Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-07-2006, 11:01   #1
Supermedlem

Kiki2 sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Drammen
Meldinger: 552
MP Rating: 0% (0)
Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.
Liten jobb-rapport (eeeh, ganske lang faktisk)

Ja, da har jeg altså vært tilbake på jobb i 1,5 uker. De 2 siste dagene har jeg omtrent ikke vært hjemme (ca. 1 time mellom jobb og forretningsmiddag på tirsdag, men i går var jeg borte fra 7:15 til 0:30! )

Siden jeg har fått ny stilling og bare 1 mnd overlapping med gamle sjefen, så er det mye å sette seg inni og dagene flyr avgårde. Litt mye styr med 2 offisielle middager på rad, men nå blir det litt roligere på den fronten tror jeg.

Jeg har jo nesten fullammet til dagen før 1. dag på jobb, så det tok litt tid før "meieriet" skjønte at den kunne skru ned produksjonen mellom 8 og 16 I går var det ille - uten amming fra 7 til langt utpå natta... Måtte "lette på trykket" 2 ganger underveis og de herrene som var med lurte sikkert fælt på hva jeg gjorde så lenge på do

Men ellers er det egentlig mye bedre enn jeg hadde trodd. Gruet meg jo skikkelig i mange uker før, men det er også godt å få brukt de "små grå" igjen etter 5 mnd med kun baby og "lett-idiotisk-formiddags-tv-underholdning" Så det er gøy.

Og så er det utrooolig godt å se og nusse jentene mine når jeg kommer hjem (eller, henter jo den eldste i bhg på veien hjem, hvis det ikke er noe spes.).

Største problemet er søvnen eller mangel på sådan Isabel får siste pupp nærmere midnatt og våkner da som regel rundt kl. 5 (uten at hun får mat, men hun skravler i senga si og mor er da våken til jeg skal stå opp ca. 6:30...). Når jeg prøver å legge meg tidligere og gi siste pupp mellom 22 og 23, så våkner hun ihvertfall senest kl. 3-3:30 for pupp... Og så rundt 5 igjen som vanlig. I natt var hun våken 2 ganger, til tross for kjempesen nattapupp. Vet snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Er jo stuptrøtt og jobben krever 150% oppmerksomhet og har 0 plass for feil.

Gubben har jo begynt å stå opp på natta når hun våkner, men jeg hører henne jo uansett og er våken til hun sovner igjen, selv om jeg ikke trenger å stå opp. Men så ser ikke mannfolket i huset ut til å tåle nattevåk i det hele tatt, så han er trøtt og sur og grinete både på natta og dagen etter Hvis det ikke bedrer seg snart men nattesøvnen, må vi vurdere MME eller grøt på kvelden, sor at hun skal holde seg mett lengre. Det blir jo litt sårt, siden jeg allerede måtte slutte med amminga på dagen, så da blir det i verste fall kun morgen- og ettermiddagspuppen igjen

Oi, dette ble visst mye lengre enn planlagt. Takk til deg som gadd å lese helt til hit
Gammel 13-07-2006, 11:10   #2
Veteranmedlem

Stavangerjentå sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 4,897
Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Liten jobb-rapport (eeeh, ganske lang faktisk)

Synes det er kjekt å lese om hvordan tilværelsen som yrkesaktiv har vært hittil. Jeg har bare fem uker igjen før jeg og begynner i jobb, men nå ser det ut til at ammeproblematikken kanskje er over før den har blitt et problem. Idag skal vi nemlig prøve med mme for Fredrik'en sutrer om kveldene og vil ha pupp annenhver time om natta. Så da kan det hende at forslaget jeg fikk i en annen tråd om at han fikk for lite mat stemmer?
Stavangerjentå er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2006, 19:52   #3
Supermedlem

Fara sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Bodø
Meldinger: 1,205
Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.Fara er fantastisk mot andre.

Høres litt slitsomt ut med lite søvn og jobb og alt.

Håper det går seg til og at dere får litt mer søvn etterhvert.
Fara er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2006, 22:19   #4
Supermedlem

emma-80 sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 858
emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kiki2
Hvis det ikke bedrer seg snart men nattesøvnen, må vi vurdere MME eller grøt på kvelden, sor at hun skal holde seg mett lengre. Det blir jo litt sårt, siden jeg allerede måtte slutte med amminga på dagen, så da blir det i verste fall kun morgen- og ettermiddagspuppen igjen
Kan hun ikke få like mye pupp likevel? Henrik spiser grøt han, men vi ammer like ofte likevel. Han får pupp før grøten, og pupp også før han legger seg. Synes han henger mindre i puppen nå om nettene, en stund var det hver time Hørtes slitsomt ut med så mye jobb, våkenetter og sliten og grinete mann i tillegg. Glad jeg skal være hjemme leeenge enda jeg da. Synes det er herlig å få være med lillegutt 24 timer i døgnet, og orker ikke tenke jobb enda. Håper det blir mere nattesøvn på dere snart.
Gammel 13-07-2006, 22:42   #5
Seniormedlem

Aivi sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Sunnfjord
Meldinger: 1,504
Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.

Høyres ut som ein interessant jobb, så det er sikkert godt å komme seg litt ut i verden. Håper nattesøvnen bedrer seg. Kan du ikkje ligge på eit anna rom, eller bruke ørepropper.
Synest ikkje mannen burde vere så gretten, kan han ikkje sove når vesla søve om dagen?
Lykke til iallfall, pass på å sove når du har mulighet!

Salgstrådene mine: Flaske/pumpe-utstyr , Babyguttekle

Aivi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2006, 22:54   #6
Supermedlem

Lille Mie sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Kristiansand
Meldinger: 911
Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.

Gratulerer med ny jobb!

Høres veldig slitsomt ut. Får håpe det roer seg litt etterhvert både på jobb og hjemme.

Lykke til videre!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:13.