Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-09-2005, 22:27   #1
Medlem

micro sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Romerike
Meldinger: 251
MP Rating: 0% (0)
micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.
Gullkorn fra storesøstre-og brødre...

Stjeler idéen om en gullkorntråd fra en annen klubb. Men altså, jeg forventer ikke at febbisene har kommet med så mange gullkorn enda, men hva med de større søsknene?
Trym kommer med gullkorn stadig vekk, og så mange jeg kan, skriver jeg ned. Her er et utdrag:

Jeg sitter og spiser et eple. Trym ser sitt snitt til å rappe det, og mumser fornøyd i vei. Om litt kommer han og legger restene fra seg på bordet foran meg og sier:
-Værsågod! Takk for lånet!

- Kan jeg få kos Trym?
- Nei takk.

Og en annen dag:
- Kan jeg få kos Trym?
- Nei.
- Bare en bitteliten?
- I morgen du få kos.

Jeg former håret til Trym til en hanekam, hvorpå han utbryter:
- Jeg har sandslott på hodet!
(Bilde nederst)

Trym får øye på en død fugl i gresset og utbryter:
-Den kan ikke fly!
Sant nok

Jeg lager middag, og løfter Trym opp så han får se nærmere på lasagnen.
- Elefantbæsj! Elefantbæsj oppi der!!! (Vi hadde vært på sirkus hvor elefanten bæsja...)

Trym løper rundt i nettoen, og da er det også populært å base i senga. Etterhvert får han beskjed om at det ikke blir mer basing før bleia er på, mor er redd for uhell....
- Ta av tissen! sier Trym, og drar etter beste evne...

Pappa raper høyt, noe som skjer rett som det er. Trym utbryter:
- Pappa, du rapa! Du er flink til å rape pappa!

Trym går på turning, og er yngst av alle. Han hører ikke allltid etter og køkulturen er noe ukjent for han. Uansett, vi varmer opp til musikk, og han spinner rundt i midten sammen de andre barna. Plutselig peker han nedover seg selv og sier:
- Se mamma! Da har han fisket opp tissetassen så den stikker ut av bleien oppe...

Smågutta og jeg er på ferie i sommer. Trym og jeg i samme seng. Tidlig om morningen, Trym vil opp mens mor er gretten og vil sove mer. Han får beskjed om å være stille en stund til.
- mamma?
Intet svar
- mamma??
Intet svar
- mamma? mammaaaa? MAMMAA!
- JA! Hva er det!?!
- Jeg pjater!

Det er mye latter om dagene!

Oj, det ble litt mye dette her...

Her er bilde av Trym med hanekam!
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Sist endret av micro; 01-10-2005 kl 00:26.
micro er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2005, 22:43   #2
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 1,622
ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Gullkorn fra storesøstre-og brødre...

Så kvikk han tassen der var da! Han fikk meg til å le masse . Likte særlig godt "Jeg pjater" :.

Håper på mange svar i denne tråden!
ronja76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2005, 22:58   #3
Medlem

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 261
mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.

Ja, det blir en del fliring, ja!

Her er noen jeg kommer på i farten:

Vi sitter og leker med play dough. Jeg tenker å lage en larve. Ruller to kuler og setter sammen etter hverandre.
-"Mamma, ka lage du?"
-"Vent å sjå"
Ruller en kule til og setter inntil de to som er der fra før.
-"Mamma, ka e det?"
-"Bare vent, snart ser du det"
Ruller en kule til. Nå står det fire kuler klin inntil hverandre på bordet.

-"Åååååh! E det ein Audi??"

Poden hører veldig mye på Hakkebakkeskogen CD-en sin for tiden, og vi er litt uenige angående Mikkel Rev. Mikkel synger "alle er så redd for meg fordi jeg er så kjekk". Storebror mener imidlertid å høre at han sier han er "jekk". Dette har litt med å gjøre at "kj" lyden er vanskelig å uttale, til tross for at språket hans er relativt strøkent. Tross sin unge alder er han språklig sett ganske pedant, og liker ikke ord han ikke klarer å uttale rett. Vi sitter i stua og diskuterer
-"Reven seie at han e jekk, sant Mamma?"
-"Det e ikkje det eg hørre med mine øyrer. Eg syns han seie kjekk"
-"Men han e jo jekk, eg hørre at han seie jekk. Sant?"
-"Eg kan jo ikkje sei at han e jekk når eg hørre at di seie kjekk"
-"Reven e jekk"
Pappa kommer inn. Jeg skal liksom demonstrere hvor sta avkommet er, og sier til min mann: "Se her, skal du få se på stapeis. Storebror (jeg sier navnet hans, da...), hva er det reven er?"
- "Et rovdyr!"

Følgende ble overhørt i stua for noen dager siden, da ungene lekte på gulvet.
Storebror: "Auauauauauau!!! *dypt*sukk* Lillesøster (han sier navnet hennes), eg e gla i deg heila tiå, men det e så vondt når du drar i håret mitt!!"

I dag ved middagsbordet: "Du Mamma? Eg e ganske imponeranes av deg, for du e så snille åsså elske eg deg!"

Denne er ganske brutal - da min mormor nylig døde måtte vi jo fortelle han at oldemor var blitt så syk at hun ikke klarte å bli frisk igjen, så da døde hun. Vi snakket litt om det, han stilte noen spørsmål og lot til å forstå så mye som en treåring forstår av sånt. Så gikk det noen dager, og så kommer han og spør: "Kim va det så stakk oldemor?"

"Hæ?" sier jeg

"Kim va det så stakk na sånn at hu blei dø?"

Uff... Den barnehagen....

Innimellom prøver poden seg på "liker ikke, liker ikke" ved middagsbordet. Her i huset er regelen at "Det er lov å ikke like, men det er ikke lov å ikke smake". I et forsøk på å gjøre chili con carne (krydret for å passe også en unge, selvsagt) mer interessant for poden, prøver Pappa seg med å fortelle han om en av bønnenes fortreffelige egenskaper - nemlig at den gir luft i magen (promping er noe av det morsomste som finnes for tiden). Neste dag har vi besøk. På spørsmål om hvordan det går med ham svarer poden: "Pappa har spist masse bønner, då fise han MASSE!"

Også denne, da:

"Eg e ein batman-gutt, ein spiderman-gutt, ein superhelt-gutt, ein riddar-gutt..... og Mamma sin gutt!"

Mamma til september 2002 og februar 2005
mammadonna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2005, 23:05   #4
Medlem

micro sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Romerike
Meldinger: 251
micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.micro er et navn alle kjenner.

Sitat:
Opprinnelig postet av mammadonna
...., hva er det reven er?"
- "Et rovdyr!"

... "Pappa har spist masse bønner, då fise han MASSE!"

[/size][/size]
Gammel 01-10-2005, 00:13   #5
Veteranmedlem

Martis sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 3,822
MP Rating: 100% (1)
Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.

Hærlige storebrødre da

Growing old is inevitable, growing up is optional.
Martis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-10-2005, 07:17   #6
Seniormedlem

Bounty sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Bergen
Meldinger: 2,996
Bounty er et navn alle kjenner.Bounty er et navn alle kjenner.Bounty er et navn alle kjenner.Bounty er et navn alle kjenner.Bounty er et navn alle kjenner.Bounty er et navn alle kjenner.Bounty er et navn alle kjenner.Bounty er et navn alle kjenner.Bounty er et navn alle kjenner.Bounty er et navn alle kjenner.Bounty er et navn alle kjenner.

Storesøster sa en gang. (Var vel 4,5år tror jeg): Hun hadde vondt i halsen og fikk en pose halstabletter. Så sier hun: Mamma, disse er grådig bra for halsen. Men EN gang du kjenner at du har vondt i halsen, må du forte deg på butikken. FØR bakteriene kommer til hjertet.

Kristian er på badet med pappaen og skal bytte bleie. Han har bæsj som henger skikkelig fast og pappaen må skrubbe litt. Kristian: Pappa, pappa ikke dra av meg tissen min.

Kristian herjer i sofaen og får beskjed om å ta det rolig: Jeg KAN ikke ta det rolig, for jeg heter Kristian.

Vi synger gjerne mange fantasifulle variasjoner av "Hjulene på bussen" Favoritten er en versjon hvor Kristian tisser på bussen og damen blir sint og så kommer det en løve og spiser Kristian sånn at mamma må komme og hjelpe For ordens skyld: Det er HAN som har kommet med ideen der.

Han har en plastkrok med tau på som hører til en lekegarasje. Denne fester han i Øyvind sin pysj og drar han over stuegulvet. Mens han sier: HAHAHA nå har jeg deg. Jeg skal henge deg..... HAHAHA

Han sier støtt og stadig: Jeg ER så veldig glad i deg mammaen min.
Gammel 01-10-2005, 14:28   #7
Seniormedlem

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 2,905
carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.carolin har en strålende fremtid.

Det er lenge siden storesøster var så liten, men det jeg kan kome på er:

Jeg jobbet som budsjåfør, og når det var fridager i barnehagen så var hun alltid med meg. Hun lærte seg tidlig dette med fartsgrenser og trafikkregler og kjeftet på meg hver gang jeg kjørte for fort ( når ting hastet så pleide jeg gjerne å ligge litt over fartsgrensen ) Så ble jeg stoppet i en vanlig trafikkontroll en gang når hun var med meg, (hun var vel 4 år gammel) og da sier hun til politimannen

" jeg passer på mamma jeg, for hun er ikke så flink til å følge fartsgrensen, men jeg kjefter på henne HELE tiden når hun kjører for fort, og noen ganger når hun glemmer å ta på seg belte så kjefter jeg også, og en gang så kjørte hun på rødt lys (Det var gult da men)" Du kan tro mor ble flau da og kjørte pent og pyntelig hver gang hun var med i ettertid. Mens storesøster var kjempefornøyd for hun fikk masse skryt fra politimannen for at hun passet på mamma i trafikken.

En annen gang så var vi på middagsbesøk og plutselig hører vi den rapen fra henne. Jeg ser bort på henne og skal akkurat til å kjefte i det hun sier " pappa har lært meg det"

Ikke alltid så greit når de er så ærlig
Gammel 01-10-2005, 16:21   #8
Veteranmedlem

Lille Blink sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Jæren...
Meldinger: 4,265
Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.

her var det masse bra!!!

Kan fortelle en liten en som tantungen min sa...

En han ikke har truffet før sier til ham spørr ham:
-"Hei! Og hvor gammel er du da?"
-" 2år og ungkar..."

Han er veldog fasinert av innsekter å sånn...
Han klarer å fange fluer med hånden og da han har fanget en sier han...
-"Å nei....."
-"Hva er det?" Spør moren...
-"Eg skulle isje ha klemt så hardt"

Hans far pleier å ta dem med ut på fiske og viss det regner så er det godt fiskevær sier han til ungene...
Fra barnehagen...
-"Kom! Nå skal vi ut..." sier bestyreren...
-"Nei, eg vil isje!!!"
-"Jo alle sammen må ut selv om det e stygt vær..." sier bestyreren.
-" det fins isje stygt vær, det fins bare godt fiskevær"

Han er skikkelig morsom og finner stadig støtt på nye ting...

Tatt av: 18,5kg.Igjen:0kg (nytt mål er -5kg til,nå -2,5)(gått ned 3str)
Lille Blink er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-10-2005, 16:53   #9
Supermedlem

Callisto sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 969
Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.Callisto har mye å være stolt av.

Malin har ikke begynt med gullkorn enda, men jeg er jo tante til noen unger da...

Et vennepar av oss har slitt veldig med å få barn og har heldigvis nå fått en sønn ved hjelp av ICSI (prøverør). Hun har en sønn fra tidligere som nå går i andre klasse.... Dette var for noen år siden, han hadde rotet og rotet og ville ikke rydde og heller ikke dele leker med noen av de andre da jeg sa:

"Hvordan skal det gå når du får en søster eller en bror, for du vil jo ha det eller??? Da må du dele!!

-JA men du skjønnar vi har prøvd og prøvd men vi får det isje til" (å lage baby altså)

Samme gutten var med på Vannkanten. Da var han sånn ca 3 år. Vi sto i dusjen etter å ha badet i bassenget.. Da det kom høyt fra poden:

"Mamma, mamma kor e tissen din hen?.."
Gammel 01-10-2005, 21:10   #10
VIP-Medlem

Pearly sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Kristiansund
Meldinger: 6,497
Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.

Å her var det masse bra har jo noen tantebarn som har kommet med masse gullkorn da men husker ikke så masse akkurat nå i slengen her, men må bare fortelle hva som skjedde her nå nettopp....

Sambo ringer å sier at nå stakk svigerinna mi netopp på fest mens de var ute og holdt på å mekket på bilen. Så da måtte sambo gå inn å passe tantebarna mine på 1, 3 og 5 år! Hehehe...Å etter å ha snakket med han legger jeg på å sitter her foran dataen litt, så ringer telefonen her til mamma og pappa og jeg tar den å sier
"Hallo"
I andre endebn hører jeg plutselig
"Heia tante! Ka du gjør på da?"
Det var tentegutten min på 3 år som på en eller annen måte hadde klrt å tatt telefonen og ringt hit

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:31.