Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-06-2005, 20:46   #1
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 1,622
MP Rating: 0% (0)
ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.
Overstått "tremåneders"kontroll + spm om grøt

Anførselstegn fordi Lillegull jo er snart fire måneder. Men altså, han fikk vaksine og gråt bare littegrann. Tallene er som følger:

Vekt: 6100 g
Lengde: 63 cm
Hodeomkrets: 42,7 cm

Alt nøyaktig etter kurvene, gitt. Han har fremdeles gjennomsnittlig lengde og hode, men vekt på den neste nederste kurven.

Helsesøster hadde dessverre ingen gode råd mot Lillegulls søvnproblemer, som virkelig utarter nå. Å få han til å sove tar aldri mindre enn en halvtime, gjerne MYE mer. Om kvelden sovner han og våkner igjen minst tre ganger. Ingen av de gamle triksene funker lenger. Må si jeg er ganske sliten av ekstremt lange trilleturer, byssing og vogging nå. Og det er så fryktelig frustrerende å se hvordan han kaver seg opp og blir overtrøtt uten at vi klarer å roe han ned.

Så til grøtspørsmålet: Lillegull blir jo dessverre ikke fullammet, siden jeg har problemer med melkeproduksjonen. Helsesøster mente derfor at det ikke er noen grunn til å vente lenger enn til fire mnd med å gi han grøt. Syntes ikke det virka som om hun hadde peiling (hun svarte så tåkete), er noen som vet om det stemmer at det bare er fullammede barn som helst ikke skal ha fast føde før seks mnd?
ronja76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-06-2005, 21:14   #2
Seniormedlem

Kosmokula sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim (Ylvingen)
Meldinger: 2,997
MP Rating: 100% (1)
Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Overstått "tremåneders"kontroll + spm om grøt

Jeg fikk høre at siden Leona får mesteparten MME så kunne hun begynne på fast føde når hun var 4 mnd.
Gir henne velling, jeg
Gammel 16-06-2005, 21:32   #3
Veteranmedlem

Lille Blink sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Jæren...
Meldinger: 4,271
Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.

Når det gjeldercdette med soving så syntes jeg skikkelig synd på deg, det kan jammen ikke være lett altså.... Selv er Carmen og sånn at hun våkner MANGE ganger på natten, kanskje dobbelt så mye, men hun roer seg i det minste fort da

Dette med grøten er jeg ikke helt enig med... Min erfaring er: Jeg har MYE melk, men hun er skikkelig småspist av seg.... Jeg spurte om hun burde få grøt 1 gang daglig i tilfellet, men neida så lenge hun var innforbi "normalen" så gjorde det ingenting... Carmen tar på seg 100gram i uka, sjelden det er mer, oftere at det er mindre... Så viss jeg var deg så ville jeg ha fullammet...
Nå gir jeg grøt på kvelden til Carmen, har holdt på i 2 uker nå bare for å se om det var jeg eller hs som hadde rett

Tatt av: 18,5kg.Igjen:0kg (nytt mål er -5kg til,nå -2,5)(gått ned 3str)
Lille Blink er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-06-2005, 21:38   #4
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,128
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Har også hørt at hvis de små likevel får MME, kan de godt begynne med grøt/velling ved 4-måneders alder.
Fullammer man, bør man vente til 6 måneder

Glemte jo helt da. Flotte tall da. Lillegutt ligger på nesten nederte når det gjelder vekt/høyde. Men jammen meg hadde han ikke gjort et hopp sist
Gammel 16-06-2005, 21:55   #5
Veteranmedlem

Martis sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 3,822
MP Rating: 100% (1)
Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.

Flotte tall og flinke gutten som var så når han fikk vaksine.

Jeg fullammer ikke, har vel en ca 80/20 fordeling mm/mme og har tenkt å vente litt med å innføre grøt. Så lenge han legger på seg og er fornøyd er det ikke nødvendig med fast føde. Så planen min er smakeprøver fra 5 mnd og mat fra 6 mnd, men det kan jo fort endre deg da

Så kjedelig at han plages med søvnen, det må jo være fryktelig slitsomt. Er det slik hver gang han skal sove? Eller bare på kvelden? Nikolai trenger å få roet seg ned før han sovner, noen ganger greier han det selv, mens andre ganger må jeg bysse og bære og holde i hånden før han sovner.

Growing old is inevitable, growing up is optional.
Martis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-06-2005, 22:26   #6
Seniormedlem

ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Minnie 81
[b]Dette med grøten er jeg ikke helt enig med... Min erfaring er: Jeg har MYE melk, men hun er skikkelig småspist av seg.... Jeg spurte om hun burde få grøt 1 gang daglig i tilfellet, men neida så lenge hun var innforbi "normalen" så gjorde det ingenting... Carmen tar på seg 100gram i uka, sjelden det er mer, oftere at det er mindre... Så viss jeg var deg så ville jeg ha fullammet...
Jeg uttrykte meg kanskje litt klønete, men fullamming er dessverre ikke et alternativ . Jeg har ikke på langt nær nok melk, og hvis jeg ikke gir mme til Lillegull så går det dårlig med han.

Han legger forsåvidt fint på seg og virker egentlig ikke sulten. Men det sies jo at fast føde hjelper på søvnen, og det hadde ikke vært meg imot . Sover Carmen bedre nå som hun får grøt?
ronja76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-06-2005, 22:33   #7
Seniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Martis
Så kjedelig at han plages med søvnen, det må jo være fryktelig slitsomt. Er det slik hver gang han skal sove? Eller bare på kvelden? Nikolai trenger å få roet seg ned før han sovner, noen ganger greier han det selv, mens andre ganger må jeg bysse og bære og holde i hånden før han sovner.
Skal love at det er slitsomt, ja. Må ringe samboer på jobben for å få moralsk støtte hver gang han skal sove, faktisk. tar en evighet og en rekke forskjellige triks (trille først, så amme, bære i bæresele, bysse osv)) å få han til å sovne inn, og så sover han sjelden mer enn en halvtime. Siden han sover så kort, må han jo sove ofte, så det går MYE tid til å roe han og hjelpe han å sove for tida.
Gammel 16-06-2005, 22:52   #8
Anu
Supermedlem

Anu sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Meldinger: 1,188
Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.

Har hørt at så lenge de bare får MME så trenger de mer fra 4 mnd, her får prinsen litt middag på dagen (potetmos med grønnsaker) og grøt til kvelds. Frøkna klarer seg kun med grøt på kvelden fremdeles, hun er litt mindre enn ham og klarer seg med bare melk på dagen
Anu er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-06-2005, 22:58   #9
Supermedlem

Honeybunny sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 962
Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.Honeybunny har en strålende fremtid.

Flotte tall, Ronja
Sitat:
Opprinnelig postet av ronja76
Helsesøster mente derfor at det ikke er noen grunn til å vente lenger enn til fire mnd med å gi han grøt. Syntes ikke det virka som om hun hadde peiling (hun svarte så tåkete), er noen som vet om det stemmer at det bare er fullammede barn som helst ikke skal ha fast føde før seks mnd?
Jeg spurte også om fast føde og spes. om maltekstrakt vs. sviskesaft. Lillegutt
får en spiseskje malt om dagen og det syns jeg er litt mye. Jeg lurte på om jeg kunne
gi sviskesaft istedet. Da tok helsesøster ut en ringperm med Nestlè preget på
fremsiden. Hun bladde litt og fant sviskesaft-etiketten. 6 uker sto det på den
Tydligvis en gammel perm, men jeg syns også det er en smule suspekt at de
hadde en sånn perm i det hele tatt.
Til slutt rådet hun meg om å ikke gi fast føde før 4 mnd, men jeg kunne gjerne
bytte ut malten med sviskesaft.
Jeg gikk derfra og dagen etter fikk lillegutt velling for første gang (han var 3mnd+1uke)
Gammel 16-06-2005, 23:05   #10
Seniormedlem

mamma i nord sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vesterålen
Meldinger: 2,459
mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.

Duttemann ga jeg både mm og mme. Begynte ikke med noe annet før han var over 5 mnd.

Spørs vel kanskje hvor mye mme du gir i forhold til mm.

Flotte tall, og en ordentlig tøffing, som taklet sprøyta så bra

Tullemor-05 Duttemann-03 Dadda-89
mamma i nord er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:15.