Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-03-2006, 13:19   #1
Medlem

Vannlilje82 sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 81
MP Rating: 0% (0)
Vannlilje82 er et navn alle kjenner.Vannlilje82 er et navn alle kjenner.Vannlilje82 er et navn alle kjenner.Vannlilje82 er et navn alle kjenner.Vannlilje82 er et navn alle kjenner.Vannlilje82 er et navn alle kjenner.Vannlilje82 er et navn alle kjenner.Vannlilje82 er et navn alle kjenner.Vannlilje82 er et navn alle kjenner.Vannlilje82 er et navn alle kjenner.Vannlilje82 er et navn alle kjenner.
Pumper dere ut det som er igjen etter amming?

Jeg snakket med en venninne som også ammer, hun fortalte at hun pleier å pumpe ut resten av melken som er i brystene etter at hun har ammet. Jeg har aldri gjort det, men prinsen tømmer dem ikke helt når han spiser. Bør jeg pumpe meg da? Eller fører det til "overproduksjon"? Hva gjør dere?
Gammel 22-03-2006, 13:25   #2
Medlem

morÅse sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 279
morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.morÅse er et navn alle kjenner.
Sv: Pumper dere ut det som er igjen etter amming?

Jeg gjør ikke det. Ser ikke helt poenget hvis ikke man vil samle opp melk til senere bruk. Brystene vil jo bare fortsette å produsere mer! Og hvor mye som trengs klarer jo disse små nurkene å regulere.
Hørtes dessuten veldig styrete ut!
morÅse er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-03-2006, 13:56   #3
Supermedlem

Haci sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Nordaførr
Meldinger: 892
Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.

Nei det gjør jeg ikke.
Gammel 22-03-2006, 13:58   #4
Medlem

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 457
Paris har slått av rykte

Nei, jeg gjør ikke det.
Hvis jeg skulle gjort det måtte det være for å ha som lager i fryseren, for brystet må ikke tømmes helt hver gang. Brystet vil produsere mer hvis man pumper ut det som babyen ikke spiser, og det blir overproduksjon.
Gammel 22-03-2006, 14:19   #5
VIP-Medlem

~Lykke~ sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 6,579
~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg pumper ikke i det hele tatt jeg. Føler jeg at puppen er fortsatt ganske full etter å ha ammet, gir jeg først av det samme brystet ved neste amming, før jeg går over til det andre.

Pumper du, vil det bare stimulere brystet til å produsere mer, også er du i gang i en ond sirkel. Det var sånn det var med meg sist jeg ammet. Ble drittlei til slutt, og sluttet å pumpe - og fikk brystbetennelse 2 ganger på 3 uker

Gi blod!
~Lykke~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-03-2006, 14:25   #6
Ise
Æresmedlem

Ise sin avatar

Sted: På bygde!
Meldinger: 22,368
Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg pumpet mye i starten,men ikke nå lenger..må si det er en befrielse..for det er et evig styr med den pumpen,jeg pumper 1 gang på kvelden for å putte i frysen (for jeg skal på fest om 14 dg )
Gammel 22-03-2006, 14:52   #7
Supermedlem

Sunny423 sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 974
Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.

Jeg gjør ikke det, men det er mest fordi lillegull spiser puppene stort sett tomme ved måltidene. På morgenen og ved amminger frem til 15.00 tømmer hun bare en pupp og er fornøyd med det, så da pumper jeg den andre. Men det er blitt sånn pga at jeg selger MM til sykehuset. På kvelden, da produksjonen er mindre, er begge puppene reservert snuppa. Og hun tømmer dem gladelig...

Liv M: feb -06
Ida T: nov -07
Sunny423 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-03-2006, 15:03   #8
VIP-Medlem

~Lykke~ sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 6,579
~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Isemor
(for jeg skal på fest om 14 dg )
:misunnelig: Har ikke vært på fest og drukket siden desember'03

Gi blod!
~Lykke~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-03-2006, 17:42   #9
Medlem

Terti sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Stavanger
Meldinger: 61
Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.

Jeg gjør det etter et par måltider på formiddagen for da har jeg mer melk, og så legger jeg det i frysen til senere bruk. På kvelden spiser han alt jeg har..
Gammel 22-03-2006, 18:58   #10
Ise
Æresmedlem

Ise sin avatar

Sted: På bygde!
Meldinger: 22,368
Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.

Vet dere om det kun er den første pumpingen etter en fest som må kastes?eller er det hele dagen?

yeah,yeah....

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:23.