Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-09-2005, 12:17   #1
Supermedlem

Honeybunny sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 960
MP Rating: 0% (0)
Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.
Question Frukt med yoghurt?

Mannen har handlet fruktglass til Lillegutt, Pære/Banan tilsatt yoghurt.
Er det bra da? Yoghurt er jo melkeprodukt, og denslags er vi blitt anbefalt å
ikke gi før de er litt eldre, eller? Det står på glasset at den er fra ca 6 mnd.
Noen som vet?
Gammel 05-09-2005, 12:27   #2
Veteranmedlem

Martis sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 3,822
MP Rating: 100% (1)
Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Frukt med yoghurt?

Det var litt blandede tilbakemeldinger på denne, det er jo et 6mnds glass, men jeg tror vi ble enige om at det var for tidlig...

Se den tråden
http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...d.php?t=314826

(jeg har også kjøpt ett sånt glass)

Growing old is inevitable, growing up is optional.
Martis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2005, 12:41   #3
Supermedlem

Honeybunny sin avatar

Meldinger: 960
Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.

Ja, der ser man hva jeg går glipp av. Denne har jo gått meg hus forbi.

Nå har jeg skjekket på nestle sine sider, og der står det at
Sitat:
Melken i yoghurtkulturen er tilpasset spedbarn.
http://www.nestlebarnemat.no
Gammel 05-09-2005, 13:00   #4
Seniormedlem

Kosmokula sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim (Ylvingen)
Meldinger: 2,997
Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg bruker gi den frutti'en som det er tilsatt melk i, det står jo at melken er tilpasset spedbarn.
Vil det si at det er som mme da?
Gammel 05-09-2005, 13:04   #5
Veteranmedlem

Martis sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 3,822
Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kosmokula
Jeg bruker gi den frutti'en som det er tilsatt melk i, det står jo at melken er tilpasset spedbarn.
Vil det si at det er som mme da?
Ja, for mme er jo laget av kumelk

Leona har ikke reagert noe på den fruttien da? Nikolai syns den uten melk er sur... Det blir noen veldige grimaser når jeg tilbyr den

Growing old is inevitable, growing up is optional.
Martis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2005, 13:06   #6
Seniormedlem

Kosmokula sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim (Ylvingen)
Meldinger: 2,997
Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.

Nope, ingen reaksjon her.
Den uten melk er litt sur, ja - kommer litt grimaser i førsten, men den går da ned den også
Gammel 05-09-2005, 14:16   #7
Medlem

Konze sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 333
Konze er et navn alle kjenner.Konze er et navn alle kjenner.Konze er et navn alle kjenner.Konze er et navn alle kjenner.Konze er et navn alle kjenner.Konze er et navn alle kjenner.Konze er et navn alle kjenner.Konze er et navn alle kjenner.Konze er et navn alle kjenner.Konze er et navn alle kjenner.Konze er et navn alle kjenner.

Jeg har sett på den i butikken, men bestemte med for å vente med å kjøpe den til Robert er ca 10 mnd. for sikkerhets skyld.
Gammel 05-09-2005, 14:52   #8
Supermedlem

pumama sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,153
pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.

Ej hadde nok gitt den... det står no 6.mnd so..
Gammel 05-09-2005, 15:07   #9
Æresmedlem

Høst sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Tromsø
Meldinger: 10,422
Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.Høst har en strålende fremtid.

Kan jeg få snike litt?

Da Ihne var lita, kjøpte også jeg slik Frutti med melk, samt disse frukt og youghurt glassene, i og med at jeg var blitt fortalt at den melken som er i disse produktene er tilpasset barn.

Dermed antok jeg at proteinene i melken var spaltet, på samme måte som feks i NAN.

Ihne, som reagerer på melk, reagerer bare på hele melkeproteiner, hvilket innbærerer at hun tåler NAN, hvor proteinene er delvis spaltet.

Imidlertid reagerte hun kraftig på begge disse typene, både Fruttien samt youghurtglassene. Dette får meg til å tro at melkedelen i disse er nærmere vanlig melk enn MME.

Jeg ville ventet med disse typene, til barnet er større, selv om "aldersgrensen" på glassene er seks måneder....

kan redde livet ditt en dag
i vinterlandet..."
(Hans Børli, fra "Minnene")

Høst er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-09-2005, 15:36   #10
Supermedlem

Annfyk sin avatar

Sted: hardanger
Meldinger: 1,064
Annfyk har mye å være stolt av.Annfyk har mye å være stolt av.Annfyk har mye å være stolt av.Annfyk har mye å være stolt av.Annfyk har mye å være stolt av.Annfyk har mye å være stolt av.Annfyk har mye å være stolt av.Annfyk har mye å være stolt av.Annfyk har mye å være stolt av.Annfyk har mye å være stolt av.Annfyk har mye å være stolt av.

Ja og som den store syndebukken eg e så har eg gitt av disse uten problemer har også gitt fruktpure blanda med helt alminnelig youghurt naturell.... og litago sin bananyoughurt sklir rett ned her uten problemer i hele tatt i tillegg får hun noen slags nusselige små youghurt begre i 6 pk som heter bambino eller hva søren de er - 2 banan,2 jordbær og 2 fersken eller aprikos. Men eg vil ikke gi ho vanlig melk å drikke enda nei...Helsesøster sa forresten det va heilt greit - bare vi tok smaksprøver først og det har vi gjort
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:25.