Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-08-2005, 01:13   #1
Seniormedlem

J@nnickemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: I nytt hus :D
Meldinger: 1,928
MP Rating: 0% (0)
J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.J@nnickemor har et ubeskrivelig bra rykte.
eek Siste kontroll på plastisk avd i dag...

Hei jenter!

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.

I dag hadde vi vår siste kontroll på plastisk avd. og det med blandede følelser…
Kirurgen vår var opptatt i en operasjon da vi kom i dag, så vi ble tatt imot av anestesilegen som også skal være med under operasjonen til lille A.
Han kikket litt på henne, fikk brevet fra legen vår her hjemme om epilepsi og temp. fall , og vi diskuterte litt rundt dette.
Han var litt usikker enda på hvordan dette skal bli gjort, for teamet har ikke fått avklart det helt enda.
Etter å ha ventet en time, kom endelig kirurgen vår å henta oss.
Han tok oss inn på kontoret, kikket litt også han, og skrytte noe veldig over hvor flinke vi har vært å bruke plata! FOR NÅ HAR ALT “GRODD” SLIK AT DET ER KLART FOR OPERASJON!!!!

Han forklarte oss litt hva som vil skje under operasjon.
Først blir fremste del av gane lukket (gomme), deretter lukker de begge leppeklaffene, og til slutt, så fikser de litt på nasen.

MEN, jeg vet ikke helt hva jeg føler…

På en måte har jeg ventet leeeenge på denne dagen, men nå…jeg vet ikke.

Vi har jo hele tiden visst at de innebærer en liten risiko.
Men da kirurgen først ble helt stille, og så kikker han opp på meg, og så sier han:
“Dere er vel klar over at dette kan gå galt? ….*lang stillhet*… dette er en veldig komplisert operasjon….”
“Er dere sikkre på at dere vil operere?”

Jeg ble helt skjelven jeg … og fikk ikke svart engang før han fortsatte

“ jeg vil at dere skal tenke der om.”

Okey… dette var jo ikke akkurat noe valg om kjole eller bukse til mors bursdag…

Neste gang vi skal til bergen (om en mnds tid da), så legges vi inn på barneavdelingen for operasjon…
Eller dvs, viss vi klarer å gjennomføre det…
Vi blir nødt til å tenke oss godt om i de kommende dager.
Det er 50/50 sjansene til at lillemor skal klare seg igjennom dette , så som dere sikkert skjønner så står vi faktisk foran vårt livs vanskligste avgjørelse!

Da vi blir innlagt, så skal hele operasjonsteamet samles til en samtale, og så kan vi ta det litt derifra hva vi vil, det blir diskutert litt rundt operasjon osv.
Men som skjelven har tatt meg i dag, så lurer jeg på hvordan det blir den STORE dagen… Kanskje vi bare blir nødt å pakke å reise hjem...

Jeg spurte også hva kirurgen trodde ville være best for lille A. med tanke på lukking/ikke lukking, men han ville ikke svare.
Kanskje fordi han ikke vil påvirke oss på noen måte. Liksom “lure” oss til operasjon, og så går det galt… eller ikke anbefale, og så kunne det gått kjempefint… ja, dere skjønner sikkert. Han kan liksom ikke bestemme hva vi skal…

Og dette med om vi begge foreldre skal være…som jeg da har bekymret meg så mye for…
Og der er svaret fra kirurgen:. JA, det er ikke spørsmål om noe annet, dere begge SKAL være her!
Så det var klar tale. Men det blir vel uansett praktisert under risiko inngrep.

JA, dette ble langt… mange tanker svirrer som dere forstår…

...
08.08.09
J@nnickemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-08-2005, 07:44   #2
Veteranmedlem

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Bergen
Meldinger: 4,474
Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.
Sv: Siste kontroll på plastisk avd i dag...

Oj... For en avgjørelse å ta... Jeg har jo fulgt med deg litt, vettu, og den nydelige jenta di!

Om du trenger noe i Bergen, så er jeg her, bare en PM unna!
Gammel 18-08-2005, 08:22   #3
Anu
Supermedlem

Anu sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Meldinger: 1,188
Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.

Oj vennen, det er et utrolig vanskelig valg dere står overfor. Bruk masse tid på å komme frem til svaret dere kan leve med, for ingen kan ta det for dere. Tenker masse på dere, og ønsker dere alt godt fremover.
Har dere forresten muligheten til å få prate med andre anestesileger, det kan jo kanskje være godt å få innspill fra flere i fagmiljøet?

Anu er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-08-2005, 08:27   #4
Supermedlem

plipp sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: østfold
Meldinger: 1,095
plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.plipp har en strålende fremtid.

Sitter her og kjenner det skikkelig i magen, dette må være vanskelig for dere.

Men dere klarer nok å finne den løsninge dere mener er best for den lille jenta deres.Lykke til på veien , og ta med dere all støtte dere kan få!
Gammel 18-08-2005, 08:29   #5
Medlem

Enima sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Utenfor Bergen.
Meldinger: 457
Enima er fantastisk mot andre.Enima er fantastisk mot andre.Enima er fantastisk mot andre.Enima er fantastisk mot andre.Enima er fantastisk mot andre.Enima er fantastisk mot andre.Enima er fantastisk mot andre.Enima er fantastisk mot andre.Enima er fantastisk mot andre.Enima er fantastisk mot andre.Enima er fantastisk mot andre.

Å gud vennen min....
Fikk tårer i øynene jeg nå...
Uff...... Herlighet for en situasjon.....

Skjønner godt at dette er vasnkelig for dere, jeg syns jo det er vanskelig for meg, og Angelica er ikke min datter..........
Uff vennen min....

Men hvis du er ute etter et svar for meg så vil jeg jo heller ikke påvirke deg...
Men en operasjon kan gå sååååååååå bra! Det vet du.
Men det er jo en risk....

Nei pokker..... jeg hadde egenltig tenk å si at jeg ville nok operert.... Men så ble jeg usikker igjen og..... Uff...vennen min.....
Jeg vet ikke, det eneste jeg vet er at om dere velger og IKKE operer hun, så tror jeg aldri du slutter og tenke på hva ville skjedd om dere opererte og alt gikk bra....
Om du skjønner hva jeg mener..... ?

Jeg hadde iallfall tenkt sånn....

Og du vet at jeg og finnes her i Bergen når dere kommer igjen! ¨Jeg sitter gjerne med dere på haukeland jeg.

Fryktelig vanskelig dette her vennen min..... Jeg skulle ønske jeg kunne hjulpet deg mer...
Enima er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-08-2005, 08:32   #6
Veteranmedlem

Mamablue sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Enebakk
Meldinger: 4,059
Mamablue har et ubeskrivelig bra rykte.Mamablue har et ubeskrivelig bra rykte.Mamablue har et ubeskrivelig bra rykte.Mamablue har et ubeskrivelig bra rykte.Mamablue har et ubeskrivelig bra rykte.Mamablue har et ubeskrivelig bra rykte.Mamablue har et ubeskrivelig bra rykte.Mamablue har et ubeskrivelig bra rykte.Mamablue har et ubeskrivelig bra rykte.Mamablue har et ubeskrivelig bra rykte.Mamablue har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg sniker meg inn og gir en god
Dere har et vanskelig valg framfor dere..
Ønsker dere lykke til.
Dette går nok kjempebra!
Mamablue er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-08-2005, 08:35   #7
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 1,622
ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.ronja76 har et ubeskrivelig bra rykte.

Uff, dette blir ikke lett for dere. Finnes det en interesseorganisasjon for det syndromet Angelica har, der man kan søke råd? Evt for leppe/gane-spalte?

Men selv om dere får råd, er dere jo i den tunge situasjonen at det er dere som må ta avgjørelsen til syvende og sist. Håper dere vet at det er veldig mange, kjente og ukjente, som ønsker dere alt godt uansett hva dere ender opp med å gjøre.

ronja76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-08-2005, 08:51   #8
inord
Gjest

Meldinger: n/a

Vil bare gi deg en god Dette må være vanvittig tøft. Klarer ikke å forestille meg hvordan det må være å måtte velge noe sånt. Igjen, en god .
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-08-2005, 08:58   #9
Medlem

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 261
mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.

Denne situasjonen unner jeg ingen i hele verden å havne i. Det må være helt forferdelig å måtte ta et så alvorlig valg på vegne av et lite menneske - og når det i tillegg er ens egen datter....!

Hjertet mitt verker for dere. Lykke til uansett valg.

Mamma til september 2002 og februar 2005
mammadonna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-08-2005, 09:06   #10
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Får liksom ikke fram noe mer enn og

Det er jo bare ett forfærdelig valg da... Umenneskelig.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:43.