Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-07-2006, 21:32   #1
Medlem

rime sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 312
MP Rating: 0% (0)
rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.
Er det noen...

som har noen gode råd å gi anngåened reising til syden med smårollingane?
Reiser til Portugal på mandag, og skal ver der i 1 uke.Hadde vert kjekt å hørrt andre sine erfaringer og gode råd
Gammel 22-07-2006, 21:57   #2
Medlem

Djain sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Fetsund
Meldinger: 327
Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.
Sv: Er det noen...

Vi reiser selv til Tyrkia den 22 august, så har ingen reise erfaring selv enda, men har hørt:

Når flyet lander og letter bør du amme/gi flaske eller smokk. Dette for at barnet ikke skal få "dotter i ørene".

Har hørt at hos noen turoppratører kan man ha med seg en reisetrille helt frem til gaten. Vet ikke hvem selskap som har slik service (tror de fleste må levere inn på spesialbagasje når dere sjekker inn)
Så det kan nok være lurt å ta med en bæresele, for det er jo iallfall 1 time venting før man kan gå ombord i flyet.
Ville ikke tatt med en dyr flott vogn, for har hatt flere venninner som har fått vognen sin "ødelagt" på reisen. Er ikke sikker på hvordan forsikringen virker, for ingen av de har prøvd å ta det på forsikring, tror jeg...

Lurt å ha med ett pledd som babyen kan ligge på foran føttene dine i flyet (dersom du ikke har bestilt sånt babysete) Og det har en tendens til å være kjølig i flyet og flyselskapet har ikke så veldig mange tepper for utlån.
Og selvfølgelig er stellevesken et must

Husk solkrem, paracet (stikkpille), saltvannsdråper/nesedråper. Du får sikkert kjøpt sånt dit du skal, men jeg skal iallfall ta med paracet til Mina, for jeg har ikke lyst til å kanskje få noe feil til henne dersom hun skulle trenge smertestillende.
Mulig jeg tar med meg sånn "krem" til å smøre gommene med også, siden hun har begynt å få tenner.
Gammel 22-07-2006, 23:41   #3
Medlem

Nette2102 sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 69
Nette2102 er som en lysfontene.Nette2102 er som en lysfontene.Nette2102 er som en lysfontene.Nette2102 er som en lysfontene.Nette2102 er som en lysfontene.Nette2102 er som en lysfontene.Nette2102 er som en lysfontene.Nette2102 er som en lysfontene.Nette2102 er som en lysfontene.Nette2102 er som en lysfontene.Nette2102 er som en lysfontene.

Vi var i Tyrkia i 3 uker med lillegutt for en liten stund siden. Han var akkurat blitt 3 mnd da vi dro. Det gikk faktisk kjempefint! Var jo litt spent på hvordan det kom til å gå.
På flyplassen hadde jeg han i bæresele. Hadde pakket vognen inn i bobleplast for å beskytte den + at vi fikk en slags pose til å ha den i.
På flyet hadde vi bestilt seter helt framme og de hadde en slags seng som de festet på veggen som han kunne ligge i. Den var kjempefin og han lå der nesten hele flyturen.
Selve ferien gikk også veldig bra, selv om det var veldig varmt, nesten 40 grader første uka. Han spiste mye oftere enn hjemme ellers var alt stort sett som hjemme, men nå var han jo ganske liten..
Alt i alt synes jeg det gikk kjempegreit å reise med en baby. Håper dere får en kjempefin tur. Du får bare spørre hvis du lurer på noe..
(en ting forresten..vet ikke hvordan det er i portugal men bleiene i Tyrkia var helt elendige. Hadde ikke tatt med så mange men skal vi reise igjen kommer jeg til å ta med bleier.)

GOD FERIE!!
Nette2102 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-07-2006, 10:45   #4
Medlem

rime sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 312
rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.

Tusen takk for svar Har tenkt å ta med bleier og mat heimante ,så slepper eg å leite etter det der nede.Føler meg litt tryggere og på den maten...Heldigvis er ikkje flyturen så lang...me mellomlander i amsterdam og får eit par timer der å strekke på beina.Har ergo beresele som eg skal bruke på turen.Den blir nok god å ha.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:39.