Jeg er frustrert, sint og skikkelig fortvilet over diskusjonen....

Er det bare meg som reagerer så sterkt på dette? Jeg så overskriften på lignende diskusjon i August-klubben og la inn et raslende innlegg der. Her er linken, he-he
http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=563618 (Debatten om foreldrepermisjon)
Og her kommer mitt innlegg....

Noen flere som vil kaste seg inn her?
Sitat:
Sitat:
Opprinnelig melding av Vampyra Gloom:
Jeg ville innført 1 års permisjon med 100% lønn eller 15 mndr med 80% lønn. Og 3 måneder skal forbeholdes far. Og da skulle det vært 100% eller 80% av lønna til den som faktisk tar permisjon. Dvs fars lønn i 3 av månedene. Slik kan mor være hjemme 1 år og amme med 80% lønn om hun ville, mens far kunne ta over i 3 måneder etter det. Eller mor kan være hjemme i 9 måneder med 100% lønn og far ta over til de er ett år gamle. Slik ville alle foreldre hatt en mulighet til å være sikker på at de fikk oppleve de største utviklingstrinnene til barna sine selv, og slippe å få høre at "barnet ditt har forresten lært seg å reise seg selv/gå/si sitt første ord idag" av en dagmamma eller en barnehagetante.
I tillegg syns jeg det er dårlig at min mann ikke får noe som helst pappaperm fordi jeg er uføretrygdet.
|

Jeg så overskriften på debatten og kastet meg rett inn i augustklubben

Det er så godt å se at det ikke bare er jeg som "freser" over tvangspålagt måte å ta ut fødselspermisjon på. Er helt enig i forslaget ditt VAMPYRA GLOOM
Blir så forb***** over AP og SV-kvinner og menn og andre som skal snu opp ned på alt i likestillingens navn - på bekostning av mødre og fedre og ikke minst dem det gjelder aller mest, barna! Jeg er helt enig at det er flott at fedre bør få mer tid med barna, men hvorfor på bekostning av mor "sin" permisjon - eller si dagens ordning? Og hvorfor lovpålegge hvordan permisjonen skal være?

Tror de fleste familier har større forutsetninger til å ordne dette selv til det beste for sin situasjon.
Må si at jeg er 3-barns mamma og siste gang fikk jeg bekkenløsning som ikke "slapp taket" før småtten var ca 7 mnd. Tenk - jeg skulle allerede vært tilbake i jobb igjen jeg da

Dessuten jobber

skift slik at han har en uke fri mellom slagene. Det vil si at han faktisk kan se barna mer enn meg til vanlig når permisjonen er over, så det er ikke mangel på tid for far med barna hos oss på den måten.
Til slutt - hva er det slags tull med at vi bare kan ta ammefri fra jobben eller pumpe oss, det er ikke noe problem liksom? Vi har to pupper som skal gi melk til småtrollene. Jeg har opplevd å ha mye melk og for lite melk til mine og ikke fått til pumping, så jeg har ikke hatt pumping som et alternativ. Ingen kan heller fortelle meg noe annet enn at når man først kan amme / har melk, så er puppen og kosen med mor noe som ikke kan erstattes av pumping til flaske. Noen var jo ute i media nå og sa at det er ingen problemer om mor går i jobb igjen etter 3 mnd, det er bare til å pumpe seg?!?!

Jeg syns det er forferdelig - snakk om å gå bak i tid i likestillingens navn!
Tenk - å gå gravid i 9 mnd, gjennomgå en fødsel og komme seg til hektene er ikke gjort i en fei for alle. Hva med tiden hjemme sammen med baby, mann, flere barn og følge opp alt? Det er en så kort tid i livet og så meningsfult

. Nå snakker jeg om tiden hjemme for både mor og far altså. Man skal jobbe resten av livet, så ikke ta fra oss dagens ordning sier nå jeg!
Det var min utblåsning for dagen, hi-hi!