Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-07-2005, 18:07   #1
Medlem

Sommerfugl2 sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 315
MP Rating: 0% (0)
Sommerfugl2 er et navn alle kjenner.Sommerfugl2 er et navn alle kjenner.Sommerfugl2 er et navn alle kjenner.Sommerfugl2 er et navn alle kjenner.Sommerfugl2 er et navn alle kjenner.Sommerfugl2 er et navn alle kjenner.Sommerfugl2 er et navn alle kjenner.Sommerfugl2 er et navn alle kjenner.Sommerfugl2 er et navn alle kjenner.Sommerfugl2 er et navn alle kjenner.Sommerfugl2 er et navn alle kjenner.
uff Er jeg en overbeskyttende mamma??

Snakket nemlig nettopp med svigermor og føler for og få luftet meg litt
Det har seg nemlig slik at vi skal oppover til Trondheim nå kommende helg og da blir det full samling med samboers familie og deriblant noen kusiner som gleder seg voldsomt og se min lille Tobias for første gang. Og tingen er det at svigermor fortalte at de gledet seg sånn til og gå på trilleturer med den lille..og da fikk jeg litt gufs nedover ryggen ...for det vet jeg jaggu ikke om jeg tørr eller ha lyst til og slippe dem og Tobias avgårde alene. De er jo bare småjenter på 12-13 år!!
Og jeg har nemlig aldri truffet dem før,så derfor vet jo ikke jeg hvordan de er...osv så da kommer selvsagt forsvarsmekanismene opp for full guffe..hva hvis osv..
Jeg sa til svigermor at jeg visste ikke om jeg ville la dem gå tur med han alene og da kom det et STOOORT sukk i den andre enden og jeg hørte hva det betydde...-nå synes jeg du er litt vel overbeskyttende..herregud skal ingen få lov til og sosialisere litt med Tobias-liksom...
Hun ble rett og slett litt sur,og resten av samtalen preget dette!!
Jeg blir nesten litt trist
Er jeg helt på viddene febbis-jenter????
Burde jeg senke skuldrene som svigermor sa i overført betydning?
Gammel 07-07-2005, 18:35   #2
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,119
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Er jeg en overbeskyttende mamma??

Vet ikke jeg. Men jeg vet at jeg ikke hadde sendt avgårde lillegutt med hans kusine på 9.
Sender han ikke avgårde med svigermor heller jeg da (så lite som overhode mulig hvertfall). En gang dro hun avgårde med han liggende (han var knappe 2 måneder gammel) og kom tilbake igjen med ryggen rimelig langt oppe.
Syns du skal følge følelsene dine jeg. Du kan jo se det an når dere kommer opp og får hilst på de håpefulle. Kan jo hende du forandrer mening.
Men det er du som vet hva som er best for ditt barn. Om andre ikke liker det så får det bare være
Gammel 07-07-2005, 19:02   #3
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

ikke vet jeg, men det viktigste er vel at du gjør det du selv synes er rett og ikke bry deg om hva svigers sier.
vi var hos svigers i helga, og da trilla kusinene hans på 7, 9 og 10 han endel. synes det bare var deilig jeg, så fikk jeg noen minutter "fri" og alene sammen med !! kjempe godt!!! og for min del synes jeg det er godt å få litt avlasning og prøve å være litt fra gullet. har ikke lyst å bli ei hysterisk mor som aldri kan gjøre noe annet fordi jeg ikke vil være fra gullet.....
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-07-2005, 19:15   #4
Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Sogn og Fjordane
Meldinger: 375
Solsikke har mye å være stolt av.Solsikke har mye å være stolt av.Solsikke har mye å være stolt av.Solsikke har mye å være stolt av.Solsikke har mye å være stolt av.Solsikke har mye å være stolt av.Solsikke har mye å være stolt av.Solsikke har mye å være stolt av.Solsikke har mye å være stolt av.Solsikke har mye å være stolt av.Solsikke har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av *star*
..... En gang dro hun avgårde med han liggende (han var knappe 2 måneder gammel) og kom tilbake igjen med ryggen rimelig langt oppe......
Slike ting gjør meg forbannet
Men jeg synest ikke du er overbeskyttende - men uansett, så er det din sønn, og dersom du ikke vil at småjentene skal passe han alene, så er det din avgjørelse - heldigvis.
Så får svigermor bli så sur hun bare vil
Men men - god tur i allefall
Solsikke er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-07-2005, 19:58   #5
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,119
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Ronja28
Slike ting gjør meg forbannet
Unnskyldingen var at hun ikke ville gjøre noe mer gæærnt, men jeg fatter ikke helt hvordan hun fikk opp ryggen i det hele tatt (selv om det er fryktelig lett gjort på vogna). Hun skulle jo bare trille
Gammel 07-07-2005, 20:08   #6
Seniormedlem

Kosmokula sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim (Ylvingen)
Meldinger: 2,997
MP Rating: 100% (1)
Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.

Tja, nei.. Vet ikke helt.
Jeg hadde ikke latt noen jenter i 12års-alderen gå på trilletur med Leona om jeg ikke hadde møtt dem før.
Jeg tenker sånn fordi jeg vet at Leona er redd andre folk for tida, hun begynner å ule med èn gang noen tar etter henne.
Er litt sånn 'om atte... hvis atte...' jeg også
Føler du deg presset til å gå med på det?
Gammel 07-07-2005, 20:13   #7
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,587
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.

Sånn er jeg også, Sommerfugl2 ! Jeg setter de grensene som JEG mener er fornuftige og som JEG kan leve med. Å la andre barn passe mine barn er uaktuelt! Jeg er også så sær at mine barn ikke fikk sove borte (uten oss foreldre) før de ba om det selv. Du kan kanskje tenke deg til at det ble litt rabalder med svigers (som bor ca 25 min unna) når de ikke fikk ha Turbo på overnatting før han var over 2 år. Jeg tok den figthen og forsvarte mine tanker med nebb og klør og gav ikke etter selv når jeg fiert tanker om hvor utrygg han kom til å bli og hvor redd han sikkert kom til å bli andre ol (det siste fordi jeg aldri lempa han over til andre før han selv viste at han var klar).

Ja, hvor var det nå jeg ville med dette innlegget ...jo! Altså: stol på deg selv og din magefølelse. Dersom det ikke blir riktig for DEG (eller mannen din) å sende småtten avgårde med kusiner på 12-13 år så LA VÆRE! Det er du som er mammaen og derfor kan DU legge ned veto mot slikt!

Lykke til!

ble visst mye utropstegn her.. jeg er litt ivrig når det kommer til dette
Gammel 07-07-2005, 20:19   #8
Supermedlem

Bergensmamma sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 1,256
MP Rating: 100% (1)
Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.

Gjør det som føles best for deg. Kan si jeg ALDRI ville gjort det, ikke med noen jeg aldri hadde truffet før. Tror nok både svigermor og mor her i gården er litt oppgitt over meg, men jeg står på mitt
Gammel 07-07-2005, 20:41   #9
Seniormedlem

IMAK sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Sandnes
Meldinger: 2,024
IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er ditt barn - du bestemmer! Spurte - og han var helt enig med meg; foreldrene bestemmer. Uansett hva du bestemmer deg for, så har du rett, for det er ditt barn!

(når det er sagt, så vil jeg bare si at jeg hadde ikke sendt Emilie ut på trilletur med 12-13-åringer som jeg ikke kjente )
Gammel 07-07-2005, 20:49   #10
Supermedlem

November sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Sørlandet
Meldinger: 735
November har mye å være stolt av.November har mye å være stolt av.November har mye å være stolt av.November har mye å være stolt av.November har mye å være stolt av.November har mye å være stolt av.November har mye å være stolt av.November har mye å være stolt av.November har mye å være stolt av.November har mye å være stolt av.November har mye å være stolt av.

Jeg forstår deg godt. Jeg ville hverken sendt storesøster eller storebror alene ut med noen på 12-13 år, selv ikke om jeg kjente de på forhånd!

Ikke bry deg om svigermor...gjør det du selv mener er riktig!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:31.