Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 31-05-2005, 13:07   #1
Supermedlem

plipp sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: østfold
Meldinger: 1,095
MP Rating: 0% (0)
plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.
øking i spising på natta!

Plomma har økt kraftig på antall måltider om natta, og han sover mye mer urolig....
Fra å spise to ganger , våkner han nå 4-5 ganger, og vil helst ikke opp i senga si igjen etterpå heller, vil bare ligge ved puppen.
Jeg tror han får litt lite mat! Helsesøster sa også sist at vektkurven hadde flatet ut. Men anbefalte å vente med å gi han noe annet å spise.
Likevel: Jeg lurer på å begynne med et kveldsmåltid med potet eller annen grønnsakspurè...
Noen synspunkter?
Gammel 31-05-2005, 13:15   #2
Supermedlem

Chiquita sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Trøndelag
Meldinger: 934
Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.
Sv: øking i spising på natta!

vil du ikke prøve med mme i stedet for fast føde da?
(sier jeg som gir lillebanan både mme og grøt til kvelds)
Gammel 31-05-2005, 13:19   #3
Supermedlem

plipp sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: østfold
Meldinger: 1,095
plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Chiquita
vil du ikke prøve med mme i stedet for fast føde da?
(sier jeg som gir lillebanan både mme og grøt til kvelds)
jo, men jeg ønsker i utgangspunktet ikke å begynne med kumelk enda. Potet kan jeg evt. blande ut med morsmelk, og så er det mildt og fint for magen.
Gammel 31-05-2005, 14:05   #4
Medlem

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 261
mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.

Det kommer an på så mye.

Han er jo 4 mnd omtrent nå, så du gjør forsåvidt ikke noe galt dersom du introduserer et måltid. Det vil sannsynligvis redusere nattammingen, men også ammingen generelt.

For meg høres det nesten ut som han øker, og bruker natten til det. Forøvrig er hyppig nattamming en glimrende måte å øke melkemengden på, ettersom nivået av prolaktin(hormonet som styrer melkemengden) i kroppen er høyere om natten.

Hvis du spør hva jeg hadde gjort, så ville jeg ammet ofte og veid han relativt ofte - kanskje hver uke til omtrent samme tid på dagen - og diskutert med helsesøster underveis. Hvis han legger på seg jevnt og trutt, om ikke så mye, så går det fint an å se det an for hans del. Plutselig har du "sett det an" i fire uker, og så har han blitt en måned eldre...

Det andre hensynet man må ta er hensynet til en selv. Du blir vel sliten av all nattammingen, tenker jeg.

Hvor viktig er det for deg at han fullammes lengst mulig? Folk har ulikt syn på amming. For meg er det veldig viktig. For andre er det ikke fullt så viktig. Det kommer litt an på hva man tror på, og hvor sterkt man tror på det.

Som sagt, du gjør ikke noe galt om du gir han et måltid på kvelden. Det er du som er mamma'n hans og kjenner han best. Selv om han ikke tar skade av å være litt sulten innimellom sålenge han øker greit i vekt, så er det ikke så ok å være en sulten liten Plomma heller...

Svaret mitt er egentlig at hvis jeg var deg hadde jeg ønsket å fullamme lengst mulig, men ikke på bekostning av mitt barns trivsel.

Mamma til september 2002 og februar 2005
mammadonna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-05-2005, 14:53   #5
Veteranmedlem

Lille Blink sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Jæren...
Meldinger: 4,271
Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av plipp
jo, men jeg ønsker i utgangspunktet ikke å begynne med kumelk enda. Potet kan jeg evt. blande ut med morsmelk, og så er det mildt og fint for magen.
Gjør dette du.... eller rett å slett maisgrøt blanda med morsmelk pga gluten
Det er jo et tegn på at han ikke blir skikkelig mett av mm og jeg kan ikke forestille meg hvor lite søvn du nå får.... hele dagen blir jo på en måte ødelagt..... jeg syntes det er slit at carmen våkner en gang om natta
Di nettene hun har vært mer våken, det er bare helt for j....
mammaen trenger søvn!!!!!!

Tatt av: 18,5kg.Igjen:0kg (nytt mål er -5kg til,nå -2,5)(gått ned 3str)
Lille Blink er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:11.