Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-06-2007, 16:20   #1
Medlem

MrsJ sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 380
MP Rating: 0% (0)
MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.
Grøt med vann eller melk???

Jeg tenkte å begynne å gi Mia litt grøt, men jeg blir ikke helt klok på hvilken jeg bør kjøpe... Hva gir dere? Grøt som man blander med vann som inneholder gluten, eller grøt som blandes med morsmelk? Den med vann høres jo enklest og greiest ut...
Gammel 22-06-2007, 16:37   #2
Supermedlem

knøttet sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 774
knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.
Sv: Grøt med vann eller melk???

Jeg brukte Hipp sine grøter til Leon (blandes med vann) og det kommer jeg til å gjøre med Noel også
Gammel 22-06-2007, 18:34   #3
Supermedlem

LillianS sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Vestfold
Meldinger: 960
LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.

Vi bruker begge deler.
Den som skal blandes med melk og den som skal blandes med vann.
Har ikke oppdaget før nå at den ene skal lages med vann , så jeg har laget den med melk helt til nå.
Kan det være noe farlig å lage den med melk tro??

Jeg hadde tenkt til å pumpe meg å lage grøt av det , men det ble litt tungvint.
Så nå lager jeg en flaske med mme hver morgen , som jeg deler på 2 grøtmåltider om dagen.
Bruker ca 50 ml til hvert måltid.
Synes dette er en grei løsning .

Lykke til

08.08.09
LillianS er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-06-2007, 18:48   #4
Supermedlem

skogen sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Drammen
Meldinger: 1,059
skogen har en strålende fremtid.skogen har en strålende fremtid.skogen har en strålende fremtid.skogen har en strålende fremtid.skogen har en strålende fremtid.skogen har en strålende fremtid.skogen har en strålende fremtid.skogen har en strålende fremtid.skogen har en strålende fremtid.skogen har en strålende fremtid.skogen har en strålende fremtid.

Den som kan blandes med vann høres så enkelt ut, vi har gitt smaksprøver til han av den grøten. Men den er med gluten da. Vi har ingen barn med allergi så vi synes det er greit å gi han den grøten. Han liker denne grøten best også!.

Sist endret av skogen; 22-06-2007 kl 20:34.
skogen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-06-2007, 18:55   #5
Supermedlem

Ninken sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 897
Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.

Jeg trodde alle 4 mnd grøter skulle blandes med melk jeg. Er det ikke bare mais- og risgrøt fra 4 mnd da? Er det Hipp og småfolk som har andre typer da eller?

Oskar juni 03,
Selma februar '07
Ninken er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-06-2007, 19:05   #6
Supermedlem

Ninken sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 897
Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.

ble litt nysgjerrig, så jeg måtte sjekke sidene til Nestle, og så da at de hadde en grøt fra 4 mnd som skulle blandes med vann. De fleste starter med mais- eller risgrøt har jeg inntrykk av. Fordelen med det er å blande det med en smak barnet allerede er kjent med, enten det nå er mm eller mme. Kommer nok til å begynne med maisgrøt tenker jeg, sånn vi gjorde sist.

Oskar juni 03,
Selma februar '07
Ninken er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-06-2007, 19:27   #7
Seniormedlem

bille sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 1,724
MP Rating: 100% (13)
bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.

Er det Nestlés maisgrøt det Ninken?

"This too shall pass"

bille er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-06-2007, 20:05   #8
Medlem

MrsJ sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 380
MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.

Jeg kjøpte Nestle sin havregrøt med ris og hvete som skal blandes med vann. Tenkte å prøve litt av den et par ganger, og hvis hun reagerer på den så prøver vi den andre.
Ingen i hverken min eller MrJ sin familie har noen form for allergi, så jeg tar sjansen på den med gluten. Håper hun vil like den
Gammel 22-06-2007, 20:23   #9
Supermedlem

LillianS sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Vestfold
Meldinger: 960
LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.

Jeg tror de aller fleste begynner med Nestle sin maisgrøt .
Den smaker godt og de fleste barn liker den.
Odin får begge , både mais grøt og den risgrøten som skal lages med vann , men liker absolutt maisgrøten best.
Risgrøten smaker ingenting
Men det er vel kansje meningen.

Dere som har gir grøt og har økt mengden, hvor mye lager dere til hvert måltid ?
En smaksprøve er jo en tskje grøtpulver , og det er jo litt lite når de først har fått smaken på det .

08.08.09
LillianS er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-06-2007, 22:27   #10
Medlem

solstrålen sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Sogn og fjordane
Meldinger: 353
MP Rating: 100% (1)
solstrålen har mye å være stolt av.solstrålen har mye å være stolt av.solstrålen har mye å være stolt av.solstrålen har mye å være stolt av.solstrålen har mye å være stolt av.solstrålen har mye å være stolt av.solstrålen har mye å være stolt av.solstrålen har mye å være stolt av.solstrålen har mye å være stolt av.solstrålen har mye å være stolt av.solstrålen har mye å være stolt av.

Jeg bruker for tiden maisgrøten til nestle. Han er ikke helt fornøyd med den når jeg blander med spesial MME, men jeg blandet med NAN2 i går, og han spiste masse. I dag hadde jeg bare den spesielle (ikke basert på melk pga mulig utvikling av allergi) og han ville ikke ha.

Så vi har ikke kommet lenger enn til max en halv posjon grøt om dagen, og da må det være mm eller nan. banan elsker han, så av og til gir vi det i stede. Gidder ikke stresse med å gi han grøt, vi prøver oss litt frem. Jeg velger i alle fall glutenfritt, sukkerfritt og helst fri for kumelk.

GRAVID IGJEN MED EN JENTE DENNE GANG Termin 28 januar 2009

solstrålen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:17.