Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-11-2005, 09:57   #1
Seniormedlem

mamma i nord sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vesterålen
Meldinger: 2,459
MP Rating: 0% (0)
mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.
Oppskriften på Doughnuts

Legger oppskriften i egen tråd jeg

DOUGHNUTS

100 g smør
2 dl melk
50 g gjær
4 egg
4 ss sukker
2 ts vaniljesukker
2 ts bakepulver
600 g hvetemel

Smelt smøret, tilsett melken og varm væsken til 37 grader.
Løs opp gjæren i den lunkne veæsken og visp inn eggene.
Bland alt det tørre i en bakebolle og tilsett væsken.
Elt deigen godt- bruk helst kjøkkenmaskin.

Dryss litt mel over deigen, dekk den til og sett den til heving et lunt sted.

Kjevle deigen ut, ca. 1 1/2 cm tykk, på godt melet underlag. Trykk ut
passende sirkler. Bruk en smultring kutter eller glass.

La kakene etterheve 5-10 minutter. Ta dem forsiktig opp og stek dem gylne i frityr ved ca. 165 grader.

Vend de nystekte doughnutsene i en blanding av sukker og kanel, eller avkjøl dem og dypp dem i smeltet sjokolade eller melisglasur.

Tullemor-05 Duttemann-03 Dadda-89
mamma i nord er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-11-2005, 10:09   #2
Veteranmedlem

Medlem siden: Dec 2003
Meldinger: 3,738
LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.LinKa har en strålende fremtid.
Sv: Oppskriften på Doughnuts

Skal jammen prøve meg på de!
LinKa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-11-2005, 10:19   #3
Seniormedlem

Kosmokula sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim (Ylvingen)
Meldinger: 2,997
MP Rating: 100% (1)
Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvilken frityrolje bruker du?
Vi har frityrgryte, men den støver snart ned så jeg tror jeg skal prøve meg på disse
Gammel 29-11-2005, 10:27   #4
Seniormedlem

Rhiina sin avatar

Sted: Trondheim
Meldinger: 2,511
Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.

Dette hørtes godt ut! Tror vi må prøve oss på det.

Når vi var i London så var de på det kjøpesentere som lager Doughnuts og selger den der også. Der fikk vi smake nystekte, det var sinnsykt godt!!
Gammel 29-11-2005, 10:29   #5
Seniormedlem

mamma i nord sin avatar

Sted: Vesterålen
Meldinger: 2,459
mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kosmokula
Hvilken frityrolje bruker du?
Vi har frityrgryte, men den støver snart ned så jeg tror jeg skal prøve meg på disse

Bruker smult

Tullemor-05 Duttemann-03 Dadda-89
mamma i nord er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-11-2005, 10:37   #6
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Dette må prøves Takk for oppskrift!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-11-2005, 11:17   #7
VIP-Medlem

Pearly sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Kristiansund
Meldinger: 6,500
Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av *meja*
Dette må prøves Takk for oppskrift!
Signerer, men ender nok opp i katastrofe siden det er jeg som gjør det så tror nok jeg overlater det til

Gammel 29-11-2005, 13:28   #8
Tik
Veteranmedlem

Tik sin avatar

Sted: Trondheim
Meldinger: 3,543
Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.Tik har et ubeskrivelig bra rykte.

De ser kjempe gode ut
Går det greit å fryse de?

Guttaboys 98 02 & feb.05
Tik er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-11-2005, 16:27   #9
Veteranmedlem

Martis sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 3,822
Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.

Disse ser farlig gode ut, men jeg kan ikke bake så jeg får kose meg med de de har på seven 11

Growing old is inevitable, growing up is optional.
Martis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-11-2005, 17:07   #10
Veteranmedlem

Lille Blink sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Jæren...
Meldinger: 4,271
Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.

Hørtes knall godt ut

Mulig jeg må skaffe meg en frityrkoker ja

Tatt av: 18,5kg.Igjen:0kg (nytt mål er -5kg til,nå -2,5)(gått ned 3str)
Lille Blink er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:41.