Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-06-2005, 00:28   #1
Seniormedlem

J@nnickemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: I nytt hus :D
Meldinger: 1,928
MP Rating: 0% (0)
J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Fødejournalen din

Hvordan ser din fødejournal ut?

Innkomst status:

Fødselen startet:

Barnefar til stede?

Vannavgang: Spontan/Amniotomi? når?

Bedøvelse?

Fødsel: spontan/indusert/stimulert?

total varighet på fødsel:
Latensfase:
Aktiv fase:
Utdrivningsfase:

Operative inngrep? tang/vakuum/keisersnitt/uttrekning/andre inngrep?
Barnet/barna født:

Antall suturer:

Placenta:

Navlesnor:
08.08.09
J@nnickemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-06-2005, 00:29   #2
Seniormedlem

J@nnickemor sin avatar

Sted: I nytt hus :D
Meldinger: 1,928
J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Fødejournalen din

Hvordan ser din fødejournal ut?

Innkomst status: 6.januar kl 09.00
Fødselen startet: 7.januar kl 17.00
Barnefar til stede? ja
Vannavgang: Spontan/Amniotomi? når? Amniotomi kl 9.30
Bedøvelse? Epidural

Fødsel: spontan/indusert/stimulert? Indusert

total varighet på fødsel: 5 timer og 34 minutter
Latensfase: 3 timer
Aktiv fase: 2 timer
Utdrivningsfase: 34 minutter

Operative inngrep? tang/vakuum/keisersnitt/uttrekning/andre inngrep? ingen

Barnet/barna født: 7.januar kl 22.34
Antall suturer: 9

Placenta: Normal, 445 gr
Navlesnor:Normal, 50 cm lang
08.08.09
J@nnickemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-06-2005, 00:47   #3
VIP-Medlem

Pearly sin avatar

Sted: Kristiansund
Meldinger: 6,497
Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.

Hmm....har ikke det jeg....hvor skal det stå dda? Har bare ett grønt ark som det står Fødselsrapport på jeg
Gammel 20-06-2005, 07:57   #4
Veteranmedlem

Martis sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 3,822
MP Rating: 100% (1)
Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.

Innkomst status: 22.02 kl. 0300

Fødselen startet: Fødselen var igang

Barnefar til stede? Ja

Vannavgang: Spontan/Amniotomi? når? Spontan

Bedøvelse? Epidural og spinal

Fødsel: spontan/indusert/stimulert? Spontan

total varighet på fødsel: 29 timer
Latensfase: 17 timer
Aktiv fase: 12 timer
Utdrivningsfase: 0

Operative inngrep? tang/vakuum/keisersnitt/uttrekning/andre inngrep? Vakuum og keisersnitt

Barnet/barna født: 14.14 22.02.05

Antall suturer: 0, men hadde noen agraffer da...

Placenta: Normal og 700g

Navlesnor: 75 cm

Growing old is inevitable, growing up is optional.
Martis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-06-2005, 08:00   #5
Veteranmedlem

Martis sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 3,822
MP Rating: 100% (1)
Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av PJK
Hmm....har ikke det jeg....hvor skal det stå dda? Har bare ett grønt ark som det står Fødselsrapport på jeg
Når du dro fra sykehuset så fikk du med deg noen papirer og dette skal være ett av dem. På mitt står det Partogram og fødejournal, vet ikke hvilken farge det har siden det bare er en kopi. I tillegg fikk du kopi av helsekortet og barnejournalen.

Growing old is inevitable, growing up is optional.
Martis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-06-2005, 09:03   #6
VIP-Medlem

Pearly sin avatar

Sted: Kristiansund
Meldinger: 6,497
Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Martis
Når du dro fra sykehuset så fikk du med deg noen papirer og dette skal være ett av dem. På mitt står det Partogram og fødejournal, vet ikke hvilken farge det har siden det bare er en kopi. I tillegg fikk du kopi av helsekortet og barnejournalen.
Hmm...skal på kontroll med lillegutt i dag så jeg får spørre helsesøster, for jeg har ikke noe fødselsjournal.
Gammel 20-06-2005, 09:25   #7
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,119
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Martis
Jeg ble spurt om jeg ville ha kopi av fødejournalen og måtte betale for det (men i alt virrvarr så glømte jeg det)
Barnejournalen fikk jeg tilsendt fra legekontoret sammen med et gratulasjonskort.
Gammel 20-06-2005, 09:44   #8
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,119
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Innkomst status: 21 februar 2005 kl 19.10
Fødselen startet: var vel i gang (smårier og vannavgang)
Barnefar til stede? nei (mamma som stedfortreder)
Vannavgang: Spontan/Amniotomi? når? spontan kl 16.30
Bedøvelse? nei det rakk vi ikke gitt

Fødsel: spontan/indusert/stimulert? spontan

total varighet på fødsel: 5 timer og 14 min (fra vannavgang til jeg hadde lillegutt i armene)
Latensfase: vet ikke (maks et par timer, se nederst på svaret mitt)
Aktiv fase: 40 min (men jeg hadde 6 cm åpning da jeg ble sjekket)
Utdrivningsfase: knappe 15 min

Operative inngrep? tang/vakuum/keisersnitt/uttrekning/andre inngrep? ingen

Barnet/barna født: 21 februar 2005 kl 21.44
Antall suturer: vet ikke, men hadde perinealruptur grad II og vaginal rift (tror det ble litt sying ja)

Placenta: Normal, 700 gr
Navlesnor:Normal, 60 cm lang (og en gang rundt halsen på lillegutt)

Kopiert fra jordmor.info:
Latensfase: varer fra riene starter til de er regelmessige, mormunnen er avflatet og åpen tre centimeter (mine var regelmessige fra ri nr.1 omtrent og da jeg ble sjekket var jeg allerede åpen 6 cm)

Sist endret av *star*; 20-06-2005 kl 20:39.
*star* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-06-2005, 10:10   #9
Medlem

AnneMalene sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 133
AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.

Har heller ikke fått fødejournalen min, men ville gjerne hatt den!

MARTIN 03.02.05. 50 cm, 3240 gram
AnneMalene er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-06-2005, 10:50   #10
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,586
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.

Innkomst status: 070205 kl 1615

Fødselen startet:riene startet ca kl 0630

Barnefar til stede?ja, hele tiden

Vannavgang: Spontan/Amniotomi? når?Amniotomi kl 12.00

Bedøvelse? Epidural kl 1230, som ikke virker

Fødsel: spontan/indusert/stimulert?spontane rier, indusert fødsel (ballongkateter, prostagladin pillex2 og drypp)

total varighet på fødsel:9 timer 40 min
Latensfase:48 timer
Aktiv fase: 9 timer 38 min
Utdrivningsfase:2 minutter

Operative inngrep? tang/vakuum/keisersnitt/uttrekning/andre inngrep?Nei
Barnet/barna født:090205 kl 1540

Antall suturer:0

Placenta: 500 g

Navlesnor:82 cm
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:56.