Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-04-2006, 22:05   #1
VIP-Medlem

~Lykke~ sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 6,571
MP Rating: 0% (0)
~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.
Question Dere som har sopp på brystet...

Andreas har ganske mye trøske i munnen, d.v.s på innsiden av kinnene og på baksiden av leppene.

Nå er jeg så usikker på om jeg må behandle brystene mine også Ser ingenting på de, men har hatt en merkelig følelse i dem i det siste. Fikk rødt utslett på de, som har gitt seg litt, men det klør litt fortsatt.

Kan det være sopp? Hvordan merker dere det?

Kjenner små stikninger innover i brystene noen ganger også, pluss at det føles litt rart når han suger, som om melke kommer tregere ut.

Gi blod!
~Lykke~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-04-2006, 00:59   #2
May
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2002
Sted: Tønsberg
Meldinger: 735
May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.
Sv: Dere som har sopp på brystet...

Var redd Ingrid hadde trøske for noen uker siden, og søkte dermed en del rundt her inne på NM etter informasjon om det. Ut fra hva andre hadde skrivi, høres det ut som om symptomene dine kan tyde på at du også har sopp på/i brystet. For det meste sto det også at moren må behandles, fordi du ellers vil smitte babyen om igjen og om igjen. Det gjelder vel sannsynligvis ikke hvis du ikke har sopp selv, men vanligvis er vel de preparatene som finnes for behandling såpass milde at det ikke er noe farlig å bruke dem selv om man strengt tatt ikke er angrepet.
May er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-04-2006, 09:05   #3
Seniormedlem

Enni sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: I trøndelag et sted
Meldinger: 1,512
Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.

Har du fått mycostatin til Andreas så bruk den på brystene dine også. Det fikk i allefall jeg beskjed om på helsestasjonen. Vet det finnes egen salve for brystene, men helsesøster mente det var nok å bruke den mycostatinen som Axel også fikk av.

Men får du skikkelig vondt, så må det sikkert sterkere saker til. Og så kan du prøve med farris, det er ikke så klisjete som mycostatinen...

Storesøster, des. 03 og Lillebror, feb. 06

Enni er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-04-2006, 09:43   #4
VIP-Medlem

VIANA sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: mjøsas høgre sie
Meldinger: 5,228
MP Rating: 100% (1)
VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.

Dere har nok sopp begge to. Høres veldig klart ut for meg som har hatt sopp selv. Han var ikke smittet men måtte ha behandling han å. Så begge må nok til pers.... Mye jobb egentlig og tr lang tid behandlingen men det er verdt det. Skikkelig ubehagelig hvis soppen får satt seg godt fast....

Så ring lege i dag...

EN GENSER ER ET PLAGG ET BARN BÆRER NÅR MOREN FRYSER
VIANA er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-04-2006, 14:00   #5
Supermedlem

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 555
Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av VIANA
Dere har nok sopp begge to. Høres veldig klart ut for meg som har hatt sopp selv. Han var ikke smittet men måtte ha behandling han å. Så begge må nok til pers.... Mye jobb egentlig og tr lang tid behandlingen men det er verdt det. Skikkelig ubehagelig hvis soppen får satt seg godt fast....

Så ring lege i dag...
Tar lang tid behandlinge men er absolutt verd det for sopp var skikkelig ubehagelig! Au au!

Lykke til renate!
Gammel 12-04-2006, 22:06   #6
Medlem

Fraggle sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Porsgrunn
Meldinger: 72
Fraggle er som en lysfontene.Fraggle er som en lysfontene.Fraggle er som en lysfontene.Fraggle er som en lysfontene.Fraggle er som en lysfontene.Fraggle er som en lysfontene.Fraggle er som en lysfontene.Fraggle er som en lysfontene.Fraggle er som en lysfontene.Fraggle er som en lysfontene.Fraggle er som en lysfontene.

Har et veldig godt tips når det gjelder trøske. Strevde veldig med å bli kvitt det helt på Hedda når hun var baby. Fikk et råd fra min homeopat om å ta en melkesyretablett (Idoform) og dele den i 2 for så og helle pulveret inn i munnen på henne. Da forsvant det i løpet av 2 dager, helt borte! Jeg smurte litt canesten salve på mine bryster et par dager og hadde ikke noe problemer med det siden

Fraggle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-04-2006, 22:25   #7
VIP-Medlem

~Lykke~ sin avatar

~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.

Brukte Farris på lillegutt i dag, og det tok jo bort en hel masse Skal prøve litt på brystene mine også, for det blir bare mer og mer vondt

Legekontoret er vel stengt til over påske det nå Og gidder ikke komme på legevakta med "bare" sopp

Gi blod!
~Lykke~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-04-2006, 22:33   #8
Medlem

Marit77 sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 219
Marit77 er bare skikkelig grei.Marit77 er bare skikkelig grei.Marit77 er bare skikkelig grei.Marit77 er bare skikkelig grei.Marit77 er bare skikkelig grei.Marit77 er bare skikkelig grei.Marit77 er bare skikkelig grei.Marit77 er bare skikkelig grei.Marit77 er bare skikkelig grei.Marit77 er bare skikkelig grei.Marit77 er bare skikkelig grei.

Sitat:
Opprinnelig postet av Renate
Brukte Farris på lillegutt i dag, og det tok jo bort en hel masse Skal prøve litt på brystene mine også, for det blir bare mer og mer vondt

Legekontoret er vel stengt til over påske det nå Og gidder ikke komme på legevakta med "bare" sopp
Jeg hadde gått på legevakten for å resept. Jeg hadde sopp på brystene med Lillegutt og det gjorde UTROLIG vondt fordi jeg gikk for lenge med det uten å gå til lege. Med mycostatin ble det bedre med en gang.

Når det er sagt så må jeg legge til at Snorkfrøken har fått trøske nå og vi har brukt Mycostatin begge to i bortimot tre uker. Det har ikke hjulpet i det hele tatt. Jeg har ingen symptomer og vi avsluttet behandlingen og håper at det går over av seg selv etterhvert. Men hvis Snorkfrøken eller jeg begynner å plages av det kontakter jeg lege med en gang.

Lillegutt sept. 03
Marit77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-04-2006, 23:12   #9
VIP-Medlem

~Lykke~ sin avatar

Jeg har hatt plager i en ukes tid nå, hvis det er sopp jeg har da. Fikk utslett på og rundt brystvortene for en uke siden. Trodde først at det var en reaksjon på nye ammeinnlegg. Var på helsestasjonen på fredag, og hs mente det ikke var sopp. Selv om lillegull fikk påvist trøske.

Utslettet er så og si borte, men plagene har blitt værre. Stikninger i brystet, svie og sprekker. Blir det vondere enn det er nå Ja, da må jeg nok få resept på noe som kan ta knekken på det. Skal prøve Mycostatin på brystene ihvertfall.

Lillegull har blitt kvitt masse i dag i hvertfall Tar først og smører lepper og innsiden av kinnene med Farris, og så sprøyter jeg inn Mycostatin.

Takk for tips

Gi blod!
Gammel 13-04-2006, 10:18   #10
Seniormedlem

Enni sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: I trøndelag et sted
Meldinger: 1,512
Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Marit77
...vi har brukt Mycostatin begge to i bortimot tre uker. Det har ikke hjulpet i det hele tatt. Jeg har ingen symptomer og vi avsluttet behandlingen og håper at det går over av seg selv etterhvert.
Ja, det er vel sånn vi også gjør det nå... Axel har fremdeles sopp i munnen, men det er ikke så mye, og jeg kan tørke/skrape det vekk med en klut.

Farrisen tok bort soppen på brystene mine, jeg hadde sprekker som gjorde skikkelig vondt, både ved amming og når jeg var i dusjen, tålte ikke at vannstrålene kom på dem... Men det forsvant ved bruk av farris! Så nå er det bare at Axel blir bedre...

Storesøster, des. 03 og Lillebror, feb. 06

Enni er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:52.