Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-11-2007, 09:47   #1
Medlem

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 99
MP Rating: 100% (1)
Drømme er fantastisk mot andre.Drømme er fantastisk mot andre.Drømme er fantastisk mot andre.Drømme er fantastisk mot andre.Drømme er fantastisk mot andre.Drømme er fantastisk mot andre.Drømme er fantastisk mot andre.Drømme er fantastisk mot andre.Drømme er fantastisk mot andre.Drømme er fantastisk mot andre.Drømme er fantastisk mot andre.
uff Sliten "uten grunn"

Er helt matt om dagen jeg, og jeg har virkelig ingen god grunn til det. Mini-mannen er snill, blid (stort sett ) og grei, og jeg har ikke mye å gjøre, men når klokka blir 15-16, er jeg helt utslitt og gleder meg bare til å legge meg.

Er det amminga som slår meg ut? Er det fler her som er slitne om dagen? Noen som har noen tips?

Har bestilt legetime for å ta blodprøver på tirsdag. Kan jo ikke gå sånn. Men jeg slutter ikke å amme enda altså, da får jeg heller være sliten. Er ikke såååå ille

Hvor mye ammer dere som ammer enda?
Mange spørsmål i dag...

En kan bare se riktig med hjertet. Det vesentlige er usynlig for øyet
saint-exupery
Drømme er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-11-2007, 09:54   #2
Supermedlem

plysj sin avatar

Meldinger: 1,038
MP Rating: 0% (0)
plysj har en strålende fremtid.plysj har en strålende fremtid.plysj har en strålende fremtid.plysj har en strålende fremtid.plysj har en strålende fremtid.plysj har en strålende fremtid.plysj har en strålende fremtid.plysj har en strålende fremtid.plysj har en strålende fremtid.plysj har en strålende fremtid.plysj har en strålende fremtid.
Sv: Sliten "uten grunn"

har det litt som deg, det går til utpå ettermiddagen, da er kroppen nummen og jeg må kyle ned kaffe for å fungere til kvelds. er et lite vippepunkt da, utpå kvelden kan jeg kvikne litt til igjen. men, tror det er amming her, blitt litt ekstra av det i det siste iom at hun plutselig ikke ville ha den andre maten. det har snudd seg litt nå, så håper formen snur seg litt og.
jeg har en flaske floradix, må bare huske å ta den.

sikkert greit å sjekke jernlageret. mitt var greit sist sjekka, men som sagt tar jeg litt floradix for å holde det oppegående.

og jeg ammer nå når eira står opp, når hun legger seg, inatt spiste hun hele 2 pupper og ammer henne til morgenduppen og. har ikke ammet på natten i siste og heller ikke så mye på dagen, men det går seg vel til igjen

Sist endret av plysj; 08-11-2007 kl 09:57.
plysj er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-11-2007, 10:01   #3
Medlem

Drømme er fantastisk mot andre.Drømme er fantastisk mot andre.Drømme er fantastisk mot andre.Drømme er fantastisk mot andre.Drømme er fantastisk mot andre.Drømme er fantastisk mot andre.Drømme er fantastisk mot andre.Drømme er fantastisk mot andre.Drømme er fantastisk mot andre.Drømme er fantastisk mot andre.Drømme er fantastisk mot andre.

Takk for svar
Men hva er Floradix?

saint-exupery
Drømme er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-11-2007, 10:07   #4
Veteranmedlem

Nete sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 4,238
Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.

Floradix er noe man får kjøpt i dagligvarebutikker som skal få opp blodprosent og jernlagre. Tror det består kun av naturlige stoffer (planter). Brukte det etter fødselen med storebror, funka bra!

Jeg tror det er helt normalt å være sliten når man er småbarnsmor, det er jo slitsomt selv om barnet er rolig. Men har man lite jern blir man jo ekstra trøtt da..

Jeg ammer mye ennå. Han spiser stort sett bare et fast måltid ennå, noen ganger to. Pluss et par amminger på natta. Men jeg kan ikke si jeg er mer sliten av den grunn Men jeg legger med i 22 tida da. Passer på å få nok søvn .
Nete er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-11-2007, 10:55   #5
Medlem

MrsJ sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 380
MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.

Jeg er også skikkelig trøtt for tida, føler jeg hadde trengt et par hele netter med søvn uten en eneste avbrytelse... Jeg og funker fint frem til ettermiddagen, da sitter jeg og sliter med å holde meg i gang. Men det er vel noe med høst, kulde og mørke å gjøre tror jeg. Jeg ammer ikke så mye lenger, men det blir kanskje 3 ganger i døgnet.
Brukte opp mitt lille energi lager på ekstrem styrke time på mandag, og synes jeg er sliten etter den enda... og det gjør fortsatt j.... vondt bare å sette seg ned, er jo så støl...
Gammel 08-11-2007, 10:58   #6
Supermedlem

LillianS sin avatar

Sted: Vestfold
Meldinger: 960
LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.

Høres ut som du har litt jern mangel.
Jeg var sånn for en stund siden . Trøtt og sliten hele dagen .
Var i tillegg skikkelig svimmel , kunne knapt stå oppreist å pusse tenner om kvelden.

Men etter en flaske med Floradix så ble jeg mye bedre.
Den smaker helt forferdelig (synes jeg )
Men har funnet ut at det hjelper å holde seg for nesen når man drikker den , og etterskylle med litt vann
Ja , jeg er skikkelig pinglete

Når man ammer så er det veldig viktig å tenke på hva man spiser.
Barna er jo så store nå , og suger ut alt man har av næring.
I Floradixen er det jo både jern og mange vitaminer .

Hvis du velger å begynne med den er det kansje lurt å dra til legen å sjekke jernlageret etter en stund.
Er visst ikke bra å ta for mye jern heller

Dette ble mye greier føler jeg , men masse lykke til iallefall

08.08.09
LillianS er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-11-2007, 11:05   #7
VIP-Medlem

Tammis sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,401
Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.

Det høres ut som jenr eller b12 mangel.
Gå til legen å ta en blodprøve. Man skal ikke ta jern om man ikke har fått påvist jernmangel av legen!!

Tammis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-11-2007, 11:10   #8
Supermedlem

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 918
MP Rating: 100% (2)
Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.Milea har mye å være stolt av.

Her i heimen er vi også slitne om dagen.. Men vi har hatt sykdom på begge barna og mye nattevåk, det tar på. Så er det jo ike så rart at man blir litt trøtt når man ikke har sovet sammenhengende en natt på minst 10mnd! Litt sykt å tenke på..
Ser jeg ammer ganske mye i forhold til andre her. Her er det 4-5 ganger på dagen og et par amminger om natten. I tillegg spiser hun 4 måltider fast føde..
Sjekk jernet ditt ja, og ta deg tid til å sove når du kan!
Milea er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-11-2007, 11:20   #9
Supermedlem

LillianS sin avatar

Sted: Vestfold
Meldinger: 960
LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.LillianS har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tammis
Det høres ut som jenr eller b12 mangel.
Gå til legen å ta en blodprøve. Man skal ikke ta jern om man ikke har fått påvist jernmangel av legen!!
Jeg tror ikke det skader å prøve noen dager , for å se om det blir noen bedring.
Jeg merket at det hjalp etter bare noen få dager med Floradix.
Så det var jo tydelig at det var jernmangel som gjorde at jeg var sånn jeg var .

08.08.09
LillianS er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-11-2007, 12:33   #10
Medlem

Tusen takk for svar og gode råd alle sammen!

Håper det går seg til snart for alle dere andre trøttinger også

saint-exupery
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:54.