Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-03-2006, 15:49   #1
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Eh... hvordan stelle en guttebaby?

Jeg har en jente fra før... og min mor har også hatt bare jenter, så vi er litt "blanke" på guttebabystell... Fikk ikke noe info på sykehuset, for jeg led av stort blod/væsketap og det var barnepleierene som tok seg av stell og mating av gutten min de tre dagene jeg var der. Så det har blitt litt fomling og prøving/feiling her hjemme...

Hvor forsiktig må man være ved håndtering der nede egentlig?
Eh.. syns det ser ut som om huden faller av omkring pungen, jeg? Er det et tegn på sårhet tro, eller skal pungen være veldig rød og "mangle hud.."?
Bør man pudre og smøre guttebabyer mer enn jentebabyer? Og han tisser jo hver gang bleien er tatt av! Stor sprut... er det noe triks her eller? Og når bleien er på, så tisser han "oppover", så klærne blir våte. Eh.. kan man legge tissen litt nedover i bleien? Eh.. nei?

Uff, altså.. litt vanskelig...
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-03-2006, 15:54   #2
Veteranmedlem

Medlem siden: Aug 2003
Sted: I rekkehus
Meldinger: 3,186
MP Rating: 0% (0)
Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Eh... hvordan stelle en guttebaby?

Det eneste jeg kan bidra med er å si at forhuden ihvertfall ikke må trekkes tilbake.

hilsen jentemamma!
Myrsnipa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-03-2006, 16:03   #3
Supermedlem

BeeKey sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 539
BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.

Tissen MÅ nesten legges ned i bleien, ellers havner tisset alle andre plasser enn i bleien.
Hvis pungen mister litt hud er det sikkert pga at det blir klamt nedi der. Vær flink å lufttørk mellom skiftene. Dersom tissen ser erigert ut kommer det nesten bestandig en stråle, så da kan du jo evt. holde bleien foran en stund så det ikke havner i hele rommet.

Forhuden skal KUN trekkes tilbake dersom det er kommet bæsj inni der.

BeeKey er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-03-2006, 16:20   #4
Supermedlem

cleo sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Meldinger: 1,172
cleo har mye å være stolt av.cleo har mye å være stolt av.cleo har mye å være stolt av.cleo har mye å være stolt av.cleo har mye å være stolt av.cleo har mye å være stolt av.cleo har mye å være stolt av.cleo har mye å være stolt av.cleo har mye å være stolt av.cleo har mye å være stolt av.cleo har mye å være stolt av.

Det er bare å vaske forsiktig rundt, over og under. Som nevnt, veldig viktig at snoppen peker nedover i bleia ellers blir alt vått. Og forhuden har jeg til dags dato ikke rørt, og Sebastian er 31/2 nå. Har ikke vært behov for det.

Okt. 02 og Mars 06
cleo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-03-2006, 16:22   #5
Medlem

cat76 sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 156
cat76 er som en lysfontene.cat76 er som en lysfontene.cat76 er som en lysfontene.cat76 er som en lysfontene.cat76 er som en lysfontene.cat76 er som en lysfontene.cat76 er som en lysfontene.cat76 er som en lysfontene.cat76 er som en lysfontene.cat76 er som en lysfontene.cat76 er som en lysfontene.

Jeg vil bare si at Espen tisser ALLTID med en gang bleia er tatt av...
Så jeg letter på bleia først, også holder jeg bleia foran tissen til han har tisset...

Jeg lar han alltid få "vife" seg litt (dvs ligge uten bleie) før jeg setter på ny..
Og ja, tissen må peke nedover ellers blir bodyen våt ganske kjapt.....
Gammel 06-03-2006, 16:36   #6
Tidl. bruker
Gjest

Veldig ofte så tisser de som en reaksjon på at det blir kjølig - og det vil jo virke litt kjølig på den fuktige huden når man tar av bleia - så trikset er å brette den ned, og så legge den lett over igjen til han er ferdig med å tisse
Og som de andre her sier så må du legge tissen ned i bleien ja, ellers er han klissvåt på tøyet på et blunk. Det ser ut som om de mister litt hud når de er helt ferske i denne verden, så du bare vasker og tørker som vanlig. Dette vil antakelig gi seg ganske fort. Det gjorde i hvert fall det her. Pass på at han ikke blir liggende med våt bleie veldig lenge.
Ellers er det det samme som med jentebabyer- vaske forfra og bakover - og forhuden skal IKKE trekkes tilbake før han gjør det selv - og da er han ganske stor
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-03-2006, 08:42   #7
Tidligere bruker
Gjest

Tusen takk for alle tips og råd!! Supert!

Har gått til innkjøp av pudder nå, for jeg syns det er litt fuktig og klamt i lysken og under pungen. Der hvor huden preller av...
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:43.