Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-01-2006, 17:31   #1
Supermedlem

Alica sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Tromsø
Meldinger: 767
MP Rating: 0% (0)
Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.
Første barnehage dag

I dag var Alexandras første dag i barnehagen. tilvenningsdag da. Hun bare elsker å være sammen med andre barn men voksne er litt værre med der er hun nok litt skeptisk ja. + at denne barnehagen er nyoppstart og har fått midlertidig plass på alfeim stadion (TIL gutan vårres sin spilleplass ) og der er det 2 barnehager som deler plass i et rom Men noen små skillevegger som er plasert opp for små lekerom og sånt. Virker som fult kaos der. De ansatte er også nye og noen har sikekrt ikke jobbet med barn før. Føler liksom som at det er en lagrings plass for barna
Sliter nok også litt med og gi slipp på lille snuppa også og det gjør det jo ikke lettere akurat Får bare håpe at dagen i morgen blir bedre.

Alica er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-01-2006, 17:50   #2
Seniormedlem

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,905
carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.
Sv: Første barnehage dag

Uff da Det er litt skummelt i begynnelsen når de små skal begynne i barnehage, men det går seg nok til skal du se. Det er nok verst for oss mammaene å skille oss av med de små.

Celine hadde sin første dag i barnehage forrige uke. Hun går deltid fram til mai, da blir det full plass. Det var med litt blandede følelser at jeg gikk fra henne i dag, da skulle hun være "alene" i barnehagen i 3 timer, men når jeg hentet henne så hadde hun det så kjekt der at hun ble nesten fornærmet for vi skulle hjem

Lykke til i morgen da, håper det går mye bedre da
Gammel 09-01-2006, 17:52   #3
Veteranmedlem

Medlem siden: Dec 2003
Meldinger: 3,738
LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.

Huff, den første tiden kan vel være litt vanskelig. Kanskje mest for mor? Men, det går seg fort til og barna har jo så godt av å være med andre barn også.
LinKa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-01-2006, 19:43   #4
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 1,622
ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.

Opp med hodet! Jeg tenker som så, at det som er viktig for oss voksne (lokalet f. eks.), når alt kommer til alt ikke er så viktig for småttisene. For dem er det viktigst at noen passer godt på dem og gir dem oppmerksomhet. Jeg er sikker på at personalet i barnehagen til jenta di gjør det!
ronja76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-01-2006, 01:04   #5
IOA
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 755
IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.IOA har mye å være stolt av.

Vi har gått en uke nå (begynte på tirsdag), og det er ikke bare moro nei... Det har egentlig gått greit så lenge hun ikke husker på at jeg ikke er der. Men det har vært en del grining denne uka, og det er ikke bare bare å gå ut av døra når jeg hører at hun gråter der inne fra. Så mamma må nok bare innrømme at hun har felt noen tårer hun også...
Samtidig prøver jeg å overbevise meg selv om at det er sånn det må være, hvis jeg venner henne til at jeg er der, eller at jeg kommer bare hun gråter lenge nok, så blir det jo helt feil det også. Og ikke gjør det at hun griner mindre heller.
Huff huff, føler meg som mamma'n fra helvete. Håper det går seg til etterhvert....

Må bare si at hun koser seg der også, og leker masse og har god kontakt med de andre barna. Og det er en flott barnehage med greie lokaler og hyggelig personale. Når jeg kommer for å hente henne gråter hun ikke, og er stort sett opptatt med å spise eller å leke. Og så utrolig deilig det er når hun legger armene rundt halsen min og gir meg en god klem når jeg tar henne opp!

Jepp, dette ble litt klaging fra meg. Håper at alle febbiser og febbismammaer får en fin barnehage-/dagmammastart!

IOA er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-01-2006, 14:43   #6
Supermedlem

Alica sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Tromsø
Meldinger: 767
Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.

Nå har vi kommet hjem fra andre dag i barnehagen, må nok si at denne dagen gikk noe bedre en gårsdagen. Men kontakt personen til lille Alexandra va nok ikke flik til å ta kon takt med henne og hadde flere på tilvenning samme dag og virket mer opptatt av dem en henne

Men så kom en reddende engel....en annen barnehagetante tok kontrollen og ville bli kjent med henne da gikk dagen mye bedre. Fikk også en samtale med denne kontaktpersonen og "ryddet " opp i tingene som hadde skjedd.

godt og høre at det ikke bare er meg har vanskeliheter med og gi slipp. Har had sikkelig vondt i magen de siste dagene. det kommer nok av at jeg har tenkt så mye på hvordan hun kommer til å få det i barnehagen. Føler meg litt egoistisk sammtidig, føler liksom at det bare er jeg som kan gi henne den hverdagen hun trenger selv om jeg vet at andre også kan gi henne en like fin dag som meg. man er jo bare så innmari gla i disse små, viste ikke at det an å bli så glad i noen før snuppa mi kom til verden

Alica er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-01-2006, 14:57   #7
Supermedlem

Ravlind sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Telemark
Meldinger: 1,394
Ravlind har mye å være stolt av.Ravlind har mye å være stolt av.Ravlind har mye å være stolt av.Ravlind har mye å være stolt av.Ravlind har mye å være stolt av.Ravlind har mye å være stolt av.Ravlind har mye å være stolt av.Ravlind har mye å være stolt av.Ravlind har mye å være stolt av.Ravlind har mye å være stolt av.Ravlind har mye å være stolt av.

Huff høres så tøft ut....kommer nok til å gå seg til etterhvert.Er nok mammaen som har det verst

Gammel 10-01-2006, 22:31   #8
VIP-Medlem

Pearly sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Kristiansund
Meldinger: 6,497
Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.

Huff da, er ikke lett dette med å begynne i bhg nei. Men som de andre sier så er det verst for mammaen. Om barnet gråter i det du drar så roer det seg fort og etter en liten uke så er vel alt ordnet seg som oftest Hra jobbet masse i bhg og har dette fra erfaring

Håper det går seg til fort for dere! Gruer meg selv når jeg skal ha lillegutt i bhg

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:49.