Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-03-2006, 11:27   #1
Medlem

Almara sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 262
MP Rating: 0% (0)
Almara er som en lysfontene.Almara er som en lysfontene.Almara er som en lysfontene.Almara er som en lysfontene.Almara er som en lysfontene.Almara er som en lysfontene.Almara er som en lysfontene.Almara er som en lysfontene.Almara er som en lysfontene.Almara er som en lysfontene.Almara er som en lysfontene.
Question Flaskemating

Dere som har prøvd flaske:

Hvor gammel var babyen?
Hva slags flaske prøvde dere? (Har hørt at det kan lønne seg å kjøpe tut uten hull, og stikke hull med nål selv)
Hvem prøvde å gi flaske?
Hvordan gikk det?

Sist ventet vi nærmere fire måneder før vi prøvde flaska, og da var det mye hyl og grin før det gikk seg til!
Almara er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-03-2006, 11:44   #2
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 2,011
Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.
Sv: Flaskemating

Hvor gammel var babyen?
Anette var ca 2 uker gammel

Hva slags flaske prøvde dere? (Har hørt at det kan lønne seg å kjøpe tut uten hull, og stikke hull med nål selv)
Har kjøpt flaske som er fint for de som har kolikk, er trakt nedi flaska som gjør at barnet ikke får luft sammen med melken, koster litt mere enn de andre. Dr Brown`s heter den.

Hvem prøvde å gi flaske?
Pappa`n gir flaske her i huset.

Hvordan gikk det?
Grein til hun skjønte at det var melk der, trudde nok vi dytta på henne smokk igjen men når hun fikk melk i munnen så drakk hun som bare det.
Gammel 20-03-2006, 11:45   #3
Supermedlem

rutti sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Sørlandet
Meldinger: 1,000
rutti har mye å være stolt av.rutti har mye å være stolt av.rutti har mye å være stolt av.rutti har mye å være stolt av.rutti har mye å være stolt av.rutti har mye å være stolt av.rutti har mye å være stolt av.rutti har mye å være stolt av.rutti har mye å være stolt av.rutti har mye å være stolt av.rutti har mye å være stolt av.

Her har Sebastian fått flaske fra dag 1 ( pga gulsott og han var så trøtt og fant ikke ut av puppen). Har fått veldig fint..Nå tar han begge deler, og smokk i tillegg.. Bruker avent flasker og de fungerer supert her. Stikker ikke noe ekstra hull nei. Han får ei flaske i ny og ne nå også så han ikke skal glemme det bort
Gammel 20-03-2006, 11:48   #4
Medlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 257
Pearl er som en uslipt juvél.Pearl er som en uslipt juvél.Pearl er som en uslipt juvél.Pearl er som en uslipt juvél.Pearl er som en uslipt juvél.Pearl er som en uslipt juvél.Pearl er som en uslipt juvél.Pearl er som en uslipt juvél.Pearl er som en uslipt juvél.Pearl er som en uslipt juvél.Pearl er som en uslipt juvél.

Lukas Leander var 2-3 uker første gangen vi brukte flaske. Bruker Avent sine flasker. Lille-skatt får en flaske mm hver kveld for da er puppene mine helt tomme.Som regel er det pappan som gir, han synes det er så koselig å gjøre det.Lukas Leander tok flaska med en gang, svupp sa det,og han sugde som en helt.

Det er ikke jeg som er for tjukk, det er de andre som er for tynne

Pearl er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-03-2006, 12:25   #5
Supermedlem

Medlem siden: Mar 2006
Sted: rogaland
Meldinger: 771
linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.

Begynnte med flaske når han var 4dager gammel...for da hadde jeg så såre pupper at jeg begynnte å pumpe meg han tok flaska med en gang å nå vil han bare ha flaske å ikke pupp bruker chicco flasker fra 0m+ er fornøyd med di her i huse gir begge flaske, veldig greit
Gammel 20-03-2006, 13:46   #6
Medlem

morÅse sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Meldinger: 279
morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.

Vi prøvde første gang i da lillegutt var 5 uker. Pappaen gav ham MM (mens jeg var i rommet) i ei vanlig Avent flaske og det gikk superbra!! Vi venta og noen måneder med storesøster og det gikk ikke bra! Måtte bli mata med kopp når ikke jeg var hjemme. Satser på det går bedre denne gangen.
Lykke til med flaska!
morÅse er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-03-2006, 14:01   #7
Seniormedlem

Aivi sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Sunnfjord
Meldinger: 1,504
Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.

Hvor gammel var babyen? 8 dager
Hva slags flaske prøvde dere? (Har hørt at det kan lønne seg å kjøpe tut uten hull, og stikke hull med nål selv) Avent, dei har smokkestørrelser som passer til ulike alderstrinn. Så til no har vi brukt den som passer til nyfødte, men kan vel kanskje snart gå over til neste str (hugser ikkje heilt).
Hvem prøvde å gi flaske? Eg
Hvordan gikk det? Kjempebra! Han tok den med ein gong, til mammaens store glede (endelig fekk han litt mat i seg!)

Salgstrådene mine: Flaske/pumpe-utstyr , Babyguttekle

Aivi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-03-2006, 14:05   #8
Medlem

BethBerry sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 224
BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.

Lillevenn fikk flaske rundt 3 uker. Han tok den med en eneste gang. Fikk flaske og brystskjold helt frem til 5 uker og så kuttet jeg brystskjold. Han tok også puppen helt greit

Så nå får han pupp og MM på flaske og han klarer fint begge deler
BethBerry er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-03-2006, 14:34   #9
Supermedlem

Sunny423 sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 973
Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.

Liv Margrethe var vel en drøy uke da jeg prøvde flaske på henne. Jeg har Avent sine, med smokker for nyfødte. Det var jeg som ga flaska, og det gikk kjempebra. Pappaen har prøvd han også ,men da ville hun ikke ha nei... Det hender en gang innimellom at hun får flaske på kvelden her, men det er ikke ofte. Tror nok at gullet foretrekker flaska, så da vil jeg ikke risikere at hun ikke gidder å ta puppen lenger..

Liv M: feb -06
Ida T: nov -07
Sunny423 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-03-2006, 17:27   #10
Supermedlem

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 555
Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.Runa er som en lysfontene.

Thomas var vel 2 uker eller noe sånt første gangen. Vi bruker chicco sine flasker(kjøper de på apoteket), og er super fornøyd med de! (Brukte Dr. Brown til storebror, og det er også gode flasker. ) Bruker de smokkene som er på flaska jeg til å begynne med, og går over til større etter hvert.

Både jeg og sambo gir flaske (og mormor har prøvd) ,og det går kjempe bra! Han suger som en helt samme hvem som gir han, og det har han gjort hele tiden.
I natt ville han ikke ha puppen, og etter en lang stund med skriking og prøving så ga jeg han flaske og pumpet puppene (hadde spreng), og da sovnet han nesten med en gang.. Men han har tatt puppen i dag igjen da... Rar liten gutt

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:36.