Vi reiser selv til Tyrkia den 22 august, så har ingen reise erfaring selv enda, men har hørt:
Når flyet lander og letter bør du amme/gi flaske eller smokk. Dette for at barnet ikke skal få "dotter i ørene".
Har hørt at hos noen turoppratører kan man ha med seg en reisetrille helt frem til gaten. Vet ikke hvem selskap som har slik service (tror de fleste må levere inn på spesialbagasje når dere sjekker inn)
Så det kan nok være lurt å ta med en bæresele, for det er jo iallfall 1 time venting før man kan gå ombord i flyet.
Ville ikke tatt med en dyr flott vogn, for har hatt flere venninner som har fått vognen sin "ødelagt" på reisen. Er ikke sikker på hvordan forsikringen virker, for ingen av de har prøvd å ta det på forsikring, tror jeg...
Lurt å ha med ett pledd som babyen kan ligge på foran føttene dine i flyet (dersom du ikke har bestilt sånt babysete) Og det har en tendens til å være kjølig i flyet og flyselskapet har ikke så veldig mange tepper for utlån.
Og selvfølgelig er stellevesken et must
Husk solkrem, paracet (stikkpille), saltvannsdråper/nesedråper. Du får sikkert kjøpt sånt dit du skal, men jeg skal iallfall ta med paracet til Mina, for jeg har ikke lyst til å kanskje få noe feil til henne dersom hun skulle trenge smertestillende.
Mulig jeg tar med meg sånn "krem" til å smøre gommene med også, siden hun har begynt å få tenner.