|
 |
|
14-04-2006, 15:40
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Mar 2006
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 859
|
Hvor mye kler dere på de små nå når de skal ligge ute i vogna? Er så redd det skal bli for varmt for lillegutt jeg. Han ligger i lammeskinnspose, og body og bukse/sparkebukse, og fleecedress eller strikkabukse og jakke. Det samme hadde han jo da det var 5 minus ute, nå er det 10+! Han var sååå urolig da han sov duppen sin i vogna idag, men mulig det var magen som plaga han, for han skrek i ofte stakkar
|
|
|
14-04-2006, 15:58
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 555
|
jeg var ute og trillet i dag og da var det sol og 10+ men litt kald vind.. Thomas ligger i lammeskinnspose med dyne og vognteppe over. han hadde på seg body og strømpebukse, velour joggebukse og jakke,ull lue og sokker.
han var sånn passe god og varm da jeg tok han opp
bruker også ofte body & strømpis med ullbukse og ullgenser over.samt lue selvfølgelig....
|
14-04-2006, 17:15
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2005
Sted: Sunnfjord
Meldinger: 1,504
|
Body, stømpebukse, bukse, genser, sokker + jakke og lue. Så ligg han ned i skinnposen sin, med ullteppe nedi eller dyne oppå... spørs på temperaturen og vinden.
|
|
|
14-04-2006, 17:39
|
|
Medlem
Sted: Trondheim
Meldinger: 249
|
...dette er en vanskelig årstid med tanke på påkledning har jeg funnet ut.
Ser dere kler på mer enn meg hvertfall  . Hannah ligger i body, strømpebukse, vindtett fleecedress (ikke at det blåser så mye ned i vogna da, men...) og en medium tykk vognpose. Og lue selvfølgelig. Hun er ikke kald, og vogna står i skyggen  . Ja, og så lammeskinn i bunn ja.
Sist endret av Leela; 15-04-2006 kl 16:36.
|
|
|
14-04-2006, 19:14
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jun 2003
Meldinger: 807
|
Johs ligger i voksien, som jo egentlig er for varm for disse plussgradene som er nå. Derfor har han bare på seg body, strømpebukse, og genser og bukse, eller sparkedress. Og lue og votter. Snart tror jeg voksien blir byttet ut med lammeskinn og dyne. Da får han jakke eller strikkasett på seg i tillegg.

Storebror født 13.04.2003.
|
|
|
14-04-2006, 19:39
|
|
Medlem
Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 457
|
Jeg har iallefall lagt vekk vinterposen nå, for den ble for varm.
Vi hadde sol, sky, litt vind og 7 gr i dag. Da hadde jeg en lammeskinn i bunn, en lett vattert pose og et ullfleece teppe over henne inne i posen. Påkledning var ullbody, bomullsbukse og sokker, ullsokker, strikket ull-jakke og lue. Hun var passe varm da vi kom inn.
|
|
|
14-04-2006, 20:40
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2006
Sted: I trøndelag et sted
Meldinger: 1,516
|
Body, strømpebukse, myk bukse, ulljakke, ull-lue, votter, strikka teppe av ull (sånnt fra Nøstebarn) og dunposen. Det var evig nok i dag da det var 10 + og litt vind. Er litt usikker på hvor varm dunposen er, så jeg prøver meg fram...
|
|
|
14-04-2006, 20:46
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Mar 2006
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 859
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Aivi
Body, stømpebukse, bukse, genser, sokker + jakke og lue. Så ligg han ned i skinnposen sin, med ullteppe nedi eller dyne oppå... spørs på temperaturen og vinden.
|
Ullteppe nedi eller dyne oppå skinnposen? Hmm, det har jeg aldri tenkt på. Er ikke skinnpose mer enn varmt nok? Har bare vogntrekket over jeg. Men det er ikke enkelt nei, å kle på disse små.
|
|
|
14-04-2006, 22:50
|
|
Seniormedlem
Sted: Sunnfjord
Meldinger: 1,504
|
Sitat:
Opprinnelig postet av emma-80
Ullteppe nedi eller dyne oppå skinnposen? Hmm, det har jeg aldri tenkt på. Er ikke skinnpose mer enn varmt nok? Har bare vogntrekket over jeg. Men det er ikke enkelt nei, å kle på disse små.
|
Vognposane er jo veldig ulike i tjukkelse. Den eg har er fra då eg sjølv var lita, og ikkje av dei tjukkaste. MEN nokre gonger har eg berre posen også altså.. kjem an på temperaturen ute
|
|
|
14-04-2006, 23:06
|
|
Supermedlem
Meldinger: 539
|
.......

Sist endret av BeeKey; 19-06-2006 kl 14:30.
|
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:55.
|