Har endelig fått litt fri fra gulp og bleieskift, nok til å skrive ned en liten rapport, slengte med et par bilder i samme slengen
Lille prinsessen ble altså født lørdag den 25 februar på Storken, riene startet om morningen rundt halv ni, trodde det bare var de samme vonde kynnerene jeg hadde hatt de siste ukene men da de kom veldig regelmessig og jeg samtidig hadde vondt i ryggen så skjønte jeg at det var noe på gang.. Vi sendte Sara med besteforeldrene på landet om formiddagen og jeg begynte å pakke bagen (

jada, vet jeg er treig..). Drev og tok tiden på riene og de kom egentlig ganske uregelmessig etter hvert, og varte alt fra 25-60 sek. Snakket med KK ett par ganger og de sa at jeg bare måtte komme opp, pga all hjertebanken jeg har hatt månedene før fødselen osv.
kl. 15:30 dro vi til sykehuset, idet vi gikk ut døren og opp til bilen så kom det 3 rier på den korte biten, da lurte jeg alvorlig på om jeg kom til å føde på vei til sykehuet..

15 min senere satt jeg på venterommet og ventet på en jordmor, synes det tok en evighet, hun kom tilslutt og tok oss med til Storken, der ble vi satt på et annet venterom.. Føler vi satt der i en evighet.. (vel, sambo satt og jeg gikk rundt og prøvde å puste meg gjennom riene som var blitt ganske sterke..) Tilslutt, når klokken var 16:30 hadde vi fått ett rom og hun begynte med sparketesten, Jeg var egentlig forberedt på å bli sendt hjem igjen med engang men jordmor sa at jeg ikke drar noensteder, så da beordret jeg sambo ut i bilen etter bagen min.. Måtte jo ha kamera og alt sammen klart

Hadde 4 cm åpning rundt kl. 17:00.
Jordmor tappet i badekaret og tente telys og det var egentlig ganske koslig inne på badet, men jeg klarte ikke sitte der i mer enn 10-15 minutter.. Synes prekestolen var mye bedre å bruke, klarte ikke slappe av i vannet og riene kom mye senere enn når jeg gikk rundt. Rundt kl 18:00 hadde jeg 8 cm åpning, bra framgang ihvertfall!

Jordmor lurte på hvilken stilling jeg ville føde i, og det hadde jeg jammen ikke tenkt på, jeg så meg rundt og det var ikke så mange faciliteter å bruke, de har jo ikke sånn vanlig fødeseng på Storken, men dobbeltseng istedet, vi ble enige om at jeg skulle sitte på kanten av sengen med sambo bak meg og jordmor satt på krakk foran. Funket veldig bra!!

og vips, etter en halvtime med pressrier var hun ute; minsteshnuppa vår!

4020 gram og 50 cm! Fikk henne rett opp på magen og det var like fantastisk som forrige gang!!

Ble sydd endel, også var det rett opp av sengen.. Rimelig svimmel og ør.
Fikk ett digert familierom til oss 3, var veldig kjekt å ha sambo der første natten, shnuppa var nemlig veldig kvalm og kastet opp mye stakkars. Reiste hjem mandag ettermiddag, hadde allerede fått store sår på brystvortene som blødde MYE, shnuppa gulpet opp igjen all melken for den smakte nok ikke noe særlig..

Jeg brukte Albueskjell et par ganger og brystskjold og det ble veldig mye bedre etter ett par dager, heldigvis! i forgårs var vi oppe og tok Følling prøven og veide henne, hun hadde bare gått ned 70 gram!

Trodde det var mye mer siden hun spydde og gulpet så mye siden hun ble født..
Sara er blitt stolt storesøster, hun har lyst å holde babyen hele tiden, og med litt hjelp går det veldig bra!

Har ikke vært noe sjalusi ennå, men det kommer vel det også.. Sambo er begynt å jobbe igjen så jeg er alene med begge to, det går faktisk veldig bra, storesøster er så flink å underholde seg selv mens jeg ammer, noe som jeg gjør ofte, siden minsteshnuppa er veldig glad i å henge i puppen dagen lang. Føler meg egentlig som en kjempesmokk!

Plis si at det går over etterhvert!!

Her er ett par bilder av vår skjønne jente!
Hun hadde lange negler når hun ble født, akkurat som søsteren, derfor ser hun litt oppklort ut i ansiktet..