Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-06-2005, 23:38   #1
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Er det virkelig mulig...

..at så små barn sover SÅ lite??
Nora våkna i mårrest ca kl 8, og sovna for kvelden ca 21.30. (Da har hun sovet hele natta altså - bare vært våken 1-2 ganger for mat)
Men i løpet av HELE dagen har hun kun sovet ca en HALVtime, da vi kjørte bil!
Hun har gnidd seg i øynene i hele dag, men sove? Nehei
Hun har faktisk ikke vært spesielt grinete heller!
trenger veldig lite søvn, mens jeg trenger masse masse, så hun er tydeligvis lik pappan sin på det området der!

Det er litt slitsomt.... For hun vil ikke ligge 'alene' noe særlig lenge! Max en time tilsammen i løpet av dagen! 10 min nå og da!
Får ikke gjort noe særlig i huset og sånn da - så det ser liksom ikke ut her!!!!

Det funker ikke å legge henne i vogna og gå tur lenger heller, hun RASER hvis hun må ligge, så når jeg skal på butikken så må hun sitte i vogna (vet at det ikke er særlig bra for ryggen, men hva skal jeg gjøre da?)
Det funker heller ikke å ligge sammen med henne og stryke henne - hun kan rase seg blå, for hun skal IKKE ligge!!
Det eneste som kan få henne trøtt er å GÅ rundt og bære henne i timesvis, men ryggen min knekker sammen! Dessuten våkner hun 5 min etter at jeg har lagt henne fra meg!

Hun har sovet bare mindre og mindre i det siste...
Må jeg bare godta at hun ikke er noen sovedukke?
Eller er dette bare en periode?

Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-06-2005, 08:48   #2
Veteranmedlem

Martis sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 3,822
MP Rating: 100% (1)
Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Er det virkelig mulig...

Jeg syns det høres ut som om hun sover for lite. Det kan ikke være nok for henne å sove bare en halvtime i løpet av dagen, selv om hun sover hele natten. Var det bare sånn i går eller er det slik hele tiden? Hvis det er slik hele tiden så ville jeg ha kontaktet hs og fått noen råd for hva du skal gjøre for å få henne til å sove mer.Nikolai vil heller ikke ligge i vognen, så jeg legger han ikke dit før han enten er veldig trøtt eller at han sover og våkner han mens vi er ute på tur så må jeg plukke han opp og bære han på armen! En som vil ha full oversikt, ja.

Growing old is inevitable, growing up is optional.
Martis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-06-2005, 11:32   #3
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 1,622
MP Rating: 0% (0)
ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.

Føler med deg, vi har det på neste samme måte. Bare at Lillegull blir trøtt som en dupp og ekstremt grinete av å sove så lite. Så jeg MÅ få han til å sovne, føler at det stort sett er det jeg bruker tida mi på om dagen. Det som funker her er bæresela, der sovner han faktisk. Det dummeste jeg kan gjøre er å legge han i vogna hvis han ikke sover eller er på randen til å sovne, da blir det hyl og skrik.

Sikkert lurt å snakke med helsesøster, selv om min hadde skuffende lite å komme med (ramsa bare opp en masse ting jeg allerede har prøvd).

La oss håpe det bare er en fase og at det blir mer søvn på bebisene våre etterhvert!
ronja76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-06-2005, 11:39   #4
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Martis
Var det bare sånn i går eller er det slik hele tiden?
Det har blirr mindre og mindre søvn... For kanskje en mnd siden så sov hun ca 2-3 timer, så har det gått nedover til 1/2 time. I noen dager før i går har hun sovet 45 min - 1 time.
Så det er sånn hele tiden ja!

Helsesøster er så RAR! Jeg får aldri noe skikkelig svar av henne, hun sier enten bare hmmm og begynner å snakke om noen annet, eller så sier hun at jeg kan gjøre som jeg vil (hvis jeg spør om jeg skal gjøre sånn eller sånn)
Derfor spør jeg heller dere!
Men jeg får vel ta det opp med henne uansett...

Går det an å bytte HS foressten??
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-06-2005, 11:56   #5
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,119
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Kan desverre ikke gi deg noen råd. Var en periode lillegutt ikke ville sove på dagtid her. Han nekta plent å lukke øya. Og hvis han sovna på armen, våknet han kort tid etter at jeg hadde lagt han ned.
Nå derimot sovner han av seg selv både her og der.
Gammel 17-06-2005, 11:58   #6
VIP-Medlem

Elise_ sin avatar

Sted: Telemark
Meldinger: 5,266
Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er absolutt ikke sikkert du finner en helsesøster du blir mer fornøyd med. Du kan spørre om å bytte, noen steder får du lov, andre steder ikke.

Lurer på om du, for ryggen din sin del, burde kjøpt en bæreslynge.
Gammel 17-06-2005, 21:18   #7
VIP-Medlem

Pearly sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Kristiansund
Meldinger: 6,497
Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.

Vet hvordan du har det Akkurat slik var Christopher André også da han hadde kolikk men tror han har begynt å tatt igjen sovinga for nå sover han opp til 16 timer i døgnet (nattesøvn og dagsøvn) Når han skal sove i vogna ligger han å surer og skriker litt før han sovner. Altså jeg går å vugger vogna mens jeg går til han sovner, men lar han ikke hylgrine i over ti min. Men han pleier som regel å sovne før det er gått så lang tid. Du kan jo prøve på det, vist du ikke har gjort det da??

Masse fra PJK
Gammel 18-06-2005, 09:11   #8
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av PJK
Når han skal sove i vogna ligger han å surer og skriker litt før han sovner. Altså jeg går å vugger vogna mens jeg går til han sovner, men lar han ikke hylgrine i over ti min. Men han pleier som regel å sovne før det er gått så lang tid. Du kan jo prøve på det, vist du ikke har gjort det da??

Masse fra PJK
Det har jeg prøvd! Har gitt opp etter at hun har ligget å hylt i 20 min!!
Eneste som får henne til å sove er puppen! Men hun våkner etter 10-15 min... Uansett om hun blir liggende i fanget eller om jeg legger henne fra meg, enten i vogna, senga eller på sofaen!
Gammel 18-06-2005, 11:14   #9
Seniormedlem

carolin sin avatar

Sted: Bergen
Meldinger: 2,905
carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av *emma*
Det har jeg prøvd! Har gitt opp etter at hun har ligget å hylt i 20 min!!
Eneste som får henne til å sove er puppen! Men hun våkner etter 10-15 min... Uansett om hun blir liggende i fanget eller om jeg legger henne fra meg, enten i vogna, senga eller på sofaen!
Celine var sånn også. Hver gang jeg la henne ned så begynte hun å grine, og når hun sovnet til puppen så gikk det maks 20 min før hun våknet. Jeg gikk til legen og da viste det seg at hun hadde infeksjon i ørene.
jeg fikk beskjed om å ikke legge henne flat ned, men ha noen bøker under sengen sånn at hodet kommer høyere. Når jeg ligger henne uinder babygymmen så har jeg noe under hodet for at hun ikke skal ligge helt flat. Og så har hun fått nesedråper i 4 dager nå, og det ser ut til å hjelpe. Nå sover hun mye mer og er kjempefornøyd.
Gammel 18-06-2005, 23:01   #10
Medlem

micro sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Romerike
Meldinger: 251
micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.

Jeg tror ikke nødvendigvis hun sover for lite, for det er stor forskjell på unger. Ei venninne av meg har to gutter som ikke sov på dagen fra de ble født... At hun vil opp og se, og ikke ligge flatt tror jeg har med alderen å gjøre. De begynner nå å bli supernysgjerrige på alt mulig, og at de krever å få hjelp til å utforske verden er et sunnhetstegn. Odin krever også mer av meg nå i form av ren oppmerksomhet og aktivitet, men han sover endel han da, dog mindre nå enn før.

Er hun derimot sutrete og utilpass kan det jo tyde på at hun trenger mer søvn og at det kanskje er vanskelig for henne å få sove av en eller annen grunn. Magevondt? Tenner? Bråk? For stille? Har du det bra (følelser smitter...) Jeg vet ikke, bare at det meste er normalt og dessuten stadig i forandring når de er så små...

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:40.