Det er noe som har ligget og gnagd på skulderen min lenge nå, men nå er det overstått. Og godt er det
Vi skal ha navnefest 18 juni, og har invitert familien vår. Alle bortsett fra ..... Broren MIN... Det høres sikkert rart ut, men var ikke sikker på hva jeg skulle gjøre.
Han er en av de som havnet på "skråplanet" i veldig ung alder. Rusa seg og vanket med helt feil "venner"- hvis man kan kalle det for venner da... De er jo bare venner med de som har det de trenger når de trenger det, om dere vet hva jeg mener.
Han har vært på kollektiv, giftet seg og fått barn. Så skilte han seg og så startet det igjen, ikke så ille som da han var "ung" men han ruser seg på litt av hvert, men som han selv sier "bare hasj og litt småtteri,men ikke dop...." HALLLOOOOO

Hvor dum kan man bli. RUS er og blir RUS.
Når lillemann ble født, møtte han opp på sykehuset, må innrø
mme at jeg ble rimelig flau da

Men, men...
Siden har jeg ikke sett eller hørt noe.
I dag så ringte jeg.
Sa fra om navnefesten og at han gjerne måtte komme, MEN nykter! Og ikke bare den dagen ,men også dagen før. Orker ikke å ha han der i bakrus. Vet at det blir vanskelig for han ,men vi har hatt endel kjipe opplevelser med han før og gidder ikke mer.
Alle har til enhver tid sydd puter under armene hans, men nok er nok.
Nå får han velge: Rus eller familie.
Ingen har noen gang konfrontert han med problemet hans før. Noen måtte gjøre det, og da ble det meg. Har lært meg å ikke tenke på han og hva han driver med. Er glad i broren min , men ikke det han driver med.
Så nå var det gjort!
Han ble ikke sint, men det ble nok vanskelig å ikke ruse seg dagen før, han skulle nok klare seg på den store dagen fikk jeg beskjed om. pratet litt om hva som foregår i livet hans og mitt, så ble vi "brutt".... Pussig det.
Har snakket litt med mamma om hva jeg gjorde, og hun kunne ikke vært mere enig, han er 35 og kaller seg voksen og forventer at vi skal behandle han som det. Får si som bestefar : Voksen til knes, men ikke noe tess...
Gjort er gjort, og jeg angrer ikke.
Måtte bare få dele dette med noen, skulle vel logget meg inn som anonym, men .... Takk for at du ville lese dette.
Hva syns du, skulle latt være å invitere han?
Klem fra meg