Då var "äntligen" dåpen till Hanne undangjord!
Efter dagar/veckor med förberedelser började egentligen
DEN STORA BARNEDÅPEN 2006 på skjärtorsdagen:
På kvällen på skjärtorsdagen skriver jag ett inlägg på påskeskravlingen att jag tror Liam kommer att kasta upp i löpet av natten. Kl 22.25 ser jag på klockan på mobilen då jag lägger mig, skriver en melding till en kompis och önskar god påsk. Då hör jag hur han börjar kasta upp...
Han var slapp hela långfredagen, feber och sov mycket. Inget mer uppkast. Släkten från Sverige reste upp hit den dagen och ankom Bergen sent på kvällen.
Lördag var han ganska pigg, hade aptit men var kanske tröttare än vanligt. Inget mer tecken på uppkast - vi andra hade fullt upp med förberedelser av dåp, baka kaker, lagade smörgåstårta och pyntade där vi skulle ha dåpen.
Natt till söndag kastar han upp igen, och moster (tante) Åsa blir hemma med honom när vi drar till kyrkan. Han blir med ned till själva middagen då han inte kastat upp mer, men han är fryktelig slapp.
MITT under middagen kastar JACOB upp, riktig sprut-spya. Där rök den aptiten...

Kan ju säga att gästerna åkte hem ganska tidigt.. vi har en hel del kaka kvar...
I natt har killarna kastat upp i omgångar, de får inte behålla något alls. Jag vaskar omgångar med handdukar hela tiden, och sängkläder också...
Än så länge är jag och mannen friska, Hanne visar heller inget direkt tecken på att hon ska kasta upp...
Både jag och mannen är väldigt ledsna över dåpen, men vad ska man göra? Barnen kan ju inte hjälpa att de blivit sjuka heller, ochden riktiga magsjukan bröt liksom inte ut förrän under middagen. Samtidigt var det svårt för oss att avbestilla dåpen, eftersom folk reste tidigare och hade beställt hotellrum och liknande. Vi har ingen släkt i närheten.
Ja, nu är ialla fall dåpen över. Hanne var sååå flink i kyrkan. Hon sov nästan hela tiden, resten av tiden låg hon i armarna på sin fadder och smilte.

Storebror Jacob var helt i 100 när han äntligen skulle få gå i kyrkan till "pesten".

Vi hade pratat om detta länge + sett på film från när han och Liam döyptes. Han såg på bilderna av Jesus på väggarna och kallade honom "pesten" - helt salig...
Hanne fick otroligt mycket fint, det är så mycket annerledes saker man kan få till en jente i dåpsgave. Masse smykker

och rosa dill-dall...

Hon fick också en hel del kläder från Sverige, GØY!!!
Detta var nog bara en lite rapport från oss, humöret är ändå på topp - för barnens skull...