Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-05-2005, 13:29   #1
VIP-Medlem

Elise_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 5,267
MP Rating: 0% (0)
Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.
gal Økedøgn?

Kan JEG ha økedøgn tro?

Til vanlig pleier jeg å spise to skiver til frokost, to knekkebrød til lunsj, en vanlig stor middag og 2 knekkebrød på kvelden. I tillegg går det gjerne en sjokolade og et eple hver dag.

I går startet jeg dagen med tre skiver brød med makrell-i-tomat på. Så to knekkebrød med gulost. Så et eple, to knekkebrød med brunost og enda to knekkebrød med gulost. Middag; en halv grandiosa taco. Den er mer mettende enn en vanlig grandiosa. Ble sulten igjen med en gang, var på besøk hos mamma og mumla i meg to grilla grillpølser. Fikk også med meg en STOR crispo, spiste halve mens jeg var der og halve hjemme. Sambo fikk også en stor crispo, og jeg spiste vel 1/3 av hans også. Tok ikke lang tid før jeg måtte ha meg 2 knekkebrød og en brødskive også på kvelden.

Var sulten konstant, og de siste dagene har jeg også fått skikkelige svimmelhetsanfall. Sånn som da jeg var gravid. Da var det pga lav hB og lavt blodtrykk, vet jo ikke hvordan det er nå. Kjennes ut som jeg ikke har spist noe særlig på lang lang tid, men jeg gjør jo ikke annet!

Men det er vel bare babyene som har økedøgn?
Gammel 30-05-2005, 13:38   #2
Manon
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Økedøgn?

Åja, kjenner meg igjen

Er så sulten innimellom at jeg kunne spist både bestikk og servise
må jo være på grunn av ammingen...

Men det går litt i bølger, har hatt en periode nå hvor jeg ikke har vært så veldig sulten, men idag er det visst påan igjen.
Spiste nettopp 3 knekkebrød, men kunne godt ha spist et par til, minst...

Prøver å holde meg unna sjokolade og godteri i uka, spiser litt på lørdager, men det er tøft. Er skikkelig stolt av meg selv når jeg har vært på butikken og gått forbi alle godte-hyllene ved kassa uten å ta med noe
Jeg drikker masse vann, synes det hjelper litt på sulten som gnager i tarmene ....
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-05-2005, 13:59   #3
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,128
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Sånn er det her også.
Selv om jeg har spist den posjonen til middag, er jeg sulten når tallerkenen er tom. Kunne sikkert gått rundt og spist konstant
Gammel 30-05-2005, 14:03   #4
VIP-Medlem

Elise_ sin avatar

Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Bare på besøk hos mamma drakk jeg 5 glass vann (på to timer...) så det er nok ikke noe vann-mangel her i gården.

Kom nettopp på at jeg spiste en halv pose potetløv og en liten eske rosiner også i går.
Gammel 30-05-2005, 14:03   #5
Veteranmedlem

Martis sin avatar

Sted: Oslo
Meldinger: 3,822
MP Rating: 100% (1)
Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.

Du har nok et økedøgn, ja

Men kanskje du burde få legen til å sjekke jernlagrene dine hvis du er svimmel, kanskje Helene har stjælt alt jernet ditt?

Growing old is inevitable, growing up is optional.
Martis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-05-2005, 14:11   #6
VIP-Medlem

Elise_ sin avatar

Ja, men har lite lyst å dra til legen. Tror han har noe personlig i mot meg etter at jeg aldri kom tilbake etter første svangerskapskontroll. Får ikke bytta heller, ikke en eneste ålreit lege i byen som har ledig...
Gammel 30-05-2005, 14:13   #7
Seniormedlem

Isolde sin avatar

Medlem siden: Jun 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 1,644
MP Rating: 100% (4)
Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.Isolde har en strålende fremtid.

Høres ut som du har et "økedøgn", ja. Sånn har jeg det innimellom også. Spiser og spiser og føler meg ikke mett, for dagen etter å ha normal apetitt igjen. Jeg ville nok, som Martis sier, ha fått sjekket jernprosenten kun for å evt. utelukke at du er i manko.
Gammel 30-05-2005, 16:12   #8
VIP-Medlem

Pearly sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Kristiansund
Meldinger: 6,500
Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.

Er sån hele tiden jeg ....hehe
Gammel 30-05-2005, 16:22   #9
inord
Gjest

Meldinger: n/a

Sånn er det absolutt her og! Og i tillegg til mat; masse godteri!
Men det syke er jo det at jeg bare går ned i vekt! Spise hva jeg vil og samtidig gå ned i vekt...ammingen har visst mange fordeler.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-05-2005, 20:16   #10
Medlem

AnneMalene sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 133
AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.

uh: så godt å høre at dere har økedøgn! Hele forrige uke var det akkurat som det ikke var bunn i meg, åt og åt og ble aldri mett. Håper ikke det fortsetter sånn.

MARTIN 03.02.05. 50 cm, 3240 gram
AnneMalene er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:16.