Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-03-2006, 12:36   #1
Seniormedlem

C@momilla sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,759
MP Rating: 100% (1)
C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.
rørt Fødselsrapport m/bilder!!

Har endelig fått litt fri fra gulp og bleieskift, nok til å skrive ned en liten rapport, slengte med et par bilder i samme slengen

Lille prinsessen ble altså født lørdag den 25 februar på Storken, riene startet om morningen rundt halv ni, trodde det bare var de samme vonde kynnerene jeg hadde hatt de siste ukene men da de kom veldig regelmessig og jeg samtidig hadde vondt i ryggen så skjønte jeg at det var noe på gang.. Vi sendte Sara med besteforeldrene på landet om formiddagen og jeg begynte å pakke bagen ( jada, vet jeg er treig..). Drev og tok tiden på riene og de kom egentlig ganske uregelmessig etter hvert, og varte alt fra 25-60 sek. Snakket med KK ett par ganger og de sa at jeg bare måtte komme opp, pga all hjertebanken jeg har hatt månedene før fødselen osv.

kl. 15:30 dro vi til sykehuset, idet vi gikk ut døren og opp til bilen så kom det 3 rier på den korte biten, da lurte jeg alvorlig på om jeg kom til å føde på vei til sykehuet.. 15 min senere satt jeg på venterommet og ventet på en jordmor, synes det tok en evighet, hun kom tilslutt og tok oss med til Storken, der ble vi satt på et annet venterom.. Føler vi satt der i en evighet.. (vel, sambo satt og jeg gikk rundt og prøvde å puste meg gjennom riene som var blitt ganske sterke..) Tilslutt, når klokken var 16:30 hadde vi fått ett rom og hun begynte med sparketesten, Jeg var egentlig forberedt på å bli sendt hjem igjen med engang men jordmor sa at jeg ikke drar noensteder, så da beordret jeg sambo ut i bilen etter bagen min.. Måtte jo ha kamera og alt sammen klart Hadde 4 cm åpning rundt kl. 17:00.

Jordmor tappet i badekaret og tente telys og det var egentlig ganske koslig inne på badet, men jeg klarte ikke sitte der i mer enn 10-15 minutter.. Synes prekestolen var mye bedre å bruke, klarte ikke slappe av i vannet og riene kom mye senere enn når jeg gikk rundt. Rundt kl 18:00 hadde jeg 8 cm åpning, bra framgang ihvertfall! Jordmor lurte på hvilken stilling jeg ville føde i, og det hadde jeg jammen ikke tenkt på, jeg så meg rundt og det var ikke så mange faciliteter å bruke, de har jo ikke sånn vanlig fødeseng på Storken, men dobbeltseng istedet, vi ble enige om at jeg skulle sitte på kanten av sengen med sambo bak meg og jordmor satt på krakk foran. Funket veldig bra!! og vips, etter en halvtime med pressrier var hun ute; minsteshnuppa vår! 4020 gram og 50 cm! Fikk henne rett opp på magen og det var like fantastisk som forrige gang!! Ble sydd endel, også var det rett opp av sengen.. Rimelig svimmel og ør.

Fikk ett digert familierom til oss 3, var veldig kjekt å ha sambo der første natten, shnuppa var nemlig veldig kvalm og kastet opp mye stakkars. Reiste hjem mandag ettermiddag, hadde allerede fått store sår på brystvortene som blødde MYE, shnuppa gulpet opp igjen all melken for den smakte nok ikke noe særlig.. Jeg brukte Albueskjell et par ganger og brystskjold og det ble veldig mye bedre etter ett par dager, heldigvis! i forgårs var vi oppe og tok Følling prøven og veide henne, hun hadde bare gått ned 70 gram! Trodde det var mye mer siden hun spydde og gulpet så mye siden hun ble født..

Sara er blitt stolt storesøster, hun har lyst å holde babyen hele tiden, og med litt hjelp går det veldig bra! Har ikke vært noe sjalusi ennå, men det kommer vel det også.. Sambo er begynt å jobbe igjen så jeg er alene med begge to, det går faktisk veldig bra, storesøster er så flink å underholde seg selv mens jeg ammer, noe som jeg gjør ofte, siden minsteshnuppa er veldig glad i å henge i puppen dagen lang. Føler meg egentlig som en kjempesmokk! Plis si at det går over etterhvert!!

Her er ett par bilder av vår skjønne jente!

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Hun hadde lange negler når hun ble født, akkurat som søsteren, derfor ser hun litt oppklort ut i ansiktet..
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Gammel 07-03-2006, 12:44   #2
Supermedlem

Fara sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Bodø
Meldinger: 1,205
MP Rating: 0% (0)
Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.
Sv: Fødselsrapport m/bilder!!

Takk for fin rapport.

Nydelig jente
Fara er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-03-2006, 12:49   #3
Medlem

morÅse sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 279
morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.

Det hørtes jo ut som en grei fødsel!
Gratulerer så mye med den nydelige lillesøster!
(Lillebror her i huset sluttet å bruke meg som sutt da han fikk en orntlig en en uke gammel. Han spiser like mye og er veldig forrnøyd. Så lenge amminga går bra og snuppa legger på seg; Anbefaler smokk på det varmeste!)
morÅse er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-03-2006, 12:58   #4
Seniormedlem

C@momilla sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,759
MP Rating: 100% (1)
C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.C@momilla har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av morÅse
Så lenge amminga går bra og snuppa legger på seg; Anbefaler smokk på det varmeste!)
Jeg prøvde med smokk hin dagen, da ble det et himla styr etterpå, hun ble sikkert forvirret på sugeteknikkene, for da bare virret hun når jeg prøvde å amme, ville ikke suge og både hun og jeg ble skikkelig frustrert..
Får prøve igjen om en stund.
Gammel 08-03-2006, 00:38   #5
Medlem

cat76 sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 156
cat76 er som en lysfontene.cat76 er som en lysfontene.cat76 er som en lysfontene.cat76 er som en lysfontene.cat76 er som en lysfontene.cat76 er som en lysfontene.cat76 er som en lysfontene.cat76 er som en lysfontene.cat76 er som en lysfontene.cat76 er som en lysfontene.cat76 er som en lysfontene.

Kjempe søt jente!
Gammel 08-03-2006, 06:29   #6
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Nydelig jente! Så nusselig med gode, runde kinn!

Takk for fin rapport, høres ut som du har hatt en fin fødselsopplevelse.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-03-2006, 08:24   #7
Supermedlem

Ruby sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Karmøy
Meldinger: 619
Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.

Takk for flott fødselsrapport Gratulerer med tulla.
Gammel 08-03-2006, 08:51   #8
VIP-Medlem

lille krølle sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oppegård
Meldinger: 6,699
MP Rating: 100% (2)
lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.

Høres ut som en grei fødsel du har hatt
Og jenta deres er kjempe nydelig
Gammel 08-03-2006, 10:57   #9
Supermedlem

Snus sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 734
Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.

Takk for raporten
nydelig jente
Gammel 08-03-2006, 11:25   #10
Supermedlem

ayesha sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Meldinger: 807
ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.

Nommin, så deilige kinn!! En nydelig jente dere har fått der

Fin rapport. Fødet på storken selv

Storebror født 13.04.2003.
ayesha er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:13.