Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-04-2006, 20:24   #1
Medlem

BethBerry sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 224
MP Rating: 0% (0)
BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.
Etpar spm...

Har etpar ting jeg lurer på..

Har noen babyer som sover like lite som min?? Og hvordan i he... får dere gjort noen hjemme (eller ikke..) Han sover 15-30 min etpar-tre ganger om dagen og er stort sett våken til kl halv tolv-tolv...
I vogna og bilen sover han KUN hvis det er bevegelse.

Og en ting til: de siste dagene har han begynt å sutte og tygge masse på hendene sine, men sutten vil han IKKE ha. Hva kan det komme av?.

Ellers er han en flott blid og fin gutt som leker mye med seg selv i vippestolen. Håper å få lagt ut flere bilder nå som jeg har fått ny data
BethBerry er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-04-2006, 20:46   #2
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 2,011
Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.
Sv: Etpar spm...

Dette høres veldig kjent ut.
Anette sover bare i vognen når vi triller, men det hender oftere og oftere at hun kan sove 1 til 2 timer i vognen etter turen. Og sove i bilen når vi kjører er topp også.
Ellers på dagen er det ikke mye soving, kanjse en 5-15 min innimellom.
Men hun er stup trøtt når kl nærmer seg 20, da prøver vi å legge det har funket noen ganger, noen ganger blir kl 21 før hun finner roen.

Jeg får ikke gjort så veldig mye om dagen, men Anette klarer seg i vippestolen men leke bøyle eller vogga med uro som spiller musikk. Med disse tingene kan jeg "kjøpe" meg 15 til 30 min tid til å støvsugd, vasket klær, ryddet oppvaskmarskin osv.
Bake og lage middag er ikke noe som skjer hver dag.
Å gjøre ting på dagen er ikke noe jeg stresser med, for mannen min sier at det må jeg ikke tenke på. Det stresset meg masse i starten og jeg bare satt å gårt hele dagene. Så her gjøres det jeg har tid og lyst til.
Det som det gjøres mest av er å kose masse

Anette tar heler ikke smokken, så her er det hele konoken som går inni munnen så sikkla render, men hun har begynt å putte bare den lille tommelen sin inni munnen.

Sist endret av Solstråle.; 11-04-2006 kl 20:48.
Solstråle. er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-04-2006, 20:53   #3
Supermedlem

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 555
Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.

Høres kjent ut... Thomas sover omtrent hele natta , men på dagen sover han kun hvis vogna eller bilen er i bevegelse...
Så å få gjort noe på dagene er veldig begrenset.... blir bare stress ut av det... Men får lurt meg til et og annet innemellom da med hjelp av smokk eller spilledåse eller noe.. Eller hvis sambo er hjem.
Gammel 11-04-2006, 21:01   #4
Supermedlem

BeeKey sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 539
BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.BeeKey er som en lysfontene.

Vi er visst helt sinnsykt bortskjemte vi..... August sover hele natta avbrutt av kun 2 amminger, som går relativt kjapt. Sover ikke så veldig mye i løpet av dagen. Et par blunder på en halvtimes tid om gangen sånn ca. I vognen kan han ligge våken i timesvis mens jeg traver i butikker. Vet ikke hvorfor han ikke sover da....Men han ligger helt rolig og bare stirrer i kalesjen.

BeeKey er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-04-2006, 21:13   #5
Medlem

Terti sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Stavanger
Meldinger: 61
Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.

Kan kanskje hjelpe å begynne med babymassasje. Snorre sover endel mer etter at jeg begynte med massasje. Både litt lengre på natten (nå sover han veldig godt på natten! Fra 21-21:30 tiden til 8-9 tiden med en amming (av og til to) mellom der) og litt mer på dagen. Men også han tar mest små-lurer på dagtid. Og hjelper det ikke så er det i allefall en veldig veldig koselig ting å gjøre sammen med babyen , og positivt for mange ting (mage, blodsirkulasjon osv)

Prøv å la han underholde seg selv litt innimellom så du får gjort noe selv om han er våken. Jeg har hengt opp et speil med fine farger rundt i lekegrinden og der kan han ligge å beundre seg selv en stund . Vippe stol på kjøkkenet fungerer også en stund, spesielt om jeg synger (!) samtidig som jeg "jobber". Snorre er den eneste i hele verden som LIKER at JEG synger

Ang. tygging på hender,.... har du prøvd forskjellige type smokker? Han har vel et utilfredstilt suttebehov..? Er du sikker på han ikke er sulten, forresten? Snorre blir mer intens med sutting på smokk/hender når han er sulten.
Gammel 11-04-2006, 21:14   #6
Seniormedlem

Jacobs_mamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 1,569
Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.

Är väl i samma sits som dig - Hanne sover bra om natten, uppe i stort sett 1 gång och spiser - helt OK! Men på dagen vill hon inte sova så länge. Blir ioch för sig oftare att hon tar sig längre duppar, något som jag huskar att killarna började göra vid denna åldern.

Jag får inte gjort MYCKET på dagarna, får ju vaskat kläder, någon oppvask - men inga större prosjekt. Händer att jag bara får lägga ned henne på rummet och stänga till dörren och bara få gjort det jag ska (tex om man måste ringa ett viktigt samtal och inte kan bära henne och inte vill att samtalet ska försöras av skrik).

Hon vill INTE ligga under babygym, kan ligga på golvet en liten stund om hon är på rätt humör. Hon sover gott i vagnen på handletur/trilletur om det är på förmiddagen - jag och mannen hade en kjempekoselig handletur i förra veckan då vi var ute och spiste mat och allt - och Hanne bara sov och sov.. 4 timmar fick vi för oss "själva"...

Min erfarenhet av detta är ialla fall att när de närmar sig en 4 mnd så blir det enklare och enklare. Man kan kräva mer, lägga de ned i sin säng och de klarar mer och mer att somna själva. De VILL sova. Det är denna tiden då de inte längre är nyfödda och inte är stora nog till att klara att somna själva som är svår. Slitsamt - jag är så trött när mannen kommer från jobbet att det värker i hela kroppen...
Gammel 11-04-2006, 21:15   #7
VIP-Medlem

lille krølle sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oppegård
Meldinger: 6,699
MP Rating: 100% (2)
lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.

Heine sover litt lite på dagen han og, par-tre lurer, og det er det. Men heldigvis er han stortsett fornøyd i vippestolen sin og kan stirre på lekebøylen en goood stund

Vi prøver å holde han våken fra kl. 18 sånn at han er stup trøtt kl. 21 når det er leggetid. Da sovner han med en gang og sover stortsett hele natten, kun avbrutt av to måltider.
Gammel 11-04-2006, 21:21   #8
VIP-Medlem

lille krølle sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oppegård
Meldinger: 6,699
MP Rating: 100% (2)
lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.

Heine sover litt lite på dagen han og, par-tre lurer, og det er det. Men heldigvis er han stortsett fornøyd i vippestolen sin og kan stirre på lekebøylen en goood stund

Vi prøver å holde han våken fra kl. 18 sånn at han er stup trøtt kl. 21 når det er leggetid. Da sovner han med en gang og sover stortsett hele natten, kun avbrutt av to måltider.
Gammel 11-04-2006, 22:03   #9
Medlem

Optimist sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 129
Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.

Bea og jeg har egentlig samme døgnrytme vi . Vi er stuuuptrøtte om morgenen og bare sover og murmler skikkelig i senga til ca 10, leser avisen mens Bea sitter på fanget og titter på avisen, spiser frokost i senga... koser, koser, koser . Og hun sover søtt hvis jeg er på handletur eller cafe. Den eneste tiden hun ikke er rolig eller sover, er om kvelden. Da er hun litt grinete, men da kommer samboer og erter og tøyser masse med henne.

Jeg bare venter på "når det skal bli vanskelig å ha baby jeg". For dette er i hvert fall lett!!!
Optimist er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-04-2006, 22:21   #10
Medlem

Marit77 sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 219
Marit77 er bare skikkelig grei.Marit77 er bare skikkelig grei.Marit77 er bare skikkelig grei.Marit77 er bare skikkelig grei.Marit77 er bare skikkelig grei.Marit77 er bare skikkelig grei.Marit77 er bare skikkelig grei.Marit77 er bare skikkelig grei.Marit77 er bare skikkelig grei.Marit77 er bare skikkelig grei.Marit77 er bare skikkelig grei.

MIn lille jente sover godt om natten. Vi legger henne i 20 tiden og hun sover til ca 8 neste morgen avbrutt av noen amminger (jeg vet ikke hvor mange- er knapt våken selv ) På dagen sover hun ganske mye. Av og til i vognen, på sofaen eller i senga vår, men absolutt mest i sjalet på magen min. I sjalet kan hun fort sove i tre timer. Det er deilig. Jeg får gjort masse samtidig som jeg får nærkontakt med snuppa. Jeg elsker sjalet mitt!!
Når hun er våken kan hun sitte en god stund i vippestolen eller ligge en litt kortere stund under babygymmen. Best av alt liker hun å ligge ved puppen til mor

Lillegutt sept. 03
Marit77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:48.