Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-10-2005, 13:44   #1
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Kan noen oppmuntre meg/gi meg et spark bak

til å få bestilt time til svangerskapskontroll til legen! bare HATER ringe legen... får meg ikke til å gjøre det, burde jo virkelig dratt meg dit snart.. men "tørr" ikke på en måte. aner ikke hva jeg skal si tlf osv!!!!!
og er det noen som vet om jeg må ta celleprøve/gyn.underøkelse igjen nå? er jo ikke sååå lenge sidne sist. og må jeg til sykehuset for å ta innvendig ul? uff, har ikke lyst på innvendig ul jeg

uff, dette her hørtes sikkert utrolig teit ut men...
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-10-2005, 13:56   #2
Seniormedlem

IMAK sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Sandnes
Meldinger: 2,045
MP Rating: 0% (0)
IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kan noen oppmuntre meg/gi meg et spark bak

Spring og ring!!

Go - go - go!!

... og du sier bare at du vil ha en time til svangerskapskontroll
Gammel 05-10-2005, 14:04   #3
Medlem

marusija sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 444
marusija er et navn alle kjenner.marusija er et navn alle kjenner.marusija er et navn alle kjenner.marusija er et navn alle kjenner.marusija er et navn alle kjenner.marusija er et navn alle kjenner.marusija er et navn alle kjenner.marusija er et navn alle kjenner.marusija er et navn alle kjenner.marusija er et navn alle kjenner.marusija er et navn alle kjenner.

Er nok lurt å ringe å få seg en time ja...

Gammel 05-10-2005, 14:05   #4
Veteranmedlem

Lille Blink sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Jæren...
Meldinger: 4,268
Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.

GO ELIN! GO ELIN! GO ELIN!Jeg tok ikke invendig ultralyd da jeg var gravid, hvorfor mener du at du må det da? Er det noe spessielt kanskje?

Tatt av: 18,5kg.Igjen:0kg (nytt mål er -5kg til,nå -2,5)(gått ned 3str)
Lille Blink er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-10-2005, 14:10   #5
Supermedlem

Smil76 sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Sted: Hjemme
Meldinger: 1,325
Smil76 har mye å være stolt av.Smil76 har mye å være stolt av.Smil76 har mye å være stolt av.Smil76 har mye å være stolt av.Smil76 har mye å være stolt av.Smil76 har mye å være stolt av.Smil76 har mye å være stolt av.Smil76 har mye å være stolt av.Smil76 har mye å være stolt av.Smil76 har mye å være stolt av.Smil76 har mye å være stolt av.

Celleprøve eller underlivsu.s. skal ikke være nødvendig etter så kort tid under normale omstendigheter. Har to tette selv, og jeg måtte ikke....

Bestill den timen du
Gammel 05-10-2005, 14:14   #6
Medlem

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 261
mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av ElinK
til å få bestilt time til svangerskapskontroll til legen! bare HATER ringe legen... får meg ikke til å gjøre det, burde jo virkelig dratt meg dit snart.. men "tørr" ikke på en måte. aner ikke hva jeg skal si tlf osv!!!!!
Næmmen Husker du ikke hvordan det var sist? Det gikk vel greit da, gjorde det ikke? Bare ring og si du skulle hatt en time til svangerskapskontroll. Når du kommer til legen sier du at du er gravid. Resten går av seg selv Første gangen er det jo stort sett bare å få papirer og sånn likevel, og blodprøvene på labben.

Sitat:
Opprinnelig postet av ElinK
og er det noen som vet om jeg må ta celleprøve/gyn.underøkelse igjen nå? er jo ikke sååå lenge sidne sist. og må jeg til sykehuset for å ta innvendig ul? uff, har ikke lyst på innvendig ul jeg

uff, dette her hørtes sikkert utrolig teit ut men...
Celleprøve trenger ikke tas mer enn hvert 3. år dersom alt har vært normalt tidligere. Terminen din blir vel i mai/juni 2006 en gang, så hvis du har tatt prøve etter mai/juni 2003 (og det har du vel ganske sikkert) så trenger du strengt tatt ikke ny prøve.

Innvendig ul er det ingen som tvinger på deg. Det benyttes stort sett for kontroll hvis man har blødninger eller av andre årsaker er bekymret for fosteret. I et helt normalt svangerskap skal man kun til en ul, og det er i uke 17-21.

Teit er du slettes ikke. Alle har vel noe de kvier seg litt for. For noen er det legen eller tannlegen, for andre er det flyskrekk...

Dette går så fint! Klart du tør!!

Mamma til september 2002 og februar 2005
mammadonna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-10-2005, 14:15   #7
Seniormedlem

Rhiina sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,511
MP Rating: 100% (1)
Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.

Ring ring ring.. Det går så bra.. si bare at du skal på svangerskapskontroll.
Det med celleprøve vil jeg tro ikke er vits siden det ikke er lenge siden sist
Hvis du ikke vet når tid du ble befruktet så kan det vel tenkes du må ta innvendig UL, men det vil jo da si at du får se den lille! Så det blir nok morsomt!
Gammel 05-10-2005, 14:34   #8
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Minnie 81
GO ELIN! GO ELIN! GO ELIN!Jeg tok ikke invendig ultralyd da jeg var gravid, hvorfor mener du at du må det da? Er det noe spessielt kanskje?
har jo ikke peiling på termin og på hvor langt jeg er på vei, siden jeg ikke har fått tilbake mensen.... så ville nesten tro jeg måtte ha ul for å finne det ut?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-10-2005, 14:35   #9
Tidl. bruker
Gjest

takk for svar skal prøve å få motet meg opp i morgen og ringt.
Gammel 05-10-2005, 14:48   #10
Seniormedlem

mamma i nord sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vesterålen
Meldinger: 2,459
mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.

Ring bare du, jeg og sikkert flere med meg er jo spent på når du har termin

Og ul er jo så koselig, søsteren min hadde det på samme måten viste ikke når hun var blidt gravid, og hun ble sent på vanlig ul. Har hadt innvendig ul på de to siste pga. blødninger, men når man ser den lille på skjermen så glemmer man jo resten

Tullemor-05 Duttemann-03 Dadda-89
mamma i nord er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:05.