Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-09-2006, 08:08   #1
Supermedlem

Ruby sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Karmøy
Meldinger: 619
MP Rating: 0% (0)
Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.
Dette med tenner og nattmat?

Marte har fått sine to første tenner nå. Hun får som regel ei flaske mme hver natt, men bør jeg avvenne henne med den nå. Eller hva er "regelen" på dette nå...(det forandrer seg jo omtrent fra år til år hva disse helsesøstrene mener )

Gruer meg litt til å kvitte meg med nattflaska. Sist vi prøvde sov ingen av oss særlig i 3 uker. Men hun ernæringsmessig har hun jo ikke behov for den.
Gammel 10-09-2006, 09:35   #2
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 2,011
Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.
Sv: Dette med tenner og nattmat?

Anette får en flaske med velling når vi legger oss ca 23. Også våkner hun mellom3-5 og da får hun også en flaske velling.Hun tar nesten 200ml begge gangene, så hun er sulte. Så vi klarer ikke ennå å avvenne med det.
Trur vi har en litt ond sirkel på måltidene. For frokost grøt vill hun da ikke ha før kl 9, det er nesten 2 timer etter at vi har stått opp..

Jeg vet ikke hva vi skal prøve på, hs synes vi må bare fortsette mede. Anette er veldig aktiv og ikke spess tykk(tanke på mengden mat hun får).
Så vi tar det som det kommer, er ungen sulte må den ha mat.
Gammel 10-09-2006, 10:00   #3
Supermedlem

emma-80 sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 852
emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.

Er det noe "regel" for tenner og nattmat da? Vi har hatt tenner en god stund vi nå. Og Henrik varierer utrolig når han våkner på natt. Vi har prøvd å gi litt vann. Hjeloer det får han det. Men hjelper ingenting får han pupp. Spurte ikke helsesøster heller om vi burde prøve kutte ut nattmat jeg. Men som solstråle sier, så er heller ikke han spesielt sulten når vi står opp hvis han spiser om natten. Men jeg ser det litt an enda, siden han nettopp har vært syk, og vi må ta oss igjen litt enda. Ikke klar for kamp...
Gammel 10-09-2006, 10:03   #4
Supermedlem

Ruby sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Karmøy
Meldinger: 619
Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.

Sitat:
Opprinnelig postet av Solstråle.

Jeg vet ikke hva vi skal prøve på, hs synes vi må bare fortsette mede. Anette er veldig aktiv og ikke spess tykk(tanke på mengden mat hun får).
Så vi tar det som det kommer, er ungen sulte må den ha mat.
Da har dere en annen type helsesøster enn meg. Min mente vi burde slutte med nattmat når Marte var 6 mnd, selv om Marte er ganske tynn og har hatt dårlig vektoppgang til tider (ved 6 mnd-kontrollen var hun 69cm og 6900 gram, og hadde gått opp 200 gram på en mnd).

Marte spiser godt på dagen, så kanskje hun har behov for nattmat i tillegg. Aktivitetsnivået hennes ligger sånn ca på sprettball Men jeg vil ikke ødelegge tennene hennes heller.
Gammel 10-09-2006, 10:03   #5
Veteranmedlem

Nete sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 4,238
Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.

Sniker litt her..
Bare gi henne den flaska du, uten bekymringer. Det er nok viktig for henne, uansett hva som "ernæringsmessig" måtte være nødvendig/unødvendig. Man skal ikke ta bort den viktige kosen bare fordi hun ellers får den næringen hun trenger. Det er viktig med psykologisk næring (kos) også . Natt og dag.

Ang. tenner og nattmat, så sier tannleger jeg har snakket med at det ikke er noe å bekymre seg for, så lenge barnet ikke ligger med flaska i munnen hele natta.
Når det gjelder morsmelk, så er den ennå snillere med tennene enn MME, da den inneholder bakteriedrepende stoffer.
Nete er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-09-2006, 10:48   #6
Medlem

Elishae sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: I nytt hus :)
Meldinger: 301
Elishae er fantastisk mot andre.Elishae er fantastisk mot andre.Elishae er fantastisk mot andre.Elishae er fantastisk mot andre.Elishae er fantastisk mot andre.Elishae er fantastisk mot andre.Elishae er fantastisk mot andre.Elishae er fantastisk mot andre.Elishae er fantastisk mot andre.Elishae er fantastisk mot andre.Elishae er fantastisk mot andre.

[quote=Solstråle.]For frokost grøt vill hun da ikke ha før kl 9, det er nesten 2 timer etter at vi har stått opp.. quote]

Sånn er det her også Ikke frokost, det hender jeg klarer å lure i han grøt hvis jeg gir noe søtt sammen med.

Ang. nattmat så leste jeg at de barna som ammes, som regel gaper over og ikke får melka rett på tennene.

Jeg begynte å amme han på natta igjen etter at han begynte å få tenner, ammer ca. 2 ganger i løpet av natta- kun kos da. Han trenger jo ikke mat
Gammel 10-09-2006, 11:39   #7
Veteranmedlem

Nete sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 4,238
Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.

Sniker en gang til..hehe..
Noen trenger faktisk nattmat lengre enn andre. Natta er jo lang og magen er liten.
Nete er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-09-2006, 13:41   #8
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 2,011
Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Nete
Sniker en gang til..hehe..
Noen trenger faktisk nattmat lengre enn andre. Natta er jo lang og magen er liten.
Anette får kveldsgrøt kl 18 og litt melk kl 19 når vi skal legge henne.
Og da skjønner jeg at hun trenger mat, men synes det hadde holdt med kl 23

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:00.