Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-05-2006, 08:43   #1
Max
Seniormedlem

Max sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,605
MP Rating: 100% (6)
Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.
Ser ut som grøten hadde noe for seg

Men det er jo fortsatt litt tidlig å si. Kan jo være tilfeldigheter.

Ga henne grøt før kveldsbadet igår i håp om at vi skulle få sove litt i natt. Det tok litt tid å få i henne noen få skjeer, men hun har sovet i natt . Bare vekket av meg kl 0400 for å ta bæsjebleie (hørte rare lyder ) sov hun helt til jeg hentet henne 0745 med nok en bæsjebleie.

Krysser fingrene for at det fortsetter å virke

Nygift
Max er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-05-2006, 08:54   #2
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 2,011
MP Rating: 0% (0)
Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.
Sv: Ser ut som grøten hadde noe for seg

Så bra. Få håpe det fortsetter uten bleieskift så får dere en gode netter framover.
Anette sov til 4 før første amming i natt og sov deretter til 07.30.
Så jeg håper det natt amming maraton er over. Jeg føler meg utvilt i dag
Gammel 30-05-2006, 09:02   #3
Supermedlem

Lille Mie sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Kristiansand
Meldinger: 911
Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.Lille Mie har en strålende fremtid.

Så bra! Håper det fortsetter!

I over 2 mnd nå har Nora sovet til ca kl. 04.00, fått mat og sovet til ca 08.00. Men de 7 siste nettene har hun våknet og fått mat 2-4 ganger! I natt våknet hun 00.45, 02.30, 04.30 og 06.00! Håper virkelig hun begynner å sove igjen. Tenkte først hun hadde økedøgn, men det varer vel ikke så lenge?
Gammel 30-05-2006, 09:12   #4
Max
Seniormedlem

Max sin avatar

Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lille Mie
Tenkte først hun hadde økedøgn, men det varer vel ikke så lenge?
Er ikke godt å si hva det er. Ine også holdt på sånn i et par uker, så sov hun HELE natta igjennom ca en uke før jeg nå ga henne grøt når hun begynte igjen. Kan jo være at det blir for lite med bare melk over en lengre periode.

Nygift
Max er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-05-2006, 09:58   #5
Supermedlem

Medlem siden: Mar 2006
Sted: rogaland
Meldinger: 771
linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.

Så bra at..håper det fortsetter

Lille mie tror ikke økedøgn varer så lenge det kan vær at det ikke er nok med bare melk lenger, kanskje du kan prøve med litt grøt
Gammel 30-05-2006, 10:08   #6
Supermedlem

Robin sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 547
Robin har en strålende fremtid.Robin har en strålende fremtid.Robin har en strålende fremtid.Robin har en strålende fremtid.Robin har en strålende fremtid.Robin har en strålende fremtid.Robin har en strålende fremtid.Robin har en strålende fremtid.Robin har en strålende fremtid.Robin har en strålende fremtid.Robin har en strålende fremtid.

Kjempe flott, deiligt å få sove litt sammenhengende! håper det varer

( Molly!! på sm)
Robin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-05-2006, 10:15   #7
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 2,353
saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av linea+1

Lille mie tror ikke økedøgn varer så lenge det kan vær at det ikke er nok med bare melk lenger, kanskje du kan prøve med litt grøt

Joda, økedøgn kan godt gå over til økeuker. Vet om flere som har opplevd det. Men klart, fortsetter det slik i over flere uker, og hun ikke virker tilfreds i mellom måltidene, så bør du kanskje finne på noe annet.

Ville venta med grøt hadde jeg vært deg. Det anbefales tross alt ikke før fylte 6 måneder, og det er en grunn til det. Barna har best av å bli fullamma til da.

For dere som har kjempebehov for ei full natts søvn: kan dere ikke pumpe dere, og så lar dere pappaen gi babyen flaske på natta? Kan være godt å få samla opp litt overskudd innimellom, ja

Jeg vil heller smile på en sykkel, enn gråte i en limousin
saxpia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-05-2006, 10:55   #8
Supermedlem

ayesha sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Meldinger: 807
ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.ayesha er fantastisk mot andre.

Jeg bare signerer saxpia.

Synes det går veldig igjen her inne, at grøt er tingen.
Hvorfor det? Samtlige helsesøstre jeg har snakket med, sier at hvis man ikke har nok melk (noe man ofte har, men kanskje ikke tror), så er det bedre å begynne med mme enn grøt. Grøt er tyngre for systemet, og mangler diverse viktige næringsstoffer, som er å finne i mm og mme.

Ikke skjønner jeg helt dette her med at man forventer så mye nattesøvn heller. Med storebror fullammet jeg til han var 6 mnd, enda han våknet annenhver time hver bidige natt (og nattammet til han var 10 mnd). Han fikk mer enn nok melk, kurven hans så strålende ut. Det er faktisk ikke normalen at så små skal sove hele natten. Eller 4-5 timer i strekk, for den saks skyld.

Og argumentet med at man vil la barna smake på diverse ting.. De får tidsnok smakt på ting!

(phu.. Dagens lille utblåsning. Har ruget litt lenge på det )

Storebror født 13.04.2003.
ayesha er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-05-2006, 11:42   #9
Max
Seniormedlem

Max sin avatar

Jeg ringte helsesøster for ca en uke siden og forklarte situasjonen her i huset. Hun anbefalte å begynne med grøt, ikke mme. Når barnet er 4 1/2 mnd er det forventet å ha en viss rutine. Det er ikke snakk om å ikke ha nok melk, men hvor lenge barnet klarer seg på flytende føde gjennom natten før det må ha påfyll. Og grøt kan godt gis fra fylte 4 mnd står det på pakka.

Skjønner ikke hvorfor man på død og liv skal fullamme dersom det går på helsa løs. Har en liten gutt her som også krever sitt av mamma på dagtid, og sover en ikke blir en bare sur og lei.

Når det gjelde å la babyen smake på ting mener jeg også at det er i tidligste laget, men om litt skal gullet få smake. Hun har bare godt av å venne seg til nye smaker.

Men det er nå min mening

Nygift
Gammel 30-05-2006, 11:52   #10
Mar
Supermedlem

Mar sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Rogaland
Meldinger: 533
Mar har mye å være stolt av.Mar har mye å være stolt av.Mar har mye å være stolt av.Mar har mye å være stolt av.Mar har mye å være stolt av.Mar har mye å være stolt av.Mar har mye å være stolt av.Mar har mye å være stolt av.Mar har mye å være stolt av.Mar har mye å være stolt av.Mar har mye å være stolt av.

Nei, jeg forstår heller ikke "maset" om å fullamme i 6 mnd. Rart det ble folk av oss egentlig, når man tidligere begynte med grøt når man var 3 mnd gammel...

Enhver må gjøre som seg passer, uten at man nødvendigvis må få høre at man skal fullamme til barnet er 6 mnd. Når barna en gang blir store 20-, 30-, 40-år er det ingen som tenker over hvorvidt barnet ble fullammet i 6 mnd eller ikke... Det blir folk av de aller fleste.

Her ammes det for harde livet, men den dagen jeg opplever maratonnetter med amming hele tiden, da tar jeg fram grøtpakka. Har flere å ta hensyn til, og ingen er tjent med et utammet mamma. Nemlig..
Mar er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:39.