Sitat:
Opprinnelig postet av ElinK
til å få bestilt time til svangerskapskontroll til legen! bare HATER ringe legen... får meg ikke til å gjøre det, burde jo virkelig dratt meg dit snart.. men "tørr" ikke på en måte. aner ikke hva jeg skal si tlf osv!!!!! 
|
Næmmen

Husker du ikke hvordan det var sist? Det gikk vel greit da, gjorde det ikke? Bare ring og si du skulle hatt en time til svangerskapskontroll. Når du kommer til legen sier du at du er gravid. Resten går av seg selv

Første gangen er det jo stort sett bare å få papirer og sånn likevel, og blodprøvene på labben.
Sitat:
Opprinnelig postet av ElinK
og er det noen som vet om jeg må ta celleprøve/gyn.underøkelse igjen nå? er jo ikke sååå lenge sidne sist. og må jeg til sykehuset for å ta innvendig ul? uff, har ikke lyst på innvendig ul jeg
uff, dette her hørtes sikkert utrolig teit ut men...
|
Celleprøve trenger ikke tas mer enn hvert 3. år dersom alt har vært normalt tidligere. Terminen din blir vel i mai/juni 2006 en gang, så hvis du har tatt prøve etter mai/juni 2003 (og det har du vel ganske sikkert) så trenger du strengt tatt ikke ny prøve.
Innvendig ul er det ingen som tvinger på deg. Det benyttes stort sett for kontroll hvis man har blødninger eller av andre årsaker er bekymret for fosteret. I et helt normalt svangerskap skal man kun til en ul, og det er i uke 17-21.
Teit er du slettes ikke. Alle har vel noe de kvier seg litt for. For noen er det legen eller tannlegen, for andre er det flyskrekk...
Dette går så fint! Klart du tør!!