Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-11-2007, 22:46   #1
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 933
MP Rating: 0% (0)
Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.
Eget rom?

Vi vurderer sterkt å flytte junior til eget rom (vegg i vegg med vårt). Han virker nå mye mer var for lyder enn før, eks. av at vi legger oss. Han har flere halvvåkne runder i løpet av natten, hvor han står på alle fire og må legges ned på ryggen igjen av oss fr å sove videre.

Han får ikke mat på natten, bortsett fra en flaske melk en gang mellom 0530 og 0630. Jeg hører da at han begynner å uffe og knuffe. Etter melk sover han 2-3 timer til.

Det jeg er redd for, er at ved å putte ham på eget rom, så kanskje han våkner mye mer skikkelig før jeg hører ham? Dessuten er det jo så greit å sitte på sengekanten å gi ham melk, fremfor å gå i naborommet...

På den annen side er eget rom lurt, kanskje han da lettere sovner av seg selv uten å bli snudd (og vi vekket), enn slik det er nå.

Samsoving er ikke veldig akuelt, fordi mannen ikke vil (sover så tungt og er livredd for å rulle på ham) og jeg skal ut i jobb i januar (dumt å lage nye vaner nå da).

Hva gjør dere andre som har barn på eget rom?
Gammel 12-11-2007, 22:52   #2
Medlem

Løvetann73 sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 415
Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.
Sv: Eget rom?

Jeg ammer fremdeles om natta, og vi har ei seng på barnerommet hvor dette foregår.

Egentlig synes jeg ikke jeg har merket noen forskjell på sovinga hennes etter at vi flyttet henne på eget rom, hun våkner akkurat like ofte som før. Men av en eller annen grunn virker det som om jeg sovner oftere under amming nå, så det hender at jeg sover halve natta på barnerommet...
Gammel 13-11-2007, 18:15   #3
Supermedlem

Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.Pelle har en strålende fremtid.

Andre?
Gammel 13-11-2007, 18:45   #4
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 40
Snutus er som en lysfontene.Snutus er som en lysfontene.Snutus er som en lysfontene.Snutus er som en lysfontene.Snutus er som en lysfontene.Snutus er som en lysfontene.Snutus er som en lysfontene.Snutus er som en lysfontene.Snutus er som en lysfontene.Snutus er som en lysfontene.Snutus er som en lysfontene.

Vi har hatt snuppa på eget rom i mange måneder. Det fungerer veldig bra. Hun sover mye bedre enn hun gjorde på vårt rom. Hun ligger vegg i vegg med oss og vi har dørene oppe. Jeg var også redd for at jeg ikke skulle høre henne, men det har ikke vært noe problem. Mammaradaren er veldig finstilt og jeg våkner av den minste lyd.
Snutus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2007, 19:35   #5
Supermedlem

-diCtE- sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 788
-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.

Isabel har sovet på eget rom siden påske! jeg vet at dette er best for alle sammen! hun ligger rett over gangen for oss, men jeg hører henne VELDIG lett.. så føler ikke at hun ligger å sutrer lenge, før jeg hører henne!
Isabel våkner kanskje et par ganger i løpet av natten, men da bare går jeg inn å setter i smokken! Og når hun våkner rundt 05-06 tar jeg henne opp, og så får hun melk, inne på sitt eget rom!
Og så sover hun videre til ca. 08.30!

Lykke til med valget deres!
Gammel 13-11-2007, 19:56   #6
Supermedlem

Skal sies at jeg sover forholdsvis tungt. Men tror det er best for alle at han får eget rom nå. Er mest spent på hvordan det skal gå mht snuing. Han bråker ikke så mye når han står der på alle fire og "jukker".
Gammel 13-11-2007, 19:56   #7
Medlem

MrsJ sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 380
MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.

Mia sover også på eget rom, har gjort det en måneds tid og det funker kjempefint. Vi har også rom vegg i vegg, og jeg hører henne omtrent før hun lager lyd Lykke til med valget deres
Gammel 13-11-2007, 20:47   #8
Medlem

Juligullet sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 424
Juligullet har mye å være stolt av.Juligullet har mye å være stolt av.Juligullet har mye å være stolt av.Juligullet har mye å være stolt av.Juligullet har mye å være stolt av.Juligullet har mye å være stolt av.Juligullet har mye å være stolt av.Juligullet har mye å være stolt av.Juligullet har mye å være stolt av.Juligullet har mye å være stolt av.Juligullet har mye å være stolt av.

Vi flyttet snuppa inn på eget rom for snart en måned siden og den siste uken har hun sovet fra ca kl 18.30-19 til ca 07.00-07.30 uten å våkne i løpet av natten.
Snuppa sover vegg-i-vegg men jeg har allikevel babymonitoren på slik at jeg er sikker på at jeg hører henne. Muligens litt små hysterisk av meg, men shit!

Lykke til

Juli 2005 & Februar 2007
Juligullet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-11-2007, 21:07   #9
Supermedlem

Milla-80 sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 594
Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.Milla-80 har en strålende fremtid.

Emil har sin 3 natt på eget rom i natt.Har fungert veldig fint hittill.Vi har også babycall sånn i tilfelle. Tror Emil sover bedre på eget rom
Gammel 13-11-2007, 22:20   #10
Supermedlem

-diCtE- sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 788
-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Milla-80
Emil har sin 3 natt på eget rom i natt.Har fungert veldig fint hittill.Vi har også babycall sånn i tilfelle. Tror Emil sover bedre på eget rom
hurra for emil som sover på eget rom! prøvde å prikke deg, men måtte prikke andre først!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:39.