Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-05-2005, 13:06   #1
Marte79
Gjest

Meldinger: n/a
Pute til babyen

Er det noen som bruker pute til babyen? Lurte på om jeg skulle få tak i en sånn tynn babypute? Virker som Sondre liker å ha noe inntil kinnet sitt når han skal sove og tenke det kanskje hadde vært bedre med en tynn, myk pute enn å ligge rett på den harde madrassen..
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2005, 13:23   #2
Seniormedlem

Kosmokula sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim (Ylvingen)
Meldinger: 2,997
MP Rating: 100% (1)
Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Pute til babyen

Vi har en sånn tynn pute til Leona.
Begynte å bruke den for en mnd's tid siden.
Hun ligger og gnukker bakhodet sitt sånn i den at hun har fått en bar flekk
Gammel 27-05-2005, 13:35   #3
Supermedlem

Chiquita sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Trøndelag
Meldinger: 934
MP Rating: 0% (0)
Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.

Finnes det babyer som ikke blir "snaue" i bakhodet da?
Trodde det var noe alle babyer ble når de begynte å snu hodet fra side til side - uavhengig av om de har pute eller ikke...

ang pute så strides jo de lærde.
Positivt med pute for å unngå flatt bakhode
Negativt med pute for ryggen sin del
(eller husker jeg helt feil nå - tror ikke det altså)

Om han liker å ha no inntil kinnet sitt, så kan du jo la ham ha en klut å kose seg med.
Lillebanan liker å ha med seg en av "gulpeklutene" i senga, og den trykker han intil ansiktet sitt når han skal kose seg
Gammel 27-05-2005, 13:50   #4
Seniormedlem

Kosmokula sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim (Ylvingen)
Meldinger: 2,997
MP Rating: 100% (1)
Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Chiquita
Finnes det babyer som ikke blir "snaue" i bakhodet da?
Trodde det var noe alle babyer ble når de begynte å snu hodet fra side til side - uavhengig av om de har pute eller ikke...
Jo, det er godt mulig det - jeg klarte visst ikke helt å være morsom der...

Sitat:
ang pute så strides jo de lærde.
Positivt med pute for å unngå flatt bakhode
Negativt med pute for ryggen sin del
(eller husker jeg helt feil nå - tror ikke det altså)
Den puta er jo ikke noe særlig tjukk, det er jo bare en liten lurvete ting
- hvordan kan ryggen bli ødelagt av det?
Gammel 27-05-2005, 13:54   #5
Supermedlem

Chiquita sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Trøndelag
Meldinger: 934
Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.Chiquita har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kosmokula
Den puta er jo ikke noe særlig tjukk, det er jo bare en liten lurvete ting
- hvordan kan ryggen bli ødelagt av det?
Ikke vet jeg - har bare lest det et eller annet sted jeg.
Men jeg vil heller at Lillebanan skal bli litt (forbigående?) flat i bakhodet, enn at ryggen påvirkes - så sånn for sikkerhets skyld får han ikke pute (selv om vi har kjøpt en tynn-tynn babypute)
Gammel 27-05-2005, 17:16   #6
Marte79
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Om han liker å ha no inntil kinnet sitt, så kan du jo la ham ha en klut å kose seg med.
Lillebanan liker å ha med seg en av "gulpeklutene" i senga, og den trykker han intil ansiktet sitt når han skal kose seg
Har prøvd litt med koseklut, men han ligger å tuller med den hele tiden og får den over ansiktet. Da blir han superstresset å holder pusten. Tror jeg må prøve med en litt mindre klut kanskje..
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2005, 19:19   #7
Supermedlem

pumama sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,153
pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.

puta ja, den hadde ej helt glømt. skal ej ta fram, for den trur ej Viktoria vil like..
Gammel 27-05-2005, 19:26   #8
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,128
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Har faktisk brukt pute helt fra starten av jeg. Kan ikke helt skjønne at det er så ille for ryggen, men men.
Gammel 27-05-2005, 19:43   #9
Supermedlem

Alica sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Tromsø
Meldinger: 767
Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.

Vi har brukt sån tyn pute hele tiden vi har ikke hørt at det kan være skaldelig på noen måte. Helsesøsteren vår så at babyer elsker å ha hodet på noe mykt, men man måtte påsse på at puten ikke var for tykk da kunne det være fare for at de kunne kveles i den vist de kom seg over på mage dette skulle vist gjelde til de er to år , ikke vet jeg.....men tynn pute skulle ikke være farlig hvertfall. kan tippe at slike store puter også kan være skadelig for ryggen

Alica er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-05-2005, 22:47   #10
Seniormedlem

IMAK sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Sandnes
Meldinger: 2,063
IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.

De kan godt ligge på baby-pute. Bare sørg for at den ligger fra midt på ryggen, så avlastes skuldrene (sier både min lege og helsesøster + lærebøkene mine) Emilie har dessuten en flanells-gulpeklut hun "gnurer" ansiktet inni når hun skal sove. Når hun har sovnet må jeg liste meg inn og flytte den (redd for at hun skal kveles inni der)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:57.