Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-09-2006, 07:49   #1
Medlem

Vår sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 384
MP Rating: 0% (0)
Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.
Lite søvn om natten? Dette hjalp oss.

Jeg har fortalt om lille Lea som siden hun var 4 måneder gammel har våknet ørten ganger hver natt. Alt fra hver halvtime til annenhver time. Vi syns det har vært rart fordi hun har vært så fornøyd og rolig om dagen, og fordi hun har hatt faste rutiner. Først nå sover hun bedre. Grunnen? Vi har peiset i henne mye mer fast føde. Jeg har snakket med mange ammende mødre som alle har opplevd dårligere nattesøvn med barna sine enn mødre som bare har gitt MME. Dermed ikke sagt at alle ammende mødre har det sånn. Det vet jeg ingenting om. Lea har ikke villet spise så mye grøt/middag/velling inntil nå. Hun har fått økt matmengde over ganske lang tid, og likevel spiser hun fortsatt ikke en full porsjon med grøt, f.eks. Men hun spiser likevel mye mer i løpet av dagen enn hun gjorde før. Det ser ut som om det har hjulpet henne til en dypere søvn. Ingenting av det andre vi har prøvd har hatt noe å si. Jeg håper nå at denne trenden fortsetter slik at jeg kan begynne å jobbe om noen uker.
Gammel 20-09-2006, 08:03   #2
Veteranmedlem

Medlem siden: Aug 2003
Sted: I rekkehus
Meldinger: 3,186
Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Lite søvn om natten? Dette hjalp oss.

Flott at det har blitt bedre. Her får snuppa masse fast føde, men det hjelper ingenting på nattesøvnen. Vi er oppe mellom 5 og 15 ganger hver natt. For å putte den hersens smokken.
Myrsnipa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-09-2006, 08:07   #3
Medlem

CecilieVictoria sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 300
CecilieVictoria er som en lysfontene.CecilieVictoria er som en lysfontene.CecilieVictoria er som en lysfontene.CecilieVictoria er som en lysfontene.CecilieVictoria er som en lysfontene.CecilieVictoria er som en lysfontene.CecilieVictoria er som en lysfontene.CecilieVictoria er som en lysfontene.CecilieVictoria er som en lysfontene.CecilieVictoria er som en lysfontene.CecilieVictoria er som en lysfontene.

Kjempefint at du tok med det innlegget her!! Jeg har hatt og har fortsatt samme problemet! Men jeg har sett de kveldene jeg har gitt mere grøt, så får vi en deilig rolig natt! I går kveld ville hun ikke ha grøt, og natten ble derfor et mareritt. Var oppe omtrent hveeeer time og ammer for fulle guffer!! Håper jeg får det til som deg snart!!
Gammel 20-09-2006, 08:09   #4
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,532
MP Rating: 100% (1)
matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Myrsnipa
Flott at det har blitt bedre. Her får snuppa masse fast føde, men det hjelper ingenting på nattesøvnen. Vi er oppe mellom 5 og 15 ganger hver natt. For å putte den hersens smokken.
Her også. Men her hjelper det ikke alltid med smokken engang. Hun vræler og gråter hvis hun ikke får pupp. Og jeg hadde jo egentlig vendt henne av med nattpuppen. det hldt halvannen uke... De siste nettene har jeg til og med vært nødt til å ta henne med i senga mi. Hun som er så flink å sover på eget rom til og med. Blir jo bare værre og værre, hvor skal dette ende?

Men som du sier så hjalp det her også med mere mat uten tvil. Kunne hun bare holdt på den vanen.... Lurer på om det kan være fordi hun får to nye tenner nå.
Gammel 20-09-2006, 10:28   #5
Supermedlem

Ann-Christin sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 605
Ann-Christin er som en lysfontene.Ann-Christin er som en lysfontene.Ann-Christin er som en lysfontene.Ann-Christin er som en lysfontene.Ann-Christin er som en lysfontene.Ann-Christin er som en lysfontene.Ann-Christin er som en lysfontene.Ann-Christin er som en lysfontene.Ann-Christin er som en lysfontene.Ann-Christin er som en lysfontene.Ann-Christin er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Myrsnipa
Kan du ikke bare putte flere smokker i sengen da så får hun tak i en og kan putte inn selv?
Gammel 20-09-2006, 11:03   #6
Supermedlem

Fara sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Bodø
Meldinger: 1,205
Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.

Så flott at det hjelper hos dere.

HEr er det dessverre ikke så lett. Frøydis vil ikke ha noe særlig fast føde. Er en kamo hver eneste gang hun skal ha mat. Hun gaper ikke.
Så hun sitter alltid med en leke og jeg lirker inn skjea hver gang hun prøver å spise på den.
Men det er tungvint

Nå har hun vært syk noen dager og fått efedring og stikkpiller på kvelden og hun har sovet kanongodt i to netter nå. Håper hun kommer inn i den stimen også uten medisin

Også har vi tullet henne inn i ett fleecepledd og det har også hjulpet
Fara er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-09-2006, 11:34   #7
VIP-Medlem

VIANA sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: mjøsas høgre sie
Meldinger: 5,228
MP Rating: 100% (1)
VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.VIANA er et navn alle kjenner.

Sitat:
Opprinnelig postet av Fara
Nå har hun vært syk noen dager og fått efedring og stikkpiller på kvelden og hun har sovet kanongodt i to netter nå. Håper hun kommer inn i den stimen også uten medisin
Dere er heldig med den da. For efidrin skal ikke gis like før sovetid,pga man kan bli våken av det.

Her har han også begynt å våkne på natt,i natt var det helt ekstrmt. han hylte og skrek,og det ble jeg og sambo gjøren til hverandre også . Tilslutt ga jeg han 180 ml mme,men det løste heller ikke saken. Men han roet seg da eterhvert. Å putte inn smokk hadda væffal ingen nytte.
Håper på en bedre natt i natt

EN GENSER ER ET PLAGG ET BARN BÆRER NÅR MOREN FRYSER
VIANA er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-09-2006, 11:41   #8
Supermedlem

ayesha sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Meldinger: 807
ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.

Her ble nattesøvnen dårligere etter introduskjon av fast føde.

Storebror født 13.04.2003.
ayesha er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-09-2006, 12:15   #9
Medlem

CecilieVictoria sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 300
CecilieVictoria er som en lysfontene.CecilieVictoria er som en lysfontene.CecilieVictoria er som en lysfontene.CecilieVictoria er som en lysfontene.CecilieVictoria er som en lysfontene.CecilieVictoria er som en lysfontene.CecilieVictoria er som en lysfontene.CecilieVictoria er som en lysfontene.CecilieVictoria er som en lysfontene.CecilieVictoria er som en lysfontene.CecilieVictoria er som en lysfontene.

Tenkte jeg måtte fortelle hva vi har gjort de to siste nettene. Nå er det slik at tulla ligger i vår senga ennå. Jeg ligger i midten og hun ligger mellom meg og veggen (også har vi beskyttelse på veggen så hun ikke slår seg). Når hun har våknet har jeg først prøvd å massere og stryke på ryggen, og det har faktisk hjulpet flere ganger, så sovner hun igjen. Andre ganger er jeg (dessverre) smokken, for hun vil ikke ha vanlig smokk, og så sovner hun av det. Begge tingene jeg gjør må jo snart bli avvent, men det hjelper allikevel litt i denne nattevåken og tannkløen hun har.
Gammel 20-09-2006, 16:24   #10
Medlem

Vår sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 384
Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.

Vil bare tilføye at jeg har vært veldig streng når det gjelder å gi pupp. I stedet for å gi henne "snacks" nå og da, holder vi oss stort sett til et 3-timersregime. Bortsett fra de dagene når hun bæsjer. Da blir det pupp mye oftere. Dette har ført til at hun spiser mer fast føde når vi først spiser. Men det er en kamp å mate henne her også, Fara. Bruker 20 minutter på å få i henne en halv porsjon med grøt. Og nåde meg hvis jeg ikke har noen spennende småting som hun kan gnage på mens vi spiser. Da kjeder hun seg altfor mye til å gidde å spise. Så jeg har et lite arsenal av rare ting på stolen som jeg gir henne når den forrige tingen blir kjedelig. Ja, det gjelder å være tålmodig...

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:10.