ris og hvete. Blander med 120ml vann. Slumper med pulveret til ønsket konsistens, ganske tykk. Hmmm... det var vel egnetlig ikke noe klart svar, da...
Samme her.
Myrsnipa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:49.