Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-01-2008, 22:31   #1
Medlem

Løvetann73 sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 412
MP Rating: 0% (0)
Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.
Paracet hver 6. time??

Min lille venn har hatt feber siden søndag. Den har variert mellom 38 på morgenene og nesten 40 om kvelden. Så i dag var vi hos legen en tur, og han sa at det er en virusinfeksjon (tok blodprøve), og at den går over om noen dager. Og så sa han at jeg skal gi henne paracet hver 6.time?? Jeg er i utgangspunktet skeptisk til smertestillende, og dette synes jeg hørtes voldsomt ut, spesielt siden det står på pakken at man skal gi maks 3 i døgnet.

Jeg ga henne en før hun la seg i kveld, for at hun kanskje skal få sove bedre i natt, men jeg tviler sterkt på at jeg vil fortsette å gi henne i morgen. Hvis hun da ikke plutselig skulle få ekstremt høy feber, da.

Noen synspunkter/erfaringer?
Gammel 23-01-2008, 23:06   #2
VIP-Medlem

Morild sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: The sun
Meldinger: 7,714
Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.Morild har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Paracet hver 6. time??

Det som legen sier overgår pakningsvedlegget ja Hvis du synes hun har ubehag av feberen så ville jeg gjort som legen sier. Jeg ga Lidå oftere enn hver 6 . time da hun hadde tredagersfeber, da hun var 6 mnd, siden legen ga beskjed om det. Hun hadde jo 40 i feber 5 timer etter Paracet, og var helt elendig. Det er snakk om en kort periode, og det tar ikke leveren til den lille skade av. Hør på legen din og lytt til magefølelsen. Er almenntilstanden bra så trenger du jo ikke gi febernedsettende. Men, ved 40 i feber så hadde jeg gitt febernedsettende uansett altså.

Men, jeg tror de fleste legen sier hver 6. time altså

Morild er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-01-2008, 23:43   #3
Medlem

Mercedes sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: N-trøndelag
Meldinger: 275
Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.Mercedes har en strålende fremtid.

Ja jeg fikk den samme beskjeden sist når M-L var syk,og han var helt oppi 41 i feber.Men jeg er som deg Løvetann 73 litt skeptisk til medisin,men vi har jo også vondt i kroppen når vi har feber,så da vil jeg tro de små har det også.

Vi er i gang med ny feberkule nå vi,ikke noe gøy nei.

God bedring til gullet ditt!

Mercedes er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-01-2008, 10:40   #4
Veteranmedlem

Nete sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 4,230
Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.

Gjør som legen sier

Da mini var 2,5 mnd og innlagt på sykehus fikk han ibux/paracet hver 4.time og dette fortsatte vi med i nesten to uker (han var veldig syk). Så det er ikke farlig.
Nete er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-01-2008, 19:59   #5
VIP-Medlem

Tammis sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,393
MP Rating: 100% (1)
Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er enig med deg Løvetann.
Om almentilstanden ikke er skikkelig skikkelig dårlig så ville jeg ikke gitt noe. Heller latt feberen "brenne ut" det vonde i kroppen så man heller styrker imunitetsaperatet litt og blir frisk naturlig.
Gammel 24-01-2008, 23:20   #6
Medlem

Løvetann73 sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 412
Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.Løvetann73 har mye å være stolt av.

Hun hadde litt over 39 i morges også, men siden hun ikke har vært annet enn daff om dagene hittil så ga jeg ikke noe. Men i dag har hun vært skikkelig sutrete, så i 12-tida "kapitulerte" jeg og ga en paracet. Det virket ikke som om det hjalp noe særlig, men hun sovnet da omsider, kl halv tre. Og sov til 6! Da hadde hun ikke feber, og før hun la seg var det bare litt, 37.3. Ga ikke mere paracet da, så får vi se hvordan natta blir.

Jeg tror vel ikke at det hadde vært skadelig å gi henne paracet hver 6.time, men jeg gjør det ikke hvis det ikke er nødvendig.

Nå håper jeg bare at hun blir frisk snart, mest for hennes del, men også for min. Har knapt vært utenfor døra hele uka
Gammel 25-01-2008, 13:15   #7
VIP-Medlem

Tammis sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,393
MP Rating: 100% (1)
Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.

masse god bedring iallefall..

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:19.