Stjeler idéen om en gullkorntråd fra en annen klubb. Men altså, jeg forventer ikke at febbisene har kommet med så mange gullkorn enda, men hva med de større søsknene?
Trym kommer med gullkorn stadig vekk, og så mange jeg kan, skriver jeg ned. Her er et utdrag:
Jeg sitter og spiser et eple. Trym ser sitt snitt til å rappe det, og mumser fornøyd i vei. Om litt kommer han og legger restene fra seg på bordet foran meg og sier:
-Værsågod! Takk for lånet!
- Kan jeg få kos Trym?
- Nei takk.
Og en annen dag:
- Kan jeg få kos Trym?
- Nei.
- Bare en bitteliten?
- I morgen du få kos.
Jeg former håret til Trym til en hanekam, hvorpå han utbryter:
- Jeg har sandslott på hodet!
(Bilde nederst)
Trym får øye på en død fugl i gresset og utbryter:
-Den
kan ikke fly!
Sant nok
Jeg lager middag, og løfter Trym opp så han får se nærmere på lasagnen.
- Elefantbæsj! Elefantbæsj oppi der!!! (Vi hadde vært på sirkus hvor elefanten bæsja...)
Trym løper rundt i nettoen, og da er det også populært å base i senga. Etterhvert får han beskjed om at det ikke blir mer basing før bleia er på, mor er redd for uhell....
- Ta av tissen! sier Trym, og drar etter beste evne...
Pappa raper høyt, noe som skjer rett som det er.

Trym utbryter:
- Pappa, du rapa! Du er flink til å rape pappa!
Trym går på turning, og er yngst av alle. Han hører ikke allltid etter og køkulturen er noe ukjent for han. Uansett, vi varmer opp til musikk, og han spinner rundt i midten sammen de andre barna. Plutselig peker han nedover seg selv og sier:
- Se mamma! Da har han fisket opp tissetassen så den stikker ut av bleien oppe...
Smågutta og jeg er på ferie i sommer. Trym og jeg i samme seng. Tidlig om morningen, Trym vil opp mens mor er gretten og vil sove mer. Han får beskjed om å være stille en stund til.
- mamma?
Intet svar
- mamma??
Intet svar
- mamma? mammaaaa? MAMMAA!
- JA! Hva er det!?!
- Jeg pjater!
Det er mye latter om dagene!
Oj, det ble litt mye dette her...
Her er bilde av Trym med hanekam!