Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-07-2005, 11:40   #1
Medlem

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Nordland
Meldinger: 106
MP Rating: 0% (0)
ri-pi er som en lysfontene.ri-pi er som en lysfontene.ri-pi er som en lysfontene.ri-pi er som en lysfontene.ri-pi er som en lysfontene.ri-pi er som en lysfontene.ri-pi er som en lysfontene.ri-pi er som en lysfontene.ri-pi er som en lysfontene.ri-pi er som en lysfontene.ri-pi er som en lysfontene.
Drømmen om en hel natts søvn...

Jeg er så trøtt for tiden...! Torbjørn har aldri vært sånn som noen babyer som sover natta igjennom, men synes liksom ikke det blir bedre heller. Før våknet han en-to ganger om natta, nå er jeg kommet helt ut av tellinga (er så i ørska på natta at det går litt i surr for meg) Vet at de ofte kan være sånn pga utvikling, tenner, trenger mer mat osv..., men når kan man forvente at de begynner å sove natta gjennom? Eller iallefall at de ikke trenger å spise så ofte på natta (en-to ganger er greit for meg, det, det er når det blir annenhver time at det blir litt slitsomt...)

Når det er sagt - uansett hvor trøtt jeg er på morgenen er det helt umulig å ikke smelte når jeg ser bort på en strålende liten gutt som smiler stort når jeg ser på han - helt uanfektet av nattas strabaser. Han ser så fornøyd ut at jeg av og til lurer på om jeg har drømt at jeg har vært våken så mye - for da burde han jo være trøtt han også?
Gammel 25-07-2005, 12:48   #2
Seniormedlem

mamma i nord sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vesterålen
Meldinger: 2,459
mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Drømmen om en hel natts søvn...

De to siste mine har også styrt om natten. Kan vel egentlig ikke regne med att de sover hele natten, før 6 mnd. alder. Når de er begynt å spise ordentlig med annen mat. Da skal de ikke ha behov for natt-pupp.

Duttemann vente vi av med pupp, da han spiste skikkelig, og da fikk jeg en hel natts søvn for første gang på flere mnd.
Så du skal se det ordner seg etterhvert
Tok ett par netter da og venne han av, jeg la meg på ett annet rom, menst mannen tok duttemann de nettene

Tullemor-05 Duttemann-03 Dadda-89
mamma i nord er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-07-2005, 13:10   #3
Manon
Gjest

Meldinger: n/a

Storebror måtte vi vende av med nattpupp da han var rundt 9 mnd.... Mannen min tok han i to netter, tilbød vann når han våknet. Etter det sov han stort sett hele natten.

Lillesøster våkner fremdeles en til to ganger hver natt, men det er ikke hver natt hun vil ha pupp, så jeg håper det betyr at hun kanskje kan sove gjennom snart og at vi slipper å avvende henne med nattpupp.

Kjenner selv at det begynner å tære på kreftene å være våken flere ganger hver natt og gleder meg som en unge til snuppa begynner å sove hele natten.

Sist endret av Manon; 25-07-2005 kl 21:38. Begrunnelse: Skriveleif
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-07-2005, 17:56   #4
Supermedlem

plipp sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: østfold
Meldinger: 1,095
plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.

Sier bare: gleder meg også til den dagen kommer!!
Gammel 25-07-2005, 20:17   #5
Medlem

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 407
Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.

Akkurat sånn har jeg det om dagen, dvs natta, også. En lang stund var jeg bare oppe 1-2 ganger, men nå er det flere. I natt var den annen hver time og jeg kjenner at jeg ikke er så motivert for det lenger. I tillegg blir det vanskeligere og vanskeligere å få Bøtteknott til å sovne igjen jo nærmere morgen det blir. I natt var han våken ml 4 og 5 og så i full gang igjen kl 7 og da var jeg heldig at han sov så lenge.

Du er sikkert akkurat like sliten og lei som meg, men så holder vi ut fordi babyene våre er verdens søteste og mest sjarmerende i hele verden. Men oi, som jeg gleder meg til å sove hele natta. Den første natta med uavbrutt søvn skal feires. Har ikke bestemt hvordan enda, men tror (dessverre) jeg har god tid til å planlegge...
Gammel 25-07-2005, 20:42   #6
Medlem

ri-pi er som en lysfontene.ri-pi er som en lysfontene.ri-pi er som en lysfontene.ri-pi er som en lysfontene.ri-pi er som en lysfontene.ri-pi er som en lysfontene.ri-pi er som en lysfontene.ri-pi er som en lysfontene.ri-pi er som en lysfontene.ri-pi er som en lysfontene.ri-pi er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mikromamma
Den første natta med uavbrutt søvn skal feires. Har ikke bestemt hvordan enda, men tror (dessverre) jeg har god tid til å planlegge...
Ja, gjett om den skal! Begynner også å miste litt troen på at det blir i nærmeste framtid, men hva klarer man ikke for de gullungene våre! Kjenner jeg meg selv rett, kommer jeg til å bli helt forvirra og våkne ørten ganger bare av gammel vane og melkespreng når (hvis) Torbjørn plutselig begynner å sove natta rundt...

Snakket forresten med helsesøster på kontrollen idag, hun mente det bare var å gi grøt for fullt nå, så ordnet det seg etterhvert som han fikk mer fast føde. Hun er optimist, det skal hun ha! (hun sa forresten også at det kunne være lurt å flytte grøtmåltidet fra kvelden til dagen, ettersom mye mat i magen kunne føre til at han våknet mer på natta. Verdt å prøve, iallefall)
Gammel 25-07-2005, 22:15   #7
Medlem

bejo sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Solå
Meldinger: 255
bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.

Min våkner bare og vil ha tutt. Men jeg er i ørska, når jeg sleper meg inn til han. Han store kommer bare luskende opp i senga til oss. Det er ikke alltid det er så mye søvn. Men vi overlever det.
Gammel 25-07-2005, 22:27   #8
Medlem

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 407
Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av ri-pi
Snakket forresten med helsesøster på kontrollen idag, hun mente det bare var å gi grøt for fullt nå, så ordnet det seg etterhvert som han fikk mer fast føde. Hun er optimist, det skal hun ha! (hun sa forresten også at det kunne være lurt å flytte grøtmåltidet fra kvelden til dagen, ettersom mye mat i magen kunne føre til at han våknet mer på natta. Verdt å prøve, iallefall)
Vi har startet så vidt med grøt og foreløpig er det ingen suksess. Han griner på nesa og spytter ut. Men jeg håper jo det går seg til. Men helsesøsteren din mener altså at man skal gi grøt på dagen og ikke på kvelden? Regner med det er sånn i begynnelsen hun mener da, for etterhvert spiser de jo mat til alle måltider. Sa hun noe mere lurt? Min helsesøster sier ikke så mye lurt syns jeg. Lurer f.eks på hvor fort man øker ant. måltider?
Gammel 26-07-2005, 12:29   #9
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Mikromamma
Men helsesøsteren din mener altså at man skal gi grøt på dagen og ikke på kvelden? Regner med det er sånn i begynnelsen hun mener da, for etterhvert spiser de jo mat til alle måltider. Sa hun noe mere lurt? Min helsesøster sier ikke så mye lurt syns jeg. Lurer f.eks på hvor fort man øker ant. måltider?
Ja, hun mente at for noen barn kunne det være bedre å få grøt på dagen isteden for på kvelden, fordi de kunne våkne på natta pga litt magevondt hvis de fikk for mye grøt på kvelden. Og ja, var bare til å begynne med nå hun mente, ihvertfall sånn jeg forstod det. Men hun sa også at dette varierte fra unge til unge. Det eneste hun sa ellers var at man burde vente 14 dager fra noe nytt er introdusert til man prøver enda en ny ting, så vet ikke helt hvor fort man kan øke antall måltider...

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:55.