|
 |
03-03-2008, 12:26
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 135
|
Er det noen andre her mandag 3.mars?
|
|
Hei på dere.
Da prøver jeg meg igjen med en skravle tråd? Den som inte våger inte vinner? Er det ikke slik, det er vel bare en måte å skape liv på det er vel å skrive litt.
har prøvd meg inne på BP, men der var det stille også. Dere andre er kanskje i det privateforumet for feb-mødre så dere får skravla fra dere der.
Vel jeg sitter nå her og er skravle sjuk, heldigvis får jeg besøk av ei vennine om litt, så da kanskje jeg blir tilfredstilt  .
Ellers er det ikke store planer for dagen, håper det er noen andre her å skravle med i dag.....
|
03-03-2008, 12:44
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Sep 2003
Sted: Drammen
Meldinger: 1,362
|
Sv: Er det noen andre her mandag 3.mars?
|
|
Er stadig vekk innom jeg, mellom slagene 
Så skravl i vei!
Skal sette meg ned og endelig få fylt ut søknaden om barnetrygd nå..
|
03-03-2008, 13:23
|
|
|
Juniormedlem
Sted: Lørenskog
Meldinger: 10
|
|
|
Hei Tassen og Camilla!!
Må man fylle ut skjema om barnetrygd? Får man det i posten, eller må man finne det fram selv??
Selma har vært så mye våken i dag, bare sovet en time siden 8.15... Nå sovnet hun igjen, håper hun får seg noen timer på øyet denne gangen!
|
|
|
03-03-2008, 13:31
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Sep 2003
Sted: Drammen
Meldinger: 1,362
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Overraskelse
Må man fylle ut skjema om barnetrygd? Får man det i posten, eller må man finne det fram selv??
Selma har vært så mye våken i dag, bare sovet en time siden 8.15... Nå sovnet hun igjen, håper hun får seg noen timer på øyet denne gangen!
|
Håper hun får seg en god blund nå da 
Oliver har sovet i to timer nå, skikkelig trøtting..
Jeg måtte iallefall finne det selv, HER
Hadde glemt det bort jeg, greit å få med seg de pengene og.
|
03-03-2008, 14:55
|
|
|
Medlem
|
|
|
Heisann.
Sorry, her etterlyser jeg skravlings så blir jeg bare borte....snuppa måtte ha litt mat og så kom besøket tidligere enn forventet.
Søke om barnetrygd....å filleren trodde det kom av seg selv når vi sendte de papirene vi fikk på sykehuset til NAV..... må sjekke ut den linken og se hva som står.
Uff, det hørtes tøft ut at hun kun har sovet 1time...men sover hun hele natten da? Eller er det bare i dag hun ikke har villet sovet på dagen? Snuppa her har så godt sovehjerte at jeg nesten ikke kan tro at det er sant......håper det forsetter!
|
03-03-2008, 15:00
|
|
|
Medlem
|
|
|
Ser ikke ut som man trenger å søke,
Barnetrygd gis som hovedregel automatisk for barn som fødes i Norge. Moren får vedtak fra NAV lokalt og barnetrygden utbetales til henne, med mindre foreldrene gir beskjed om at faren skal ha barnetrygden utbetalt til seg.
Søknad må likevel settes fram hvis: - moren ikke er registrert som bosatt i Norge
- barnet er eldre enn seks måneder når retten til barnetrygd inntrer
- du kan ha rett til utvidet barnetrygd
- barnetrygd skal vurderes etter EØS-avtalens regler eller andre trygdeavtaler.
Foreldre som har inngått skriftlig avtale om delt bosted for barnet (etter barneloven § 36 første ledd), kan velge å dele barnetrygden. Foreldrene må da sette fram skriftlig krav om delt barnetrygd. Det kan også gis utvidet barnetrygd i slike tilfeller.
Søknaden sendes til ditt lokale NAV-kontor.
Jeg tror jeg venter litt å ser om det dukker opp noen penger på konto. Med førstemann fikk vi ikke den mnd han ble født, men 2mnd var det penger på konto. Fikk vel et brev fra trygdekontoret med spørsmål om kontonr.
|
03-03-2008, 15:40
|
|
|
Juniormedlem
Sted: Lørenskog
Meldinger: 10
|
|
|
Da venter jeg også og ser an litt!
Selma pleier å sove ca 3 timer av gangen, men i dag er hun helt umulig! Fra 8.15 til 14.30 sov hun bare 1 time først, og 40 min senere. Bare spiste og bæsja om hverandre, med noen "liggeinntil"-pauser... Om natta sover hun stort sett 3-4 timer mellom måltidene. Hun har sovet litt nå, våknet igjen, også satser jeg på at hun sovner igjen snart. Må jo sove, lille jenta!!
Var det hyggelig med besøk, tassen? vi har besøksfri i dag, litt deilig. I går var det mange innom. Er jo kjempekoselig, men blir så sliten!!
|
|
|
03-03-2008, 15:48
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Feb 2002
Sted: Harstad
Meldinger: 1,418
|
|
|
Jeg trodde BT kom når vi har fått fødselsattesten.
men det er jo bare å ringe og spørre.
i dag har vi vært hos osteopat. Spent på om det har noe for seg.
 har akkurat oppdatert tv, så nå har vi TV3
i ettermiddag skal jeg og få lånt meg en QK, slik at jeg kan ordne meg med litt bokstaver til innbydelse, bursdagskort og scrappingen..
|
|
|
03-03-2008, 16:16
|
|
|
Medlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Overraskelse
Selma pleier å sove ca 3 timer av gangen, men i dag er hun helt umulig! Fra 8.15 til 14.30 sov hun bare 1 time først, og 40 min senere. Bare spiste og bæsja om hverandre, med noen "liggeinntil"-pauser
|
Kan nesten høres ut som hun har økedøgn...vet ikke om de kommer så tidlig, ser at Selma er 1 dag eldre enn snuppa mi  . Håper du får henne til å sove litt, babyer har godt av å sove....det er det foresten ikke bare babyer som har  .
Ja, det er koslig med litt besøk Overraskelse, men bare det ikke blir for mye av det! I morgen tenkte jeg at jeg skulle komme meg ut å rusle en tur, det er ingen som har meldt besøk..enda  .
Missy...i frykt for å virke helt  her. Hva gjør en osteopat? Og hva er en QK?
|
 |
| Diskusjonsverktøy |
|
|
| Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:44.
|