Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-07-2006, 20:09   #1
Veteranmedlem

Stavangerjentå sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 4,897
MP Rating: 0% (0)
Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.
Legge seg for natta - rutiner?

Hittil har det gått greit å legge Fredrik rett etter at storesøster har blitt lagt (det vil si rundt halv åtte for lillebror sin del). Litt pupp, nattskift og smokk i seng med han. Men siden finalen i fotball VM (det vil vel si søndag det...*tenke høyt*) har det vært akking og hyling helt til han har kapitulert rundt tolv. Slik vil jeg ikke ha det og lurer på om dere har noen gode tips for hvordan jeg kan "ta kvelden tilbake".

Prøvde meg på en mini ferberisering nå ikveld. Lot han grine tre minutter - inn med smokken - så ytterligere tre minutter med grining og inn med smokken - men så ble jeg øm om hjertet og puppet han i søvn. Er det for tidlig å begynne med Ferber metoden nå? Hukser ikke helt når vi tok den på storesøster, men den fungerte utmerket. Etter en drøy uke var det ikke et knyst fra ungen når hun ble lagt.

Andre tips, noen "mildere" former?
Stavangerjentå er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-07-2006, 20:17   #2
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Legge seg for natta - rutiner?

Men er ikke gutten din sulten?? Trenger litt grøt...

Ville ikke brukt Ferber så tidlig, jeg nei.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-07-2006, 20:33   #3
Veteranmedlem

Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.

Tror ikke han griner for han er sulten, for bare vi tar han opp så er allting strålendes greit. Tror bare han synes det er MYE morsommere å være oppe med de voksne.
Stavangerjentå er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-07-2006, 14:44   #4
Supermedlem

Tjukka sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Hurum
Meldinger: 637
Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Stavangerjentå
Prøvde meg på en mini ferberisering nå ikveld. Lot han grine tre minutter - inn med smokken - så ytterligere tre minutter med grining og inn med smokken - men så ble jeg øm om hjertet og puppet han i søvn. Er det for tidlig å begynne med Ferber metoden nå? Hukser ikke helt når vi tok den på storesøster, men den fungerte utmerket. Etter en drøy uke var det ikke et knyst fra ungen når hun ble lagt.

Andre tips, noen "mildere" former?
Hva er ferberisering????
Gammel 13-07-2006, 11:15   #5
Veteranmedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av X-Tjukka
Hva er ferberisering????
En hard, men for mange vellykket måte å få ungene til å sovne på. Den er ganske så omstridt her inne på NM og, men dersom du søker på Ferber så finner du sikkert mye info.

Vi begynte med å legge Fredrik (og han begynte å klage med en gang), så ventet vi tre minutter før vi gikk inn til han sa at vi var glade i ham, gav ham smokken og gikk ut igjen. Så gråt han videre, vi ventet fem minutter og gikk inn igjen. Poenget er at man ikke skal ta ungen inn, men gi han/henne trygghet om at dere er like i nærheten... Intervallene over hvor lenge ungen skal måtte grine før dere får inn økes for hver dag etter angitt mønster fra Ferber.
Gammel 13-07-2006, 11:16   #6
Veteranmedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av MariaMagdalena
Men er ikke gutten din sulten?? Trenger litt grøt...

Ville ikke brukt Ferber så tidlig, jeg nei.
Idag begynner jeg med mme bare sånn i tilfelle, for nå har det vært amming annenhver tme så det kan godt hende at jeg har for lite melk til han.
Gammel 13-07-2006, 20:01   #7
Supermedlem

Fara sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Bodø
Meldinger: 1,205
Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.

De har vel ikke fare av å skrike litt nå når de har lagt seg.

Frøydis ligger ofte å kjefter i senga før hun sovner. Hører forskjell på skriking og går ned hvis det blir mye skriking.
Men hun legger seg stort sett etter litt kjefting.

Tror ikke de tar noen skade av ferber nå.
Jo tidligere de lærer å sovne selv, jo bedre er det spør du meg.
Fara er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2006, 22:46   #8
Medlem

Almara sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 262
Almara er som en lysfontene.Almara er som en lysfontene.Almara er som en lysfontene.Almara er som en lysfontene.Almara er som en lysfontene.Almara er som en lysfontene.Almara er som en lysfontene.Almara er som en lysfontene.Almara er som en lysfontene.Almara er som en lysfontene.Almara er som en lysfontene.

Med storesøsken kan de bli litt hektisk rundt leggetiden. Lillebror sovner mye lettere/bedre om vi koser masse/bærer han litt rundt i leiligheten etter vask er unnagjort og pysjen er på. Roer tempoet. (Kvalitetstid og herjing med pappa som kommer sent hjem fra jobb er forbudt!) Da spiser han også mer og roligere etterpå.
Almara er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-07-2006, 12:06   #9
Supermedlem

Sunny423 sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 974
Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.

Jeg er ikke veldig kjent med ferber-metoden, men jeg så den utført på en episode av "sos barnevakten"(eller et lignende program), og der fungerte det etter bare en halv time. men det var på ei 5 år gammel jente da.
Når det er sagt så ser jeg kun fordeler ved at barna så tidlig som mulig lærer seg å sovne av seg selv, og jeg har heller ingen problemer med å la Liv ligge og herje litt i vugga før hun sovner. Jeg hører jo godt når hun vil noe mer enn bare inn til oss.
Jeg har innført ganske "strenge"(les: faste) leggerutiner, som jeg også forsøker å få til når jeg har med snuppa bort. Og jeg har de siste 2 mnd vært veldig streng på det at hvis snuppa først har lagt seg så har hun lagt seg. Da er det ikke snakk om å stå opp igjen. Unntaket er hvis hun er sulten, men også da er det bare pupp på sengekanten og så tilbake til sengen. Bæsjebleie er såklart også unntatt fra regelen.
I din situasjon ville jeg kanskje prøvd ferber litt til, du ser jo fort om det fungerer eller ikke.

Liv M: feb -06
Ida T: nov -07
Sunny423 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-07-2006, 12:04   #10
Veteranmedlem

Fredrik hyler fortsatt så myenår vi prøver å legge han at jeg ennå ikke har hjerte til å gjennomføre en Ferber kur. Han er jo så liten stakkars og jeg synes så synd på ham. I tillegg vræler han slik at han vekker storesøs og vips har vi to vrælunger
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:07.